Blog

Naturalny rozwój miasta zdjęcie nr 2
21.02.2020

Przykład planu zagospodarowania placu budowy uprawnienia budowlane

W artykule znajdziesz:

Przykład planu zagospodarowania placu budowy uprawnienia budowlane

Naturalny rozwój miasta zdjęcie nr 3
Przykład planu zagospodarowania placu budowy uprawnienia budowlane

Przykład planu zagospodarowania placu budowy, z uwzględnieniem cech lokalizacji. W omawianym przypadku roboty remontowe i modernizacyjne prowadzone będą w czterech obiektach pasażu położonego w zabudowie staromiejskiej (program uprawnienia budowlane na komputer).

Pasaż ten łączy ciągiem pieszym rynek z ulicą równoległą do jednej z jego pierzei. Wjazd do pasażu jest możliwy od strony ulicy Kiełbaśniczej, przez bramę przejazdową (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Zakres robót konstrukcyjnych w remontowanych i jednocześnie modernizowanych budynkach pasażu obejmuje: wymianę stropów drewnianych na masywne typu WPS, wzniesienie żelbetowych podestów i biegów schodowych, wymurowanie pojedynczych ścian konstrukcyjnych oraz wzniesienie żelbetowego tunelu transportowego łączącego (w poziomie piwnic) sąsiadujące ze sobą pasaże. Sposób zagospodarowania placu budowy uwarunkowany jest rozmiarami powierzchni pasażu, gabarytem bramy przejazdowej (uniemożliwiającym wjazd do pasażu samochodów ciężarowych) oraz koniecznością utrzymania ruchu miejskiego na przyległej do budowy ulicy (uprawnienia budowlane).

Planowane jest równoczesne wykonywanie robót w obrębie kilku pasaży. W tej sytuacji zdecydowano się na zorganizowanie placu budowy, pełniącego centralną funkcję w stosunku do robót prowadzonych we wszystkich pasażach (i innych remontowanych w tym rejonie obiektach), w odległości około 400 m od omawianego pasażu.

Centralny plac budowy został zlokalizowany w miejscu powstałym po rozebranych obiektach. Plac budowy, położony na terenie pasażu, wyposażony zostanie jedynie w niezbędne urządzenia i maszyny budowlane (wyciągi budowlane i mieszarka do zaprawy), a ponadto w place składowe dla jednodniowego zapasu materiałów, magazyn cementu, podręczny magazyn narzędzi, magazyn materiałów do robót wykończeniowych oraz niezbędne pomieszczenia biurowe i socjalno-sanitarne.

Transport materiałów

Transport materiałów na budowę i z budowy odbywać się będzie furgonetkami i wózkami akumulatorowymi (program egzamin ustny). Mieszanka betonowa zostanie wytworzona w betonowni zlokalizowanej na wspomnianym centralnym placu budowy i dostarczana do pasażu w pojemnikach samochodami ciężarowymi. Wyładunek pojemników odbywać się będzie na ulicy przyległej do obiektu. Dalszy przewóz mieszanki betonowej dokonywać się będzie przy użyciu wózków akumulatorowych.

Podręczne składowiska materiałów zlokalizowane będą osobno dla każdego z czterech remontowanych i modernizowanych budynków w pasażu, bezpośrednio przy wyciągach budowlanych obsługujących te budynku W ten sposób uniknie się ponownego transportu poziomego materiałów na terenie pasażu. Na magazyny zamknięte, pomieszczenia biurowe i pomieszczenia socjalno-sanitame wykorzystane zostaną części parterów modernizowanych budynków. Takie przeznaczenie pomieszczeń w parterach powoduje konieczność wykonania w pierwszej kolejności robót dotyczących tych części obiektów. Powyższe czynności zostały odpowiednio ujęte w harmonogramie szczegółowym robót remontowych i modernizacyjnych.

Pozostałe elementy zagospodarowania placu budowy odpowiadają przepisom i wskazaniom ogólnie obowiązującym w tym zakresie (opinie o programie).

Transport wewnętrzny na placu budowy. Zadaniem transportu wewnętrznego jest dostarczenie materiałów z miejsc ich rozładunku na placu budowy do miejsc ich poboru. Przewidziane projektem organizacji miejsca rozładunku mogą być tak zlokalizowane, że nie występuje potrzeba dalszego poziomego przemieszczenia matęriałów lub elementów. W takim przypadku funkcję środków transportu wewnętrznego spełniają środki transportu zewnętrznego. Jeśli projekt przewiduje rozładunek materiałów i elementów ze środków transportu dalekiego, a następnie ich przemieszczanie w poziomie placu budowy, to sieć komunikacyjna powinna zapewniać bezkolizyjny ruch środków transportu zewnętrznego i wewnętrznego oraz eliminację kolizji w trakcie czynności załadunkowych i wyładunkowych (segregator aktów prawnych).

Drogami transportu wewnętrznego mogą być tory (normalnotorowe, wąskotorowe, tory żurawi itp.) oraz drogi kołowe, przy czym na placach budów stosuje się z reguły te ostatnie.

tam, gdzie to jest możliwe, należy dążyć do tego, by do transportu wewnętrznego na placu budowy wykorzystywać planowaną sieć komunikacji stałej. Drogi tymczasowe powinny być jedynie uzupełnieniem dróg stałych (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Naturalny rozwój miasta zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Naturalny rozwój miasta zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Naturalny rozwój miasta zdjęcie nr 8 Naturalny rozwój miasta zdjęcie nr 9 Naturalny rozwój miasta zdjęcie nr 10
Naturalny rozwój miasta zdjęcie nr 11
Naturalny rozwój miasta zdjęcie nr 12 Naturalny rozwój miasta zdjęcie nr 13 Naturalny rozwój miasta zdjęcie nr 14
Naturalny rozwój miasta zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Naturalny rozwój miasta zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Naturalny rozwój miasta zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami