Blog

Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 2
15.11.2021

Pracochłonność operacji malowania

W artykule znajdziesz:

Pracochłonność operacji malowania

Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 3
Pracochłonność operacji malowania

Pracochłonność operacji malowania zależy od rodzaju czyszczenia i liczby powłok antykorozyjnych; średnio wynosi ona 6-10% ogólnej pracochłonności (program uprawnienia budowlane na komputer).
W cyklu produkcyjnym o pracochłonności wyrobu decydują głównie operacje składania i spawania, a następnie trasowania i cięcia. Tylko 20%) ogólnej pracochłonności przypada na wszystkie pozostałe operacje. Prace pomocnicze związane z produkcją wynoszą ok. 12°/o prac produkcyjnych. Poważną pozycję w pracach warsztatowych stanowi transport materiałów w zakładzie i transport między stanowiskami pracy, który wynosi 20-40%) kosztów własnych, a nie jest włączony do określenia pracochłonności.

Złożoność konstrukcji i jej wpływ na pracochłonność (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Masę własną elementu lub zespołu konstrukcji często przyjmuje się za wskaźnik ekonomicznego rozwiązania konstrukcji i według tego wskaźnika ocenia się poprawność projektu. Obniżenie masy konstrukcji uzyskuje się przez stosowanie dokładniejszych metod obliczania, stosowanie rozwiązań konstrukcyjnych o maksymalnym wykorzystaniu naprężeń w materiale, a także stosowanie gatunków stali o wyższej wytrzymałości. Te metody projektowania prowadzą z jednej strony do zmniejszenia grubości blach i kształtowników, z drugiej zaś do dużego zróżnicowania asortymentu wyrobów walcowanych oraz konieczności zwiększenia dokładności wykonywania konstrukcji.

Powstają zespoły konstrukcyjne o zwiększonej liczbie części, wymagające większej liczby operacji warsztatowych (uprawnienia budowlane). Najczęściej masa konstrukcji i jej złożoność są wielkościami przeciwstawnymi, przy czym złożoność jest czynnikiem konstrukcyjnym, zależnym od przyjętych rozwiązań projektowych.
Złożoność konstrukcji powoduje wzrost pracochłonności jednostkowej wyrobu, którą określa się dla jednostkowej masy lub dla jednej sztuki. Wzrost pracochłonności następuje wskutek tego, że nakład pracy na niektóre operacje zależy w małym tylko stopniu od masy elementu. Masa jednostkowa konstrukcji i pracochłonność jej wykonania są również wielkościami przeciwstawnymi zwykle konstrukcje lżejsze są bardziej pracochłonne (program egzamin ustny).

Pracochłonność cięcia

W rozwiązaniach konstrukcyjnych zespołów konstrukcji, przedstawionych na rysunkach warsztatowych, określone są wymiary części składowych i podane sposoby ich łączenia. Zadaniem technologa wytwórni jest ustalenie metody wykonania części i metody wykonania połączenia, przy uwzględnieniu istniejącego wyposażenia warsztatu. Metody produkcji powinny zapewniać dokładność wykonania wynikającą z przeznaczenia konstrukcji przy najmniejszym nakładzie pracy (opinie o programie).
Prace związane z przygotowaniem części polegają na trasowaniu materiału wyjściowego oraz na przecinaniu części na wymiar zgodnie z rysunkiem. Pracochłonność tych czynności zależy od grubości materiału, jednostkowej masy części oraz liczby operacji pomocniczych przy przecinaniu.

Przy grubości blach do 20-25 mm przecinanie może być wykonywane na nożycach, przy większych grubościach oraz przy cięciu po linii krzywej i wcięciach w materiał pod kątem stosuje się przecinanie termiczne. Ilość cięć na jednej blasze wpływa na ilość zabiegów (segregator aktów prawnych). Masa jednej blachy decyduje o pracochłonności cięcia oraz o środkach transportu i jego kosztach. Wzrost pracochłonności cięcia następuje przy masie g0 powyżej 40 kg, przy czym dla blach o grubości większej od 20 mm pracochłonność cięcia jest prawie dwukrotnie większa od cięcia blach cieńszych i o prostych kształtach. Transport i podnoszenie blach o masie powyżej 40 kg wymaga stosowania urządzeń dźwigowych.

W elementach prętowych i belkowych końcom elementów nadaje się formy dostosowane do połączenia w węźle. Kształtowniki o mniejszych przekrojach są przecinane na nożycach uniwersalnych, większe zaś na przecinarkach tarczowych (promocja 3 w 1).

W przypadku wykonywania wycięć pewnej części przekroju, w sposób przedstawiony na rysunkach, stosuje się palniki gazowe, przy czym pracochłonność znacznie wzrasta. Należy tu zwrócić uwagę na możliwość uszkodzenia materiału w miejscach ostrych naroży przez podcięcie palnikiem, co w poważnym stopniu może obniżyć wytrzymałość elementu.

Najnowsze wpisy

23.07.2024
Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 4
Zmiany w projekcie technicznym

Zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, opracowanie projektu budowlanego należy do podstawowych obowiązków…

22.07.2024
Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 5
Historia uprawnień budowlanych w Polsce

Uprawnienia budowlane w Polsce mają długą i złożoną historię, sięgającą czasów przedwojennych (program TESTY UPRAWNIENIA BUDOWLANE - wersja na komputer). W…

Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 8 Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 9 Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 10
Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 11
Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 12 Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 13 Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 14
Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami