Blog
Temperatura mięknienia uprawnienia budowlane
W artykule znajdziesz:
Temperatura mięknienia uprawnienia budowlane
W zależności od temperatury mięknienia (t.m.) powłoki uzyskanej z pasty emulsyjnej i przeznaczenia rozróżnia się 3 rodzaje pasty:
NP - tworząca po wyschnięciu powłokę izolacyjną o t.m. wg PiK co najmniej 70°C. Stosuje się do izolacji nie narażonych na działanie temperatury wyższej niż 50°C,
SP - pasta tworząca powłokę o t.m. wg PiK co najmniej 90°C. Stosowana do izolacji w temp. do 70°C,
WP - pasta tworząca powłokę o t.m. PiK co najmniej 30°C. Stosowana do izolacji w temp. do 100°C (program uprawnienia budowlane na komputer).
Produkowane w kraju (w niewielkiej skali) asfaltowe pasty emulsyjne znane są pod nazwą Adhezyt oraz Abel.
Asfaltowe kity uszczelniające. Kity asfaltowe są masą izolacyjną wykonaną z asfaltów ponaftowych (60-4-70°/o), wypełniaczy mineralnych (25-r-35°/o), plastyfikatorów i dodatków zwiększających przyczepność (5-4-10%) kitu do powierzchni uszczelniających. Stosowane są do wypełnienia szczelin dylatacyjnych oraz do lokalnych uszczelnień połączeń pokrycia z obróbkami. Rozróżniamy dwa rodzaje kitów: KF i SB, różniące się stopniem penetracji (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Kity rodzaju KF mają penetrację od 55 do 75° pen., kity zaś SB - 45 do 55° pen. Kity są materiałem mrozoodpornym.
Nazwy handlowe produkowanych kitów to: Abizol (fugowy), Bitizol KF (fugowy), Bitizol SB (kit-szkło-beton) (uprawnienia budowlane).
Elastoplastyczny kit asfaltowo-kauczukowy - Akabit. Elastoplastyczny kit asfaltowo-kauczukowy produkowany jest na bazie kauczuku syntetycznego, asfaltu drogowego, wypełniaczy mineralnych, plastyfikatorów oraz środków uszlachetniających. Kit Akabit ma postać gęstej, plastyczno-elastycznej masy barwy czarnej. Charakteryzuje się on dobrą przyczepnością do betonu, azbestocementu, drewna, szkła i metalu. Jest odporny na działanie czynników atmosferycznych oraz na działanie temperatury w zakresie +70°C-30°C. Nie jest odporny na działanie olejów i rozpuszczalników organicznych.
Zastosowanie: Kit przeznaczony jest do uszczelniania złączy elementów budowlanych, w tym również złączy narażonych na stałe zawilgocenie (program egzamin ustny). Produkowane są dwa rodzaje kitów, różniące się konsystencją:
- kit asfaltowo-kauczukowy gęsty - Akabit G,
- kit asfaltowo-kauczukowy bardzo gęsty - Akabit BG.
Kit Akabit BG przeznaczony jest wyłącznie do uszczelniania szyb zespolonych. Elastoplastyczny kit asfaltowo-kauczukowy (G i BG) może mieć naturalną postać (odmiana nieprofilowana) oraz może być formowany w postaci taśm i sznurów o przekrojch kołowych lub prostokątnych (odmiana profilowana) (opinie o programie).
W celu uzyskania prawidłowego uszczelnienia złączy elementów zaleca się gruntowanie podłoża (szczególnie przy podłożach porowatych asfaltowych) roztworem gruntującym lub emulsją asfaltową.
Wykonanie uszczelnienia przy użyciu kitu nieprofilowanego wymaga wcześniejszego ogrzania kitu (do temp. 60-70°C) w łaźni wodnej.
Kit profilowany nie wymaga żadnych czynności wstępnych (segregator aktów prawnych).
Asfaltowa masa zalewowa
Asfaltowa masa zalewowa składa się z asfaltu drogowego modyfikował go kauczukiem syntetycznym, plastyfikatorów, wypełniaczy i innych dodatków uszlachetniających. W temp. do 20°C jest ciałem stałym, barwy czarne, asfaltowa masa zalewowa przeznaczona jest do uszczelniania spoin poziomych między elementami w różnego rodzaju obiektach budowlanych, z wyjątkiem spoin wewnątrz pomieszczeń przeznaczonych na stały pobyt ludzi.
Może być stosowana do uszczelniania płyt fundamentowych, dachów, stropodachów, tarasów itp. Asfaltowa masa zalewowa charakteryzuje się dobrą przyczepnością do betonu oraz zdolnością do samopoziomowania się w wypełnianych szczelinach.
Występują dwie odmiany asfaltowej masy zalewowej:
- masa odmiany I - do wypełniania szczelin o szerokości 10-40 mm,
- masa odmiany II - do wypełniania szczelin o szerokości 54-10 mm (promocja 3 w 1).
Masę można stosować po uprzednim podgrzaniu do temp. 150-180°C. Masy nie należy przegrzewać z uwagi na znaczne pogorszenie się jej właściwości. Przed wypełnieniem szczelin masą asfaltową należy je odpylić i zagruntować emulsją asfaltową lub Bitizolem R.
Szczeliny należy wypełniać po całkowitym wyschnięciu roztworu gruntującego. Przy szczelinach głębszych niż 10-15 cm zaleca się wykonywanie zalewania masą dwukrotnie.
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32