Blog

Asfaltowa emulsja zdjęcie nr 2
21.09.2021

Statki

W artykule znajdziesz:

Statki

Asfaltowa emulsja zdjęcie nr 3
Statki

Statki przymocowuje się zwykle do pierścienia pławy za pomocą łańcuchów zakończonych hakiem, który zaczepia się o pierścień (rys. 3.42). Niektóre pławy mają pierścienie już od razu zaopatrzone w haki (program uprawnienia budowlane na komputer).
Długość łańcucha pławy musi być tak dobrana, aby przy najwyższym stanie morza pława nie była wciągnięta pod wodę. Wskutek tego przy niskich stanach pława nieco dryfuje, o czym należy pamiętać dokonując dla niej wyboru miejsca.

W ostatnich latach próbowano mierzyć związki pomiędzy parametrami fal i wartością sił występujących w linie czy łańcuchu kotwicznym, a także związki te wyznaczać na drodze teoretycznej. Ponieważ przeważnie publikacje te dotyczyły pław zakotwionych na dużych głębokościach (np. 4000 m), które w naszych warunkach nie wchodzą w rachubę, odsyłamy zainteresowanych do pracy, w której również podana jest dość obszerna literatura przedmiotu (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
W Polsce, w IBW PAN w Gdańsku, Basiński prowadził laboratoryjne badania modelowe siły oporu, jaka występuje podczas odrywania ciała sztywnego od piaszczystego dna (np. martwej kotwicy o płaskiej podstawie). Autor ten stwierdził, że opór stawiany odrywaniu martwej kotwicy od podłoża ma w pierwszej fazie charakter oporu spoczynkowego, będącego wynikiem przyczepności gruntu, w dalszej zaś oporu kinetycznego złożonego z oporów ruchu i z sił bezwładności masy wody napływającej przez grunt i przez szczelinę powstającą pod martwą kotwicą w momencie jej odrywania. Opór spoczynkowy dominuje, gdy podłoże jest spoiste, opór kinetyczny zaś, gdy jest ziarniste.

Wartość oporu kinetycznego zależna jest od rozmiarów kotwicy, jej kształtu, prędkości odrywania i rodzaju gruntu. Gdy dno jest piaszczyste, opór jest największy dla piasku drobnego zagęszczonego (uprawnienia budowlane).

Przeładunek ropy

Jak już wspomniano w tomie II, superzbiornikowce (Izw. statki mamucie) stają często na redach portów lub w przystaniach otwartych narażonych na znaczne falowanie. Nawet jeżeli przeładunek odbywa się z pomostu, to, zwłaszcza na czas podwyższonego falowania, konieczne staje się cumowanie jednostek niezależne od konstrukcji budowli, która w przeciwnym razie mogłaby być narażona na uszkodzenie. Służą do tego celu bądź samodzielne urządzenia odbojowo-cumownicze , bądź specjalne urządzenia lub systemy cumownicze złożone z pław lub staw, które w wielu wypadkach służą równocześnie do przeładunku ropy, doprowadzanej do nich podwodnym (rzadziej nadwodnym - na pomoście) rurociągiem zakończonym głowicami przeładunkowymi (program egzamin ustny).
Rozróżnia się kilka rodzajów tych systemów i urządzeń, a mianowicie:
- systemy pław cumowniczych i przeładunkowych, nazywane powierzchniowymi systemami cumowania,
- pojedyncze duże pławy lub stawy cumowniczo-przeładunkowe, nazywane punktowymi urządzeniami cumowniczo-przeładunkowymi i wreszcie
- dziobowe urządzenia cumowniczo-przeładunkowe złożone ze stawy i ruchomego obrotowego (w płaszczyźnie poziomej) ramienia unoszącego się swobodnie w wodzie nad dnem i doprowadzającego rurociągi do statku (opinie o programie).

Odmianą tego rodzaju urządzeń są urządzenia obrotowe wieloprzegubowe, w których ruchome ramię podzielone jest na odcinki zakończone obustronnie przegubami.
Systemy takie stosowane najczęściej na kotwicowiskach tworzą zgrupowania pław kotwicznych, których zadaniem jest utrzymywanie statku w czasie przeładunku w określonym stałym położeniu. Do pław tych cumuje się zarówno rufę, jak i dziób statku. Często dziób cumuje na własnych kotwicach statku, a rufa na 3 pławach (segregator aktów prawnych).

Przeładunek ropy z rurociągu ułożonego na dnie akwenu następuje za pomocą elastycznych wężów, podniesionych z dna i przymocowanych do specjalnych pław. System taki może być skuteczny tylko na akwenach zasłoniętych z natury przed dużymi falami, a i to nie zawsze. Przeładunek jest tu możliwy bez ograniczeń jedynie albo w czasie zupełnego spokoju, albo małej fali, a podczas większej fali tylko wtedy, gdy nadchodzi ona z kierunku pokrywającego się z osią wzdłużną zacumowanego statku (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

15.10.2024
Asfaltowa emulsja zdjęcie nr 4
Zdobycie uprawnień budowlanych w innych krajach

Zdobycie uprawnień budowlanych w innych krajach zależy od kontroli i wymagań w poszczególnych krajach. W różnych krajach mogą być stosowane…

14.10.2024
Asfaltowa emulsja zdjęcie nr 5
Praktyka zawodowa w zarządzie dróg

Praktyka zawodowa w zarządzie dróg może być uznana za odpowiednią do zdobycia uprawnień budowlanych, ale wiele zależy od zakresu obowiązków…

Asfaltowa emulsja zdjęcie nr 8 Asfaltowa emulsja zdjęcie nr 9 Asfaltowa emulsja zdjęcie nr 10
Asfaltowa emulsja zdjęcie nr 11
Asfaltowa emulsja zdjęcie nr 12 Asfaltowa emulsja zdjęcie nr 13 Asfaltowa emulsja zdjęcie nr 14
Asfaltowa emulsja zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Asfaltowa emulsja zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Asfaltowa emulsja zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami