Blog
Rozkład ciężarów
W artykule znajdziesz:
Rozkład ciężarów
Przy większej liczbie torów spustowych rozkład ciężarów na sanie przedstawiać się będzie inaczej: przy trzech torach należy przyjmować, że cały ciężar spustowy przeniesie się na tor środkowy, podobnie przy czterech torach całość ciężaru przejmą tory środkowe (program uprawnienia budowlane na komputer). W obu wypadkach tory skrajne można obciążać ciężaru spustowego (na każdy tor) i przeciążeniem od wiatru.
Przedstawiony wyżej rozkład obciążeń pochylni w kierunku poprzecznym do jej osi dotyczy obciążeń wywołanych przez jeden określony statek.
Zwykle miarodajny jest największy z przewidywanych do montowania na danej pochylni statków, jednak pochylnię należy tak zaprojektować, aby był na niej możliwy także montaż statków mniejszych, a nawet w razie potrzeby równocześnie dwu małych statków (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Poza tym należy przewidzieć możliwość ustawiania podpór bocznych oraz torów spustowych nie tylko w jednej, jakiejś sztywnie ustalonej odległości od osi pochylni, ale w pewnym pasie, który dla torów spustowych największego statku może leżeć w granicach od B/8 do Bf4 (gdzie B - szerokość pochylni), dla jego podpór bocznych zaś obejmować cały skrajny pas pochylni od B/4 do B, 2.
W wyżej wymienionych pasach największe obciążenie będzie najczęściej pochodzić od statku największego, podobnie jak w osi pochylni.
Jedynie w pasie przyosiowym o szerokości B/8 może obciążenie miarodajne pochodzić od torów spustowych statków mniejszych (uprawnienia budowlane). Znając jednostkowe obciążenie od płóz statku największego, można w przybliżeniu przyjąć, że dla statków mniejszych wartość tego obciążenia spadać będzie liniowo do zera w osi pochylni.
Wykres największych jednostkowych obciążeń spodziewanych w poszczególnych przekrojach pochylni pod wpływem obciążenia wywołanego przez statki budowane pojedynczo w osi pochylni. Podobny wykres dla statków budowanych parami. Nałożenie na siebie pozwoli stwierdzić, który z tych wypadków jest mniej korzystny w różnych punktach pochylni. Zwykle wykres c kryje się całkowicie pod wykresem b i może być pominięty. Wykresy te nie przedstawiają obciążenia ciągłego, lecz jedynie wskazują wartość możliwego w danym miejscu obciążenia na 1 m długości pochylni, które występuje tylko na szerokości odnośnej podpory, a więc s„ s, czy sb (program egzamin ustny).
Podpory montażowe
Wartości q otrzymuje się dzieląc przez szerokość podpory odnośne wartości wykresów (opinie o programie).
Podany sposób wyznaczania obciążeń podpór montażowych i sani jest przybliżony. Znane są inne metody dokładniejsze. Próby opracowania takiej metody dla statków małych i średnich (do 55 000 t nośności) dokonał Szurowski na podstawie analizy rzeczywistych parametrów kilkudziesięciu statków, wodowanych w stoczniach polskich, z uwzględnieniem zmiennej sprężystości giętnej statku oraz rozmieszczenia i sztywności elementów podbudowy, tj. zarówno podpór stałych, jak i sani.
Dotychczas mowa była tylko o obciążeniach pionowych. Ponieważ powierzchnia pochylni jest nachylona do poziomu, obciążenia wyliczone w myśl poprzednich wskazówek należy rozkładać na kierunek prostopadły i równoległy do powierzchni pochylni (segregator aktów prawnych).
Właściwe naciski na pochylnię otrzyma się mnożąc wszystkie wyliczone obciążenia przez cos a, gdzie a jest to kąt
pochylenia powierzchni pochylni (albo powierzchni torów spustowych) do poziomu. Ponieważ a jest zwykle bardzo małe, różnice wynikające z pochylenia pomiędzy naciskiem na pochylnię a obciążeniami pionowymi można pomijać. Nie można natomiast pomijać wpływu pochylenia na wartość sił równoległych do powierzchni pochylni.
Każdą pochylnię należy w części roboczej obliczyć na działanie sil równoległych do osi, o wartości S = C, sin a, które przenoszą się na całą pochylnię, i muszą być przyjęte bądź przez tarcie o grunt, bądź też przez pale fundamentowe (promocja 3 w 1).
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32