Blog

22.03.2021

Tensometry elektrooporowe

W artykule znajdziesz:

Tensometry elektrooporowe

Tensometry elektrooporowe

Przewody doprowadzane do tensometrów elektrooporowych powodują dalsze zakłócenia w strukturze betonu. Duża wrażliwość tensometrów na wilgoć stwarza wielkie trudności przy dokonywaniu pomiarów. Pomimo wyżej wymienionych wad tensometrów, udało się dzięki nim wyjaśnić wiele zagadnień przyczepności oraz ustalić charakter przebiegu naprężeń wzdłuż długości zabetonowanego pręta (program uprawnienia budowlane na komputer).

Wyniki uzyskane w tego rodzaju badaniach, przeprowadzonych na zabetonowanych prętach okrągłych o średnicy cl = 30 mm, zakotwionych na długości 30 cm i 45 cm, odpowiadającym 10 d i 15 d. Analiza otrzymanych wyników wykazuje, że przy małych obciążeniach naprężenia przyczepności rp występują nie na całej długości wkładki stalowej osiągają maksimum w pobliżu środka zabetonowanego odcinka pręta (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

W miarę zwiększania obciążenia, naprężenia rp rozkładają się na większej długości. Wzrasta jednocześnie zarówno maksimum, przesuwając się ku końcowi pręta, jak i średnia wartość naprężeń rp Dopóki odcinek h, na którym występują naprężenia w stali jest mniejszy od 1, tj. długości zabetonowanego odcinka pręta, nie zaobserwowano żadnego poślizgu wolnego końca pręta. W dolnym końcu zabetonowanego odcinka pręta, w punkcie 0 zauważono natomiast względny poślizg gQ, już od chwili przyłożenia obciążenia. Poślizg gu wzrasta wraz z obciążeniem.

Zmiana poślizgu w funkcji obciążenia przebiega wg paraboli. Po przekroczeniu maksimum, krzywa gu dąży do zlania się z krzywą g. Zmiany poślizgów gQ i g w funkcji obciążenia, nasuwają nam przypuszczenie, że istnieje pewien związek pomiędzy naprężeniem przyczepności i poślizgiem w pewnym punkcie. W pierwszym rzędzie jest oczywiste, że zgodnie z zależnością zachodzącą pomiędzy naprężenia przyczepności w jakimś punkcie wzrastają w dalszym ciągu, po pojawieniu się poślizgu w tym punkcie, aż do pewnego maksimum, odpowiadającemu wartości gm tego poślizgu (uprawnienia budowlane).

Zależność poślizgu

Wartość ta będzie wielkością tego samego rzędu, co wartość Tp, odpowiadająca Pmax (program egzamin ustny). Związek pomiędzy przyczepnością i poślizgiem odpowiada krzywej. Naprężenie przyczepności r() bez poślizgu, odpowiadające początkowemu stanowi zespolenia betonu i stali, może być pominięte Zaobserwowano, że przy wszystkich rodzajach obciążenia, początek poślizgu gf występuje jednocześnie z początkiem przyłożenia obciążenia i rośnie ze wzrostem obciążenia.

Wyniki te, wg Djabry prowadzą do wniosku, że przyczyn przyczepności należy szukać w mechanicznym zazębieniu (opinie o programie). Zależność poślizgu od przyczepności betonu i stali. Przyjmując takie założenie, staje się oczywiste, że całkowitemu oporowi stycznemu w pewnym punkcie, musi towarzyszyć względny ruch podłużny, nieskończenie mały, powodujący zaklinowanie się zębatych występów zaprawy cementowej w chropowatościach stali. Spadek rp poniżej gir odpowiada ścięciu tych występów.

Zgodnie z zależnością istniejącą pomiędzy przyczepnością a poślizgiem, początek poślizgu ma miejsce w chwili, gdy w danym punkcie wystąpią naprężenia przyczepności. odpowiadające zniszczeniu nie posiada również specjalnego znaczenia, gdyż towarzyszy mu nadmierny poślizg pręta. Podobny rozkład naprężeń podaje Bichara. Przeprowadził on badania na próbce betonowej uzbrojonej 4 prętami 0 18 mm oraz strzemionami. W próbce zabetonowano 2 pręty (segregator aktów prawnych).

Jeden z nich profilowany służył jako uchwyt próbki w maszynie, drugi był badanym prętem wyciąganym z betonu. W doświadczeniu tym zbliżono się do warunków rzeczywistych, przez usunięcie wpływu sztywnego oporu. Krzywe naprężeń w pręcie stalowym przedstawiają pod względem swego kształtu prawie idealnie jedną rodzinę (promocja 3 w 1).

Zaburzenia rozpoczynają się od momentu występowania pierwszych oznak poślizgu, przy sile 14H-15 T. Analiza krzywych naprężeń przyczepności pozwala na wyciągnięcie pewnych wniosków.

Najnowsze wpisy

07.05.2024
Praktyki budowlane. Wszytko, co musisz o nich wiedzieć

Znaczenie praktyki zawodowej w zdobywaniu uprawnień budowlanych Praktyka zawodowa odgrywa kluczową rolę w zdobywaniu uprawnień budowlanych dla architektów oraz innych…

03.05.2024
Kierownik robót budowlanych

Kierownik robót budowlanych to zawód, który często mylony jest z podobnym stanowiskiem, mianowicie z kierownikiem budowy. W związku z tym,…

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami