Blog
Rytmiczność produkcji
W artykule znajdziesz:
Rytmiczność produkcji
Przy prawidłowym ustawieniu produkcji elementów budowlanych elementy nietypowe będą stawały się nieekonomiczne - stąd będzie krystalizować się tendencja do maksymalnego stosowania gotowych typowych wyrobów fabrycznych (program uprawnienia budowlane na komputer).
Rytmiczność produkcji, jaką mogą- rozwinąć zakłady prefabrykacyjne na drodze ustawienia „produkcji na skład”, pozwoli wg bardzo pobieżnych obliczeń na obniżkę robocizny przy wytwarzaniu elementów o ok. 20-40% w zależności od istniejących warunków, poziomu mechanizacji itp. Zatem w zmianie dotychczasowych czynników organizujących produkcję budowlaną należy szukać przyczyny obniżki kosztów inwestycyjnych w przeciwieństwie do stanu istniejącego. Również specjalizację można uzyskać jedynie w warunkach rytmiczności produkcji, co wywoła tak pożądaną poprawę jakościową wyrobów, elementów, a przede wszystkim całych obiektów.
Przyczyny stałego wzrostu kosztów budownictwa wiejskiego.
Postęp techniczny przejawiający się we wszystkich dziedzinanch życia, a zwłaszcza industrializacja, elektryfikacja, motoryzacja i mechanizacja, wywiera zdecydowany wpływ na poziom życia ludności wiejskiej. Przejawem tego są coraz bardziej rosnące wymagania wsi w zakresie potrzeb socjalnych, kulturalnych, higienicznych i ekonomicznych. Dążenie to wyraża się również m. in. wzrostem wymagań programowych budownictwa wiejskiego, w spełnieniu których ludność wiejska widzi możliwość zrównania się pod względem poziomu życia z ludnością miast (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Równocześnie obserwuje się również postęp w dziedzinie techniki uprawy rolnej, polegający m. in. na stosowaniu coraz to sprawniejszych narzędzi, maszyn i urządzeń, co w konsekwencji pociąga za sobą dalsze rozszerzenie wymagań programowych budownictwa.
W tych warunkach notuje się ogólny wzrost kosztów budownictwa, spowodowany z jednej strony większymi niż dotychczas wymaganiami programowymi, a z drugiej zwiększonymi ilościowo i jakościowo potrzebami budowlanymi.
Według opinii szacunkowych koszty budownictwa wiejskiego od roku 1900 do 1960 wzrosły 4-6-krotnie.
Bezpośredni wpływ na wzrost
Bezpośredni wpływ na ten wzrost kosztów wywarły następujące czynniki:
a) wzrost wymagań higienicznych i kulturalnych ludności wiejskiej,
b) standard wyposażenia technologicznego, budowlanego i instalacyjnego,
c) standard wyposażenia wnętrza w meble, urządzenia itp.,
d) stosowane materiały budowlane (w świetle zaostrzonych przepisów przeciwpożarowych),
e) zwiększający się program funkcjonalny i rozwiązania przestrzenne (uprawnienia budowlane).
Tak duży wzrost kosztów budownictwa na wsi tłumaczy się tym, że budownictwo wiejskie w początkach rozpatrywanego okresu cechował ogromny prymityw zarówno programowy jak i materiałowy (program egzamin ustny).
Błędem byłoby sądzić, iż nowe budownictwo wiejskie posiada już w przeważającej większości wszelkie udogodnienia i wygody.
W perspektywie podniesienie ogólnego poziomu socjalnego, społecznego, kulturalnego, a nawet zmianę struktury zawodowej ludności wiejskiej, co wiąże się z postępowymi metodami gospodarki rolnej, należy się liczyć z dalszym wzrostem kosztów budownictwa wiejskiego, wynikającym ze wzrostu standardu ogólnego (opinie o programie).
Wydaje się, że jedynym sposobem uniknięcia dalszego wzrostu kosztów budownictwa wiejskiego jest konieczność przemysłowego wytwarzania elementów, urządzeń i materiałów. Wymaga to stworzenia silnego potencjonalnie przemysłu budowlanego. Przy perspektywie realizacji budownictwa wiejskiego do 1980 roku w ilości około 2 mld m3 różnych budynków w budownictwie uspołecznionym i indywidualnym, przy czym to ostatnie podlegać będzie wymianie w ok. 50% na zupełnie nowe budynki - stworzenie przemysłu budowlanego na potrzeby wsi znajduje pełne uzasadnienie (segregator aktów prawnych).
Potencjalne możliwości obniżki kosztów elementów budowlanych, leżące w przemysłowych metodach wytwarzania, skłaniają do porównań z innymi gałęziami przemysłu.
Otóż np. przemysł samochodowy (przeciętna światowa)A) od roku 1900 do 1962 obniżył przeciętny koszt produkcji samochodu o około 60%, pomimo ogromnego wzrostu standardu i wymagań technicznych na przestrzeni 62 lat. Możliwe to było do osiągnięcia dzięki zastosowaniu przemysłowych (seryjnych) metod wytwarzania, postępu technicznego, nieustannym badaniom i poszukiwaniom naukowym oraz wynalazczości (promocja 3 w 1)..
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32