Blog
Platformy sortownicze
W artykule znajdziesz:
Platformy sortownicze
Dla sortowania ładunków sztukowych stosuje się specjalne półkryte i kryte platformy sortownicze, przy czym operacje sortowania mogą być prowadzone albo wyłącznic z wagonów do wagonów i wówczas z obu stron rampy niezbędne są tylko tory kolejowe, albo też łącznie z manipulacjami transporterem samochodowym i wówczas musi być przewidziany pojazd samochodowy z drugiej strony. W typowych magazynach wzdłuż frontu za- i wyładunkowego wykonuje się rampy zabezpieczone od opadów atmosferycznych daszkami (program uprawnienia budowlane na komputer).
W nowoczesnych magazynach poziom tych ramp wznosi się na 1,20 m ponad dojazdem kołowym, szerokość ich zaś powinna wynosić do 3 m od strony toru kolejowego i nie mniej niż 2 m od strony podjazdu samochodowego. Rampy dla podjazdu samochodów mogą być proste albo o kształcie zębów z pochyleniem 30° lub 45°. Typizacja magazynów zarówno pod względem rozplanowania, jak i konstrukcji przy mniejszych obiektach dotyczy całych budynków, a przy dużych magazynach typowych - sekcji, rozwiązanych na bazie ustalonego schematu (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Do podstawowych przyjęć należą: siatka kolumn oraz ogólne parametry dotyczące długości budynku czy sekcji, szerokości lub wysokości. Najbardziej uniwersalna okazuje się prostokątna siatka słupów 6x6m. Przy wprowadzeniu do magazynów torów kolejowych dopuszcza się rozpiętości 6, 9, 15 m, a przy wprowadzeniu samochodów 9 m i mniej. Przy żelbetowych konstrukcjach belkowych w magazynach parterowych najbardziej ekonomiczna jest siatka slupów 12×18 m. Praktycznie długość parterowych magazynów może wynosić 200-400 m. Wysokość magazynów zależy od wysokości składowania materiałów, środków transportu wewnętrznego i skrajni sprzętu wyposażeniowego. Wysokość sekcji przeznaczonych dla ładunków pakietowych zaleca się przyjmować równą 6,40 m (uprawnienia budowlane).
Ostatnio konstrukcję magazynów wykonuje się z prefabrykatów żelbetowych. Podłoga magazynów powinna być liczona na równomierne obciążenie około 1,5 T/m2 oraz na ciężar skupiony od kół wózków około 2,5 T/m2. Przekroje nawierzchni betonowej stosowanej w magazynach o dużym i średnim obciążeniu. Nawierzchnia ta występuje jako jedno- i dwuwarstwowa (w 2 odmianach).
Podłogi betonowe
Podłogi betonowe dla zabezpieczenia przed ścieraniem wskazane jest przykrywać warstwą z asfaltobetonu o grubości 3-4 cm. W magazynach o mniejszym obciążeniu na podłogę może być użyta kostka betonowa o wymiarach 240x140x120 mm na podsypce piaskowej grubości 5-10 cm (program egzamin ustny).
Pomosty i nadwieszenia dachowe wykonuje się z prefabrykatów żelbetowych. Pomosty bywają z oporowymi ściankami bocznymi, na słupkach oraz na wspornikach. Dachy i podwieszenia dachowe powinny sięgać nie mniej niż 50 cm za 31. Rozwiązanie konstrukcyjne może być z oparciem na ścianach magazynu i oddzielnych słupach lub też jako wspornikowe (zwykle w magazynach parterowych). Przykład hali dworca towarowego o kompleksowym ujęciu zadań za- i wyładunkowych oraz prac sortowniczych drobnicy. Hala ta składa się z dwóch naw skrajnych o rozpiętości (w osi słupów) 18,46 m i dwóch naw środkowych o rozpiętości 24,0 m (opinie o programie).
Przekrycie hali oparte jest na 3 rzędach słupów z rozstawem podłużnym 6,0 m oraz na ramach podporowych przylegających do magazynów. Całość konstrukcji poza ścianami podporowymi i stopami fundamentowymi zaprojektowana jest z prefabrykatów z podziałem w kierunku podłużnym na 8 sekcji. Dylatacje zaprojektowano w postaci podwójnych słupów i wiązarów stojących obok siebie w odległości osiowej 0,70 m. Konstrukcję pokrycia stanowią typowe płyty panwiowe (1,49X5,97X0,3 m) wsparte na typowych wiązarach kablobetonowych o rozpiętości 18,0 i 24,0 m (segregator aktów prawnych).
Świetliki ponad nawami o rozpiętości 6,0 m zaprojektowano o konstrukcji stalowej. Jako podstawowy układ statyczny przyjęto dwunawową halę o rozpiętości 2X24,0 m o słupach utwierdzonych w fundamentach i połączonych między sobą górą przegubowo za pomocą ściągów w postaci dźwigarów kablobetonowych. Jako siły obciążające, poza ciężarem własnym, przyjęto obciążenie śniegiem, wiatrem oraz suwnicami o udźwigu 5,0 T (promocja 3 w 1).
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32