Blog
Transport drogowy
W artykule znajdziesz:
Transport drogowy jest najbardziej elastycznym rodzajem transportu, nadającym się w szczególności wszędzie tam, gdzie trzeba przewozić materiały do dużej liczby punktów na budowie (program uprawnienia budowlane na komputer). W porównaniu z transportem kolejowym, transport drogowy posiada przewagę na średnich odległościach (60-80 km) umożliwiając dostarczanie materiałów, półfabrykatów, prefabrykatów i konstrukcji bez dokonywania przeładunków od miejsca załadowania bezpośrednio do składów na placu budowy lub przy elementach wielkopłytowych bezpośrednio pod hak urządzenia montażowego.
Z tego też powodu najszerzej stosowanym obecnie rodzajem transportu w budownictwie (z wyjątkiem przypadków, gdy tory kolei normalnej wchodzą bezpośrednio na plac budowy) jest transport drogowy. Posiada on przewagę na innymi rodzajami transportu także i z powodu łatwości manewrowania oraz możności dotarcia z ładunkiem do punktów bezpośredniego zużytkowania (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Racjonalna gospodarka w transporcie drogowym może mieć miejsce wyłącznie tylko przy należycie urządzonych drogach. Dlatego jedną z podstawowych i pierwszych robót przygotowawczych na terenie budowy jest doprowadzenie do porządku dróg istniejących, budowa dróg stałych (lub ich podbudowy z nawierzchnią prowizoryczną) oraz budowa niezbędnych dróg prowizorycznych na czas trwania robót (uprawnienia budowlane). Złe drogi na terenie samej budowy ograniczają w znacznym stopniu możliwość wykorzystania nośności pojazdów mechanicznych mimo dobrych dróg dojazdowych do budowy, powiększają zużycie paliwa, zmniejszają przeciętną prędkość jazdy, a co ważniejsze, powodują znaczne zużycie oraz przedwczesne zniszczenie maszyn, wpływając tym samym nierzadko na nieopłacalność samej trakcji samochodowej (program egzamin ustny).
Analiza czynności
Analiza czynności związanych z przewozem materiałów budowlanych wskazuje na szczególne znaczenie czasu załadowania i wyładowania środków transportu drogowego (opinie o programie). Stosowanie prymitywnych metod załadunkowe-wyładunkowych przy zmechanizowanych środkach transportowych, nierzadko u nas jeszcze spotykane, znajduje się w rażącej sprzeczności z wysoką ich sprawnością, powodując w tych przypadkach znaczny wzrost kosztów jednostki transportu (1 tkm).
W związku z tym zwiększenie wydajności przewozowej zmechanizowanych środków transportowych osiągać należy przede wszystkim przez: ścisłe powiązanie pracy przewozowej z mechanicznymi urządzeniami załadunkowymi, jak ładowarki, własne urządzenia załadunkowe środka transportowego, silosy i zasobniki do materiałów sypkich (żwir, piasek itp.) i plastycznych (masa betonowa, zaprawa itp.) oraz pojemniki do materiałów sztukowych (cegła, bloki itp.) (segregator aktów prawnych). Prace wyładunkowe środków transportowych odgrywają również istotnie ważną rolę, dlatego też dla materiałów sypkich najwłaściwsze jest stosowanie samochodów wywrotek różnych typów, w których czas przechylenia skrzyni ładunkowej i jej powrót do położenia pierwotnego trwa od 15 do 50 sek. Czasy załadowania i wyładowania maleją w miarę stosowania mechanizacji tych czynności, tym niemniej czasy te nie są małe, o czym świadczą dane.
Natomiast pracochłonność czynności załadunkowo-wyładunkowych przy transporcie samochodowym dokonywanych ręcznie wzrasta w stosunku do zmechanizowanych 2,5-3,0-krotnie. Transport budowlany drogowy, podobnie jak transport poziomy w ogóle, może być podzielony na zewnętrzny i wewnętrzny (promocja 3 w 1). Transport drogowy zewnętrzny operuje środkami dalekiego transportu, przy czym można go podzielić zależnie od rodzaju środków transportowych na:
- transport samochodowy odbywający się przy zastosowaniu samochodów ciężarowych pojedynczych lub z przyczepą (wzgl. z przyczepami), lub naczepą, wywrotek samochodowych itp.,
- transport terenowy odbywający się przy zastosowaniu pojedynczych wozów terenowych na kołach balonowych oraz przyczepnych wozów i ciągników terenowych na kołach balonowych,
- transport ciągnikowy odbywający się przy zastosowaniu ciągników z przyczepą lub przyczepami.
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32