Blog
Podciągi i rygle
W artykule znajdziesz:
Podciągi i rygle
Podciągi i rygle (poza przypadkiem stosowania ich z profili stalowych) wykonywane są z reguły jako żelbetowe monolityczne lub prefabrykowane (program uprawnienia budowlane na komputer).
Zagadnienie konstrukcyjne stropodachów dla małych i dużych rozpiętości oraz stropów między piętrowych sprowadza się do stosowania typowych rozwiązań budownictwa ogólnego lub przemysłowego z uwzględnieniem wymagań dotyczących izolacji termicznej i wykończeniowej, łagodniejszych niż dla pomieszczeń przeznaczonych na stały pobyt ludzi.
Temperatura obliczeniowa dla pomieszczeń garażowych wynosi 12°C. Do nośnych elementów konstrukcyjnych należy zaliczyć słupy w wypadku szkieletu, ściany lub fragmenty ścian w wypadku konstrukcji mieszanej, tarcze pionowe i inne formy struktur jednorodnych układów pionowych i poziomych (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Ze względu na technologię wykonania wśród żelbetowych i betonowych elementów rozróżnić należy elementy monolityczne wykonane na mokro, prefabrykaty montowane i usztywniane przez spawanie i zabetonowanie oraz elementy prefabrykowane wielkoprzestrzenne.
Od form klasycznych odbiegają slupy kielichowe lub o innej formie organicznej, które są jakby rozwinięciem zasady stropu grzybkowego. Ściany zewnętrzne w zależności od sposobu skonstruowania ustroju mogą być nośne, wypełniające, czyli ażurowe, lub niezależnie od konstrukcji - samonośne (uprawnienia budowlane). We współczesnych garażach wielopiętrowych przewiewnych (forma krytych parkingów) stosowane są z powodzeniem ściany drobnootworowe, dające częściowe zabezpieczenie przed bezpośrednim działaniem słońca i deszczu.
Najdogodniejsze jest wykonanie z prefabrykatów elementu modularnego oraz ich murowanie. Ściany wypełniające zewnętrzne mogą być wykonane jako murowane z lekkich betonów lub prefabrykowane jako klasyczna ściana osłonowa konstrukcji żelbetowej płytowo-żebrowej lub rusztowej (program egzamin ustny).
Płytki kamionkowe
Szczególną formą ściany zewnętrznej w garażu są pasy, zwykle betonowe, tzw. bandy, współpracujące konstrukcyjnie ze stropami. Ta forma, zwłaszcza przy długich poziomach, nadaje charakterystyczny wyraz architekturze garaży. Podłogi i posadzki w garażu samochodowym muszą spełniać wymagania wytrzymałościowe, powinny być trwałe, odporne na działanie benzyny i olejów, łatwe do utrzymania w czystości, mieć dobrą przyczepność oraz niskie koszty jednostkowe.
Posadzki mogą być układane bezpośrednio na gruncie lub na stropach. W pierwszym przypadku układane są one na warstwach nośnych z betonu, żużlobetonu, chudego betonu itp. oraz na warstwach izolacyjnych zabezpieczających przed wilgocią jak również przed stratami ciepła (opinie o programie). Najpopularniejszą posadzką w garażach jest gładź cementowa. Wykonuje się ją jako 2,5-3 cm wylewkę, często z dodatkiem opiłków stalowych dla zwiększenia odporności na ścieranie, lub też poddaje się ją zabiegom chemicznym dla uzyskania większej trwałości i spoistości (fluatacja). Warunki stawiane posadzkom garażowym spełnia również asfaltobeton, lastryko szlifowane lub wymywane, płytki kamionkowe lub terakotowe na zaprawie cementowej, klinkier na zaprawie cementowej lub asfaltowej.
W celu zabezpieczenia uderzania samochodu o ściany i słupy stosuje się odbojnice w podłodze (segregator aktów prawnych). Są to zazwyczaj betonowe cokoły o wysokości 15 cm profilowane i zabezpieczone na krawędziach stalą. Pod nazwą zajezdni samochodowych rozumie się zwykle urządzenia spełniające funkcje przechowywania, obsługi technicznej oraz administrowania eksploatowanego taboru samochodowego.
Zajezdnie na ogół tworzą zespoły budynków usytuowanych na wydzielonym terenie, wśród których funkcje przechowywania spełnia garaż lub place postojowe (parkingi); funkcje obsługi spełniają stanowiska obsługi liniowej codziennej i okresowej oraz stanowiska obsługowo-naprawcze wraz z oddziałami pomocniczymi, czyli wewnętrzne stacje obsługi; funkcję administrowania spełnia zespół pomieszczeń administracyjnych, socjalno-sanitarnych ewentualnie hotelowych i gastronomicznych. Rozróżniamy zajezdnie samochodów osobowych, ciężarowych lub specjalnych, autobusów oraz zajezdnie mieszane (promocja 3 w 1).
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32