Blog

12.03.2021

Prefabrykowane słupy hali

W artykule znajdziesz:

Prefabrykowane słupy hali

Prefabrykowane słupy hali

Prefabrykowane słupy hali osadzone są w stopach kielichowych wykonanych na mokro. Belki podsuwnicowe zaprojektowano jako jednoprzęsłowe, oparte przegubowo na słupach. Prefabrykowane elementy hali (słupy, rygle, belki podsuwnicowe) wykonane są z betonu o Rw - 200 kG/cm2, ramy podporowe, stopy fundamentowe i szkielet ściany szczytowej z betonu o Rw = 140 kG/cm2, a zbrojenie elementów prefabrykowanych i wykonywanych na mokro ze stali okrągłej o Qr = 2500 kG/cm2 (program uprawnienia budowlane na komputer).

Do obsługi ruchu osobowego na stacjach służą dworce osobowe, które składają się z budynku dworca wraz z podjazdem od strony miasta, peronów z dojściami do nich od budynku dworcowego, magazynu bagażu i ekspedycji ekspresowej oraz z budynków administracyjno-technicznych i dla celów gospodarczych. Budynek dworca, powszechnie zwany dworcem, w zależności od rodzajów obsługiwanego ruchu (dalekobieżny, miejscowy, podmiejski) i jego wielkości posiada różnego rodzaju pomieszczenia różniące się liczbą i wielkością, a także rozmieszczeniem, w celu ułatwienia podróżnym orientacji przy przejściu z podjazdu przed dworcem do peronów i załatwienia niezbędnych czynności (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Pomieszczenia w budynkach dworcowych. Wielkość pomieszczeń dworców określa się biorąc pod uwagę liczbę podróżnych korzystających z pomieszczeń dworca w godzinach największego ruchu oraz normy powierzchni na 1 podróżnego 1). Plany typowych usytuowań dworców w stosunku do torów, a połączenie budynku dworca położonego na zewnątrz torów z peronami. Pomieszczenia w budynku dworcowym, zależnie od jego wielkości, korzystnie jest grupować według funkcjonalnego przeznaczenia, np. hala operacyjna, sale oczekiwania (poczekalnie, restauracje itp.), pomieszczenia służbowe, a także według rodzaju ruchu (ruch dalekobieżny i ruch podmiejski) (uprawnienia budowlane). Schemat układu pomieszczeń dworca powinien zapewniać maksymalne przybliżenie pomieszczeń przeznaczonych dla pasażerów do prawidłowego przebiegu drogi pasażerów wewnątrz dworca; pomieszczenia powinny leżeć na ciągu logicznej kolejności ich przejścia.

Pomieszczenia służbowe

Pomieszczenia służbowe, nie wymagające kontaktu z pasażerami, powinny być oddzielone od drogi pasażerów (program egzamin ustny). Pod względem ogólnej koncepcji rozplanowania dworca mogą występować jego dwa zasadnicze układy: typ podłużny przy wyciągniętym układzie dworca wzdłuż torów peronowych z charakterystycznym schematem ruchu potoków pasażerów wzdłuż tych torów oraz typ poprzeczny, jeżeli wymiary podłużne i poprzeczne dworca niewiele różnią się od siebie lub gdy budynek jest bardziej wyciągnięty w kierunku poprzecznym (opinie o programie).

Układ taki pozwala na połączenie dworca z placem dojazdowym z trzech stron, co umożliwia uproszczenie przebiegu pasażerów wewnątrz dworca. Wysokościowa kompozycja dworca w znacznym stopniu zależy od różnicy poziomów placu przeddworcowego i torów peronowych. poziomych rozwiązań hala operacyjna może być na jednym, a poczekalnie i restauracje na innym poziomie. Architektura dworca powinna uwypuklać jego funkcjonalność. Hol wejściowy i sala operacyjna, wyposażone w odpowiednio duże okna od strony podjazdu, powinny dominować nad całością budynku, a wyraźnie podkreślona wejściowa część budynku pomaga w lepszej orientacji pasażerów kierujących się do dworca (segregator aktów prawnych).

Podstawowe obszerne pomieszczenia dworca powinny przylegać do jego ściany frontowej, a wewnętrzny ich wystrój architektoniczny powinien zapewniać maksymalną przejrzystość układu i kierunków, konieczną dla orientacji pasażerów. Do podstawowych pomieszczeń dworca należy hol wejściowy, który może występować jako pomieszczenie regulujące ruch lub łączące się z halą operacyjną (kasową).

W holu kasowym lub obok powinny być ulokowane pomieszczenia do przyjmowania oraz przechowywania bagażu, które jednocześnie powinny mieć dogodne połączenie z potokiem pasażerów przyjeżdżających (promocja 3 w 1). Poczekalnie w dużych dworcach mogą być urządzane oddzielnie dla różnego rodzaju ruchu, a nawet i kierunków oraz dla krótkiego lub dłuższego przebywania.

Najnowsze wpisy

25.03.2024
Egzaminy dla osób ukaranych

Osoby ukarane z tytułu odpowiedzialności zawodowej zgodnie z artykułem 96 Ustawy Prawo Budowlane, które zostały zobowiązane do ponownego zdania egzaminu,…

22.03.2024
Wniosek o ponowny egzamin na uprawnienia budowlane

Wniosek o ponowne wyznaczenie terminu egzaminu na uprawnienia budowlane należy złożyć w przypadkach, kiedy nie możesz uczestniczyć w wyznaczonym terminie…

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami