Blog
Przystanki autobusowe i zatoczki - wykonawstwo
W artykule znajdziesz:
Przystanki autobusowe i zatoczki - wykonawstwo
Komunikacja zbiorowa jest jednym z podstawowych filarów transportu miejskiego. Pozwala ograniczyć ruch samochodów osobowych, prowadząc do odkorkowania miasta i zmniejszenia emisji spalin. Aby jednak komunikacja autobusowa mogła być sprawnie i bezpiecznie realizowana, potrzebna jest do tego odpowiednia infrastruktura. W jej skład wchodzą przystanki autobusowe i zatoczki. Zatoka autobusowa to wyznaczony element drogi, przewidziany do zatrzymywania się pojazdów komunikacji zbiorczej. Aby zatrzymujący się autobus nie tamował ruchu na drodze, zatoki wykonuje się w poszerzeniu jezdni. Tym samym autobus zjeżdża na bok, pozwalając pozostałym pojazdom swobodnie poruszać się po drodze. Dla samego autobusu lub trolejbusu, oznacza to jednak każdorazowe włączenie się do ruchu przy opuszczaniu zatoki. Aby uczynić to sprawnym i bezpiecznym, zatoki autobusowe oraz przystanki wykonuje się zgodnie z określonymi wymiarami. Dzięki nim nawet przegubowe autobusy mogą łatwo wjechać i wyjechać z zatoki, zapewniając kierowcy doskonałe pole widzenia na drogę i jej otoczenie.
Najnowsze wpisy
Powierzchnia zabudowy to termin używany w budownictwie i urbanistyce, oznaczający powierzchnię terenu zajmowaną przez budynek lub grupę budynków na poziomie…
Wał przeciwpowodziowy to konstrukcja inżynieryjna, której głównym celem jest ochrona terenów przed zalaniem w wyniku powodzi. Wały przeciwpowodziowe są budowane…
53 465
98%
32