Blog

Technologie zunifikowane
W artykule znajdziesz:

Technologie specjalizowane reprezentują wysoki poziom mechanizacji i obejmują głównie:
- transport materiałów sproszkowanych luzem (bez opakowania workowego),
- transport prefabrykatów na przyczepach lub naczepach specjalnego typu,
- transport mieszanki betonowej w mieszalnikach samochodowych.
Udział specjalizowanych technologii transportu wynosi 70% wszystkich przewozów. Transport pojazdami specjalizowanymi jest w wielu przypadkach ekonomiczniejszy niż uniwersalnymi, ponadto transport niektórych ładunków jest możliwy wyłącznie na takich pojazdach (program uprawnienia budowlane na komputer).
Technologie zunifikowane są najbardziej wszechstronne pod względem zakresu zastosowań i możliwości mechanizacji. Unifikacja dotyczy głównie specjalnych urządzeń ładunkowych, umożliwiających transport różnych ładunków. Technologie zunifikowane obejmują różne rodzaje transportu (szynowy, samochodowy, wodny) w pełnym cyklu dostaw ładunków budowlanych, od producenta do odbiorcy (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Podstawą tych technologii są palety, pakiety i kontenery, stanowiące transportowe „opakowania” materiałów i elementów budowlanych.
Transport zunifikowanych jednostek ładunkowych z użyciem żurawików samochodowych jest również zaliczany do tej technologii. W transporcie budownictwa udział technologii zunifikowanych jest jeszcze bardzo niewielki (ok. l,5%), jednak jest to technologia rozwojowa, której udział powinien znacznie wzrosnąć (uprawnienia budowlane).
Materiały sypkie mają największy udział ilościowy w transporcie budowlanym (ponad 60% całości zadań przewozowych), a poziom mechanizacji ich załadunku i wyładunku jest najwyższy (program egzamin ustny). Tabor transportowy materiałów sypkich stanowią samochody i przyczepy samowyładowcze, które w pełni mechanizują wyładunek materiału. Załadunek również całkowicie zmechanizowano dzięki użyciu koparek, ładowarek, suwnic chwytakowych i łopat mechanicznych (opinie o programie).
Samochody samowyładowcze
Samochody samowyładowcze charakteryzują się podwyższonymi możliwościami terenowymi, a także wysokimi wskaźnikami mocy jednostkowej, dużymi współczynnikami dynamicznymi, napędem na kilka osi, możliwością blokady mechanizmów różnicowych, są zaopatrzone w urządzenia i mechanizmy wspomagające itp. Przy przewozach po drogach utwardzonych są sprzęgane z przyczepami samowyładowczymi w celu podniesienia efektywności transportu. Obrót skrzyni ładunkowej samochodu lub przyczepy samowyładowczej może być jednostronny (do tyłu) lub trzystronny (do tyłu i na boki), co zwiększa możliwości wyładunkowe tych środków transportu (segregator aktów prawnych).
W zakresie wywozu gruntu budowlanego, którego ilość jest bardzo znaczna, decyduje prawidłowe powiązanie pracy taboru transportowego z maszynami wydobywczymi. Materiały sproszkowane transportowane są w workach lub bez opakowania. Transport cementu bez opakowania, obejmujący ponad jedną trzecią przewozów tego materiału, należy do najbardziej zmechanizowanych i nowoczesnych. Cement luzem transportowany jest w specjalizowanych cemcntonaczepach, czyli cementowozach; załadowanie i wyładowanie odbywa się urządzeniami pneumatycznymi.
Podobną zasadę transportu, załadunku i wyładunku przyjęto w transporcie innych materiałów sproszkowanych (granulowanych), o właściwościach zbliżonych do cementu i podlegających aeracji. Obok cementona- czep produkowane są inne pojazdy specjalizowane, np. granulonaczepy, mąkowozy, przeznaczone do określonych ładunków. przesypowych (z wagonu do zasobnika, z zasobnika do cementowozu i z cementowozu do zasobnika). Zadanie to spełnia system oparty o specjalizowane pojemniki wyposażone w układ aeracyjny. Wskutek tego pojemniki po załadunku pneumatycznym w cementowni, mogą być dostarczone do odbiorcy (przy jednym tylko przeładunku z wagonu na pojazd) i służyć za pojemnik magazynowy, rozładowywany za pomocą sprężonego powietrza(promocja 3 w 1).
W dostawach cementu do drobnych odbiorców znajdują zastosowanie pojemniki uniwersalne (elastyczne) zarówno w bezpośrednim transporcie samochodowym, jak i w relacji kolej-samochód. W budownictwie jest stosowany, jako opakowanie zwrotne, pojemnik elastyczny o ładowności 1 t, używany również do transportu wapna mielonego.
Najnowsze wpisy
Deskowanie inaczej szalowanie, to tymczasowa konstrukcja stosowana w budownictwie, która służy do nadawania kształtu mieszance betonowej podczas jej wylewania oraz…
Instalacja wodociągowa to system rur, armatury i urządzeń służących do doprowadzania wody do budynków oraz jej rozprowadzania do poszczególnych punktów…







53 465

98%

32