Blog

Beczki na mleko zdjęcie nr 2
11.05.2020

Projekt oczepów filarów

W artykule znajdziesz:

Projekt oczepów filarów

Beczki na mleko zdjęcie nr 3
Projekt oczepów filarów

Projekt oczepów filarów opracowano w dwóch wersjach: z betonu sprężonego oraz z betonu uzbrojonego. Do wykonania wybrano drugą wersję, betonując oczepy w formach stalowych ustawianych nad każdym filarem oddzielnie (program uprawnienia budowlane na komputer). Formy te składnia się z czterech części: dwóch policzków nad trzonem filara i dwóch wsporników w końcach oczepu. Projekt oczepów sprężonych i prefabrykowanych na brzegu odrzucono ze względu na trudności przewożenia, podnoszenia i ustawiania tak ciężkiego elementu oraz konieczność stopniowego naprężenia kabli oczepu w miarę obciążenia go belkami przęseł.

Projekt belek głównych wzorowano na prefabrykatach zastosowanych w konstrukcji dojazdu do mostu wiszącego w Tancarville. Główne wymiary tych belek są następujące:
ze stali o wytrzymałości 165 kG/cm2. Naprężenia skrajne w betonie wynoszą 120 kG/cm2 (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Belki główne są stężone dwiema przeponami podporowymi i dwiema przęsłowymi, betonowanymi na miejscu. Każda z przepon jest sprężona pięcioma kablami. Płytę pomostu betonowano jako ostatnią. Jest ona sprężona poprzecznie kablami rozstawionymi w odstępach wynoszących około 1 m.

Budowa filarów. Fundamenty filarów założono na poziomie o 12 m niższym od poziomu wody normalnej, za pomocą cylindrycznej skrzyni pływającej o średnicy wewnętrznej 10,36 m. średnicy zewnętrznej 12.50 m i wysokości 6,0 m. Skrzynia ta składała się z dwóch powłok cylindrycznych z blachy stalowej, stężonych kratownicą z kształtowników. Między tymi powłokami umieszczono 20 beczek o średnicy 0,!10 m z blachy stalowej, spełniających funkcję pływaków. Skrzynia ta służyła za prowadnicę do wbijania ściany szczelnej z pali Larsena (uprawnienia budowlane).

Kolejność robót przy wykonywaniu stóp filarów  są to następujące czynności:
- doprowadzenie skrzyni za pomocą dźwigu ustawionego na pontonie na miejsce budowy filara,
- utwierdzenie pontonu niosącego dźwig i utwierdzenie skrzyni do dna przez wbicie ośmiu belek Greya,
- opuszczenie skrzyni na dno,
- wbicie ściany szczelnej z elementów Larsena,
- odwiercenie otworu wewnątrz ściany szczelnej do poziomu posadowienia,
- uzbrojenie i zabetonowanie stopy filara i wyprowadzenie trzona nad poziomem wody,
- wyciągnięcie elementów Larsena i belek Greya,
- otwarcie i podniesienie skrzyni dla wyminięcia filara,
- odpompowanie wody z beczek i przestawienie skrzyni na miejsce budowy następnego filara.
Prefabrykacja belek głównych.

Plac do prefabrykacji belek głównych

Plac do prefabrykacji belek głównych urządzono na Ile des Soeurs (program egzamin ustny). Obejmował on 8 stanowisk wyposażonych w dźwigi portalowe przesuwane po torach i umożliwiające doprowadzenie prefabrykatów na tor wychodzący na most. Szkielet uzbrojenia i kablowania jednej z belek, forma podczas betonowania, złożona z trzech odcinków o długościach równych odstępom między przeponami. Do wykonania belek głównych użyto czterech form (opinie o programie).
Prefabrykacja belek obejmowała następujące czynności:
- ustawianie jednej ściany formy,
- ustawianie przygotowanego na oddzielnym stanowisku szkieletu uzbrojenia i osłonek na kable,
- ustawianie drugiej ściany formy,
- betonowanie w ciągu czterech godzin z wibrowaniem wibratorami ustawionymi pod dolną półką,
- zdjęcie formy po 20 godzinach,
- naprężenie czternastu kabli na trzeci dzień po zabetonowaniu, sprężających beton do 110 kG/cm2,
- przewóz belki.

Ciężar belki wynosił 165 T. Do jej przewozu służyły dwa dźwigi bramowe o nośności po 100 T, przesuwane wzdłuż i w poprzek osi belki. Po dziesięciu dniach naprężano 6 dodatkowych kabli, podnosząc naprężenia w betonie do 158 kG/cm2. Pozostałe cztery kable zakładano dopiero po ustawieniu belek na filarach, podnosząc naprężenia ściskające do 170 kG/cm2. Podczas przewozu belek naprężenia ściskające w betonie sięgały 180 kG/cm2 (segregator aktów prawnych).
W ciągu 5 dni każdego tygodnia wykonywano po trzy belki. Umożliwiało to montowanie przeciętnie dwóch przęseł na tydzień.

Belki przewożono z placu prefabrykacji na miejsce montażu za pomocą dwóch wózków ciągnionych przez lokomotywę spalinową zdolną do rozwijania prędkości 6 km/godz. Odległość przewozu wynosiła do 2,5 km.
Belki naprowadzano na podpory za pomocą kratownicy stalowej o długości 113 m zaopatrzonej w trzy ramownice podporowe umożliwiające przesuw w poprzek mostu po oczepach filarów i wzdłuż mostu po belkach przęseł. Kratownica ta miała dwa pasy górne i jeden dolny (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Beczki na mleko zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Beczki na mleko zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Beczki na mleko zdjęcie nr 8 Beczki na mleko zdjęcie nr 9 Beczki na mleko zdjęcie nr 10
Beczki na mleko zdjęcie nr 11
Beczki na mleko zdjęcie nr 12 Beczki na mleko zdjęcie nr 13 Beczki na mleko zdjęcie nr 14
Beczki na mleko zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Beczki na mleko zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Beczki na mleko zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami