Blog

Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 2
25.03.2020

Stropy żelbetowe betonowane na miejscu

W artykule znajdziesz:

Stropy żelbetowe betonowane na miejscu

Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 3
Stropy żelbetowe betonowane na miejscu

Typy płyt przy transportowaniu ich układa się rąbem (na kant długością w kierunku jazdy oraz szczelnie, aby nie następowało przesuwanie ich w czasie jazdy, co mogłoby spowodować obtłuczenie krawędzi lub popękanie płyt (program uprawnienia budowlane na komputer).

W podobny sposób składuje się je na placu budowy. Podnoszenie płyt powinno dobywać sie w położeniu pionowym płyty. Żelbetowe stropy płytowe są to stropy płaskie oparte na ścianach konstrukcyjnych lub na ścianach i podciągach.

W zależności od szerokości i długości płyty mogą one mieć zbrojenie nośne (główne) jedno- lub dwukierunkowe. Grubość płyt stropowych zależna jest od rozpiętości, obciążeń, przeznaczenia i sposobu zbrojenia: jedno- lub dwukierunkowego ułożenia zbrojenia głównego w płycie (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Grubość płyt płaskich jednokierunkowo zbrojonych jedno- lub wieloprzęsłowych powinna wynosić co najmniej:
- przy dużych obciążeniach, gdy zachodzi konieczność wyeliminowania w pomieszczeniu podciągu lub żeber przy większych rozpiętościach płyt,
- nad pomieszczeniami piwnicznymi, pod przejazdami bramowymi, pod sklepami lub magazynami znajdującymi się na parterze i gdy płyta będzie narażona na ścieranie, jeżeli na niej nie zostanie ułożona posadzka (uprawnienia budowlane).
Grubość płyt żelbetowych, marka betonu, średnica prętów stalowych zbrojenia głównego i ich rozstawu powinny wynikać z obliczeń statycznych i być podane na rysunkach konstrukcyjnych stropu płytowego lub płytowo-żebrowego. W celu zapewnienia należytej współpracy sąsiednich pasm płyty pręty główne powinny być rozstawione:
- w płytach grubości 8 cm - co 12 cm,
- w płytach grubości ponad 8 cm - co 1,5 grubości płyty, lecz najwyżej co 30 cm (program egzamin ustny).

Zbyt duże zagęszczenie prętów zbrojenia głównego utrudnia betonowanie, a ponadto nie gwarantuje dostatecznej współpracy między betonem i prętami stalowymi. Grubość otulenia prętów głównych od strony sufitu powinna wynosić: 1 cm - w płytach grubości do 10 cm i 1.5 cm - w płytach grubszych niż 10 cm. W pomieszczeniach o dużym zawilgoceniu powietrza wewnętrznego otulinę należy zwiększyć o l cm, aby wilgoć nie powodowała korozji stali zbrojeniowej. Należy przy tym pamiętać, że zwiększenie grubości otuliny prętów stalowych, a zwłaszcza przy cienkich płytach, może spowodować pękanie otuliny w strefie rozciąganej płyty (opinie o programie).

Głębokość oparcia płyty na murze

Głębokość oparcia płyty na murze nie powinna być mniejsza niż 7 cm i powinna być dostosowana do wytrzymałości materiału, z którego został wykonany mur.
W płytach zbrojonych jednokierunkowo płyty zbrojenia głównego daje się prostopadle do ścian, na których oparta jest płyta (segregator aktów prawnych).

W płytach zamocowanych obustronnie w murze co drugi pręt zbrojenia głównego odgina się w strefę górną płyty w odległości l/5 rozpiętości płyty przy obu podparciach. Takie samo odgięcie co drugiego pręta daje się przy oparciu płyty na podciągu.
Po ułożeniu prętów głównych daje się pręty rozdzielcze średnicy 4,5-6,0 mm ułożone prostopadle do zbrojenia głównego, z którymi wiąże się drutem wiązałkowym lub za pomocą zgrzewania w co drugim skrzyżowaniu. Rozstaw prętów rozdzielczych nie powinien przekraczać 33 cm (3 pręty na 1 m).

Ich przekrój powinien wynosić 25% zbrojenia głównego jeżeli płyta jest obciążona siłami skupionymi, i 15% jeżeli obciążenie jest znaczne i równomiernie rozłożone (w magazynach itp ). oraz 10%, gdy pręty te mają tylko charakter montażowy.
Zadaniem prętów rozdzielczych jest:
a) równomierne rozłożenie obciążenia skupionego płyty na większą liczbę prętów głównych.
b) utrzymanie jednakowych rozstawów prętów głównych w czasie betonowania płyty oraz zmniejszenia skurczu betonu w płycie w kierunku ich ułożenia (promocja 3 w 1).
Podczas wiązania prętów głównych z rozdzielczymi pod pręty główne podkłada się kamyki lub specjalne podkładki betonowe w celu stworzenia odpowiedniej grubości otuliny betonowej dla prętów głównych od strony sufitu.

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 8 Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 9 Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 10
Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 11
Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 12 Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 13 Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 14
Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Drogi na lotniskach cywilnych - wymagania zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami