Blog
Technologie zunifikowane
W artykule znajdziesz:
Technologie specjalizowane reprezentują wysoki poziom mechanizacji i obejmują głównie:
- transport materiałów sproszkowanych luzem (bez opakowania workowego),
- transport prefabrykatów na przyczepach lub naczepach specjalnego typu,
- transport mieszanki betonowej w mieszalnikach samochodowych.
Udział specjalizowanych technologii transportu wynosi 70% wszystkich przewozów. Transport pojazdami specjalizowanymi jest w wielu przypadkach ekonomiczniejszy niż uniwersalnymi, ponadto transport niektórych ładunków jest możliwy wyłącznie na takich pojazdach (program uprawnienia budowlane na komputer).
Technologie zunifikowane są najbardziej wszechstronne pod względem zakresu zastosowań i możliwości mechanizacji. Unifikacja dotyczy głównie specjalnych urządzeń ładunkowych, umożliwiających transport różnych ładunków. Technologie zunifikowane obejmują różne rodzaje transportu (szynowy, samochodowy, wodny) w pełnym cyklu dostaw ładunków budowlanych, od producenta do odbiorcy (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Podstawą tych technologii są palety, pakiety i kontenery, stanowiące transportowe „opakowania” materiałów i elementów budowlanych.
Transport zunifikowanych jednostek ładunkowych z użyciem żurawików samochodowych jest również zaliczany do tej technologii. W transporcie budownictwa udział technologii zunifikowanych jest jeszcze bardzo niewielki (ok. l,5%), jednak jest to technologia rozwojowa, której udział powinien znacznie wzrosnąć (uprawnienia budowlane).
Materiały sypkie mają największy udział ilościowy w transporcie budowlanym (ponad 60% całości zadań przewozowych), a poziom mechanizacji ich załadunku i wyładunku jest najwyższy (program egzamin ustny). Tabor transportowy materiałów sypkich stanowią samochody i przyczepy samowyładowcze, które w pełni mechanizują wyładunek materiału. Załadunek również całkowicie zmechanizowano dzięki użyciu koparek, ładowarek, suwnic chwytakowych i łopat mechanicznych (opinie o programie).
Samochody samowyładowcze
Samochody samowyładowcze charakteryzują się podwyższonymi możliwościami terenowymi, a także wysokimi wskaźnikami mocy jednostkowej, dużymi współczynnikami dynamicznymi, napędem na kilka osi, możliwością blokady mechanizmów różnicowych, są zaopatrzone w urządzenia i mechanizmy wspomagające itp. Przy przewozach po drogach utwardzonych są sprzęgane z przyczepami samowyładowczymi w celu podniesienia efektywności transportu. Obrót skrzyni ładunkowej samochodu lub przyczepy samowyładowczej może być jednostronny (do tyłu) lub trzystronny (do tyłu i na boki), co zwiększa możliwości wyładunkowe tych środków transportu (segregator aktów prawnych).
W zakresie wywozu gruntu budowlanego, którego ilość jest bardzo znaczna, decyduje prawidłowe powiązanie pracy taboru transportowego z maszynami wydobywczymi. Materiały sproszkowane transportowane są w workach lub bez opakowania. Transport cementu bez opakowania, obejmujący ponad jedną trzecią przewozów tego materiału, należy do najbardziej zmechanizowanych i nowoczesnych. Cement luzem transportowany jest w specjalizowanych cemcntonaczepach, czyli cementowozach; załadowanie i wyładowanie odbywa się urządzeniami pneumatycznymi.
Podobną zasadę transportu, załadunku i wyładunku przyjęto w transporcie innych materiałów sproszkowanych (granulowanych), o właściwościach zbliżonych do cementu i podlegających aeracji. Obok cementona- czep produkowane są inne pojazdy specjalizowane, np. granulonaczepy, mąkowozy, przeznaczone do określonych ładunków. przesypowych (z wagonu do zasobnika, z zasobnika do cementowozu i z cementowozu do zasobnika). Zadanie to spełnia system oparty o specjalizowane pojemniki wyposażone w układ aeracyjny. Wskutek tego pojemniki po załadunku pneumatycznym w cementowni, mogą być dostarczone do odbiorcy (przy jednym tylko przeładunku z wagonu na pojazd) i służyć za pojemnik magazynowy, rozładowywany za pomocą sprężonego powietrza(promocja 3 w 1).
W dostawach cementu do drobnych odbiorców znajdują zastosowanie pojemniki uniwersalne (elastyczne) zarówno w bezpośrednim transporcie samochodowym, jak i w relacji kolej-samochód. W budownictwie jest stosowany, jako opakowanie zwrotne, pojemnik elastyczny o ładowności 1 t, używany również do transportu wapna mielonego.
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32