Blog

Ciągliwość asfaltów zdjęcie nr 2
17.05.2022

Rama z napędem hydraulicznym

W artykule znajdziesz:

Ciągliwość asfaltów zdjęcie nr 3
Rama z napędem hydraulicznym

Rama z napędem hydraulicznym zabezpiecza zmechanizowane urządzenie i wydobycie elektrod z całkowicie metalowego zasobnika, nie mającego izolacji elektrycznej (deficytowej i szybko zużywającej się). Luzy między jego korpusem i elektrodami powinny być 1,7 raza mniejsze od odległości pomiędzy elektrodami. Rama z elektrodami ma dwie ustalone pozycje: poziomą - rozgrzewania, i pionową - podnoszenia lub opuszczania zasobnika (program uprawnienia budowlane na komputer).

Zastosowanie takich elektrod podnosi w sposób istotny równomierność elektrycznego rozgrzewania mieszanki. W przypadku rur o średnicy 50-70 mm osiąga się to przy rozgrzewaniu mieszanki do przeciętnej temperatury 50-60°C; przy rozgrzewaniu mieszanki do 60H-70°C celowe jest zastępować rury prętami o takiej samej średnicy, a rozgrzewanie mieszanki do temperatury 95°C możliwe jest przy chłodzeniu rur zimną wodą bieżącą za pomocą specjalnego urządzenia (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

W celu równomierniejszego rozgrzewania należy mieszankę po jej ułożeniu w zasobniku zawibrować za pomocą podwieszonych wibratorów, rozmieszczanych w jego górnej części. Zużycie energii elektrycznej do 15-minutowego rozgrzewania zagęszczonej mieszanki przy jej ciężarze objętościowym 1000 i 1500 kG/m8 wynosi odpowiednio od 25 do 45 kWh/ms (uprawnienia budowlane).

Dla przyspieszenia narastania wytrzymałości betonu można dodatkowo rozgrzewać go w wyrobie parą lub prądem elektrycznym w ciągu 6-8 godz. poczynając rozgrzewanie po upływie 1,5-2 godz. od ułożenia gorącej mieszanki w formie bateryjnej. W tym czasie beton może uzyskać wytrzymałość strukturalną nie dopuszczającą do jego cieplnego rozszerzania się przy dalszym rozgrzewaniu (program egzamin ustny). W formach bateryjnych wyroby betonowe można rozgrzewać jedynie na powierzchniach czołowych ustawiając promienniki podczerwieni lub rury parowe.

Dane produkcyjne

Do rozgrzewania zwykłej mieszanki betonowej od temperatury 12-15°C do temperatury maksymalnej 80-85oC zużywa się 55-60, a mieszanki lekkiej 30-35 kWh/m8; na wyżej wymienione dodatkowe rozgrzewanie betonu zwykłego w formie bateryjnej potrzeba 60-80 kg/m* pary, a keramzytobetonu10-15 kWh/ms (opinie o programie).

Dane produkcyjne wykazują, że płyty z mieszanki o plastyczności 20-30 s mają po rozformowaniu po upływie 5 godz. 50% wytrzymałości R2g, a w ciągu miesiąca - osiągają markę (200 kG/cm2) albo wytrzymałość niższą od niej nie więcej niż o 10%, czego przy mieszankach półciekłych nie obserwuje się. Potwierdza to możliwość wytwarzania dowolnych płyt z betonu zwykłego omawianą metodą niezależnie od konsystencji mieszanki.

Stosowanie gorącej mieszanki jest skuteczne przy produkcji wyrobów z natychmiastowym rozformowaniem lub z kanałami, z których rdzenie formujące wyjmuje się natychmiast po uformowaniu wyrobu. Przed rozgrzewaniem mieszanki należy starannie sprawdzić czystość zasobnika, odległość między elektrodami i niezawodność izolacji. Doprowadzaną do zasobnika mieszankę rozdziela się równomiernie między elektrodami i następnie wibruje w ciągu 5-f-7 s w celu pewnego zagęszczania i równomiernego przechodzenia prądu przez całą mieszankę. Wierzchnia warstwa fakturowa także powinna być gorąca i zarabiana na ogrzanej wodzie (segregator aktów prawnych).

Gorącą mieszankę (dla betonu zwykłego) należy w zasobniku przetrzymywać przed układaniem nie dłużej niż 7-MO min, a dla betonu lekkiego 8-M2 min. Przy układaniu w formie bateryjnej minimalna ciekłość mieszanki dla betonu zwykłego powinna wynosić 3-M cm opadu stożka znormalizowanego, a maksymalna ciekłość mieszanki dla betonu keramzytowego jest pożądana 15-20 s według wiskozomierza technicznego (promocja 3 w 1). Dla zmniejszenia skoku temperatury w świeżo uformowanej płycie między jej środkiem i narożami, jak również powierzchniami czołowymi wskazane jest podgrzewać formę bateryjną do temperatury 40-h45°C. Natychmiast po zagęszczeniu formę okrywa się warstwą izolacji nie przepuszczającej pary i ciepła.

Najnowsze wpisy

02.10.2025
Ciągliwość asfaltów zdjęcie nr 4
Projektowanie budynków wysokich – wyzwania konstrukcyjne i architektoniczne

Projektowanie budynków wysokich od wielu dekad stanowi jedno z największych wyzwań zarówno dla architektów, jak i konstruktorów, inżynierów instalacji, urbanistów…

02.10.2025
Ciągliwość asfaltów zdjęcie nr 5
Akustyka w projektach architektonicznych – jak zaplanować komfort akustyczny budynku

Akustyka w architekturze jest zagadnieniem, które przez wiele lat traktowane było marginalnie w procesie projektowym, ustępując miejsca kwestiom konstrukcyjnym, energetycznym…

Ciągliwość asfaltów zdjęcie nr 8 Ciągliwość asfaltów zdjęcie nr 9 Ciągliwość asfaltów zdjęcie nr 10
Ciągliwość asfaltów zdjęcie nr 11
Ciągliwość asfaltów zdjęcie nr 12 Ciągliwość asfaltów zdjęcie nr 13 Ciągliwość asfaltów zdjęcie nr 14
Ciągliwość asfaltów zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Ciągliwość asfaltów zdjęcie nr 16

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Ciągliwość asfaltów zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami