Blog
Projekt placu dworcowego
W artykule znajdziesz:
Najprostszym typem węzła trój wlotowego, zarówno dla odgałęzienia drogi ruchu szybkiego, jak i dla wjazdów na nią jest węzeł z jednym wiaduktem. Ujemną cechą tego typu węzła jest mały promień pętli wewnętrznej, który zazwyczaj trudno jest zaprojektować większy od 50 m. Dlatego też projektujemy taki układ węzła, aby ruch o większym natężeniu odbywał się po rampach o mniejszej krzywiźnie (program uprawnienia budowlane na komputer). Zgodnie przyjmujemy zatem układ I dla przeważającego natężenia ruchu na kierunku CB, a układ II dla przeważającego natężenia AC. Projekt placu dworcowego połączonego za pomocą dojazdu o schemacie z przebiegającą obok magistralą ruchu szybkiego. Projekt przewiduje jeden wiadukt na magistrali i ruch okrężny na placu.
Zlokalizowany na placu przystanek autobusowy obsługuje również linie przebiegające ulicą lokalną wzdłuż terenów kolejowych, a perony przystanku są połączone z budynkiem dworca przejściami podziemnymi (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
W trudnych warunkach miejskich, gdy szerokość pasa ulicznego wzdłuż magistrali jest ograniczona, można zaprojektować węzeł o pętli spłaszczonej. Węzeł tego typu stanowiący modyfikację podstawowego schematu II według. Wadą takiego rozwiązania są małe promienie krawężników na wlotach, zmuszające kierowców do hamowania, więc węzeł ten wymaga dobrej widoczności i starannego oznakowania (ewent. znak podporządkowania ruchu według (uprawnienia budowlane).
Typowy węzeł
Dla rozwidleń dróg ruchu szybkiego o małym kącie rozgałęzienia natężenie ruchu wewnątrz kąta ostrego jest zazwyczaj niewielkie, możemy przeto projektować węzeł według schematu pokazanego. Węzeł ten z jednym wiaduktem ma dwa odcinki przeplatania i długie objazdy dla relacji BC i CB, może więc być zalecany, gdy natężenie ruchu na tym kierunku jest nieznaczne (program egzamin ustny). Dla węzłów trójwlotowych o jednakowym w przybliżeniu natężeniu ruchu na wszystkich relacjach projektujemy węzły z 3 wiaduktami. Schemat taki jest specjalnie korzystny dla węzłów symetrycznych, gdy kąty między osiami wlotów nie różnią się zbytnio między sobą.
Modyfikacją węzła układ również o 3 wiaduktach, lecz może być układ również o 3 wiaduktach, ale o rozsuniętych jezdniach jednokierunkowych drogi głównej i umieszczonych między nimi bezpośrednich rampach. Dla dużych kątów zwrotu drogi głównej (około 90°) może być stosowany układ niesymetryczny o 2 wiaduktach (opinie o programie).
Węzły tego typu są najczęściej stosowane na autostradach pozamiejskich. Na przykład na zewnętrznej obwodnicy Moskwy na ogólną liczbę 24 węzłów dwupoziomowych zaprojektowano 8 węzłów typu „koniczyna” i 10 węzłów typu „niepełnej koniczyny”. Pozostałe 6 węzłów nie daje możliwości zjazdu z autostrady we wszystkich kierunkach, ze względu na ich usytuowanie w niewielkiej odległości od węzłów typowych (segregator aktów prawnych).
Typowy węzeł o kształcie czterolistnej koniczyny wraz ze stosowanymi promieniami łuków na rampach. Jest to węzeł o jednym wiadukcie dwujezdniowym o rozpiętości odpowiadającej szerokości przechodzącej pod nim drogi dwujezdniowej. Ujemną cechą węzła jest mały promień łuków pętli oraz mała szybkość jazdy i znaczne wydłużenie przebiegów dla pojazdów lewoskrętnych. Powierzchnia terenu zajęta przez węzeł jest znaczna (powyżej 2 ha), więc dla jej zmniejszenia projektujemy nieraz węzły typu uproszczonego. Jednym z nich jest węzeł o rampach dwukierunkowych, który często w warunkach miejskich przybiera kształt „koniczyny spłaszczonej” analogicznie do węzła na rysunku 4.87 o rampach zjazdowych równoległych do osi drogi głównej (promocja 3 w 1).
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32