Blog

20.08.2020

Problem lokalizacji

W artykule znajdziesz:

Problem lokalizacji

Problem lokalizacji

Analizując problem lokalizacji stałych wytwórni masy betonowej należy zwrócić uwagę również na pewne okoliczności sprzyjające usytuowaniu wytwórni w danym miejscu, a nie wynikającym z zastosowania wyżej omówionych sposobów analitycznego, mechanicznego lub graficznego (program uprawnienia budowlane na komputer). Do warunków sprzyjających usytuowaniu wytwórni masy betonowej w z góry określonym miejscu należy zaliczyć przede wszystkim bezpośrednie sąsiedztwo złóż kruszywa, możliwość korzystania z bocznicy kolejowej ewentualnie możliwość korzystania z istniejącej drogi wodnej i stacji przeładunkowej oraz zapewnienie ciągłego zaopatrywania w znaczne ilości masy betonowej lokalnego odbiorcy, np. zakład prefabrykacji (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

We wszystkich tych wyżej wymienionych przypadkach należy zawsze przed podjęciem decyzji dokonać analizy ekonomicznej, sprawdzającej czy koszt jednostkowy produkcji będzie rzeczywiście najniższy z możliwych alternatyw lokalizacyjnych oraz czy inwestycja będzie efektywna.
Technologia robót betonowych przewiduje z reguły przewożenie masy betonowej od miejsca jej wyprodukowania do miejsca ułożenia. Do rzadkich przypadków należy bezpośrednie przemieszczenie jej z mieszalnika na miejsce użycia, co ze względów zachowania właściwości technologicznych byłoby najwłaściwsze. W zależności od odległości transportu oraz użytych środków transportowych przewóz masy betonowej łączy się zawsze z przeładunkami. Zarówno transport jak i przeładunki wpływają niekorzystnie na masę betonową powodując jej odmieszanie i utratę jednorodności.

Odmieszanie się masy betonowej objawia się tym, że cięższe ziarna kruszywa (żwir, tłuczeń), które po wymieszaniu z innymi składnikami w betoniarce są zawieszone w jednorodnej masie betonowej, pod wpływem wstrząsów lub spad- dania ze znacznej wysokości zaczynają osiadać na dnie, natomiast zaprawa cementowa gromadzi się na wierzchu. W tym stanie nie można układać masy betonowej w deskowaniu, lecz należy przywrócić jej pierwotny stan jednorodności (uprawnienia budowlane).

Transport masy betonowej

Odmieszaniu podatne są te masy betonowe, które mają niewłaściwie dobrany skład oraz te, w których jest nadmiar wody.
Zmiana konsystencji masy betonowej może nastąpić również przy transporcie w czasie deszczu lub na skutek wysychania przy silnych ciepłych wiatrach, w szczególności przy suchym i gorącym powietrzu (program egzamin ustny).

Najważniejszym jednak czynnikiem są wstrząsy transportowanej masy betonowej na skutek niewłaściwie dobranych środków transportowych lub ich złego stanu technicznego oraz niewłaściwie wykonanych i utrzymywanych dróg na placu budowy. To samo dotyczy szynowych dróg wąskotorowych, a w szczególności obrotnic, na których wstrząsy są dość znaczne. Zapobieganie rozmieszaniu masy betonowej jest tym konieczniejsze, im bardziej złożony jest skład samej mieszanki.

Transport masy betonowej podzielić można na następujące grupy:
I transport bliski przy odległościach nie przekraczających 250 m (opinie o programie). Ze względów organizacji pracy i zastosowanych środków transportowych (o napędzie ręcznym, rzadziej mechanicznym) jest z reguły transportem wewnętrznym na placu budowy.
II transport daleki obejmujący odległości ponad 250 m i sięgające kilku, nawet kilkunastu kilometrów.

Transport daleki z uwagi na odległości i stosowane środki może być zaliczany częściowo do transportu wewnętrznego, ale w znacznie większej mierze będzie to transport zewnętrzny o napędzie mechanicznym (segregator aktów prawnych).

Transport bliski można podzielić w zależności od jego zastosowania (układu) i związanych z tym konkretnych środków transportowych na transport poziomy, pionowy i uniwersalny.
Transport daleki natomiast będzie z reguły należał do grupy transportu poziomego, a rzadziej (w niektórych tylko przypadkach) do transportu uniwersalnego.

Środki transportu dalekiego różnią się zasadniczo od środków transportu bliskiego pod względem konstrukcji, wielkości i pojemności zasobników na gotową masę. rodzajów napędu oraz sposobów sterowania (promocja 3 w 1)..

Najnowsze wpisy

25.03.2024
Egzaminy dla osób ukaranych

Osoby ukarane z tytułu odpowiedzialności zawodowej zgodnie z artykułem 96 Ustawy Prawo Budowlane, które zostały zobowiązane do ponownego zdania egzaminu,…

22.03.2024
Wniosek o ponowny egzamin na uprawnienia budowlane

Wniosek o ponowne wyznaczenie terminu egzaminu na uprawnienia budowlane należy złożyć w przypadkach, kiedy nie możesz uczestniczyć w wyznaczonym terminie…

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami