Blog

03.03.2020

Transport zorganizowany

W artykule znajdziesz:

Transport zorganizowany

Transport zorganizowany

Przy racjonalnie zorganizowanym transporcie cegły układa się w pojemnikach na samochody w cegielni i przewozi na plac budowy, gdzie po wyładowaniu za pomocą żurawi dostarcza się je w pojemnikach do stanowiska murarzy (program uprawnienia budowlane na komputer).

Zalety transportu cegieł w pojemnikach są następujące:

a) Oszczędność w materiale. Przy przewozie cegły luzem z kilkakrotnym przeładunkiem (na wagony, z wagonów itp.) ilość stłuczonej cegły wynosi 12-25%, a przy transporcie w pojemnikach z cegielni aż do stanowisk murarzy - zaledwie 2-3% (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

b) Oszczędność w środkach przewozowych. Przy ręcznym ładowaniu lub wyładowywaniu cegły czas postoju samochodów ciężarowych stanowi 24-81% ogólnego czasu pracy (odległość 14-15 km). Przy mechanicznym ładowaniu i wyładowaniu cegły w pojemnikach czas ten skraca się 1,5-2 razy, wskutek czego liczba samochodów i koszt przewozu ulega znacznemu zmniejszeniu.

c) Oszczędność na robociźnie. Doświadczenia wykazują, że ilość robocizny przy transporcie cegły na budowę za pomocą pojemników i żurawi zmniejsza się 2,3-2,6 raza w porównaniu z dostawą luzem i przeładowaniem ręcznym.

Korzyści te nie tylko pokrywają amortyzację pojemników, lecz dają w ostatecznym wyniku poważne oszczędności (uprawnienia budowlane).
Pojemniki, w których wytwórnia wysyła cegłę, pustaki lub bloki, powinny stanowić jej własność i powracać do niej po każdorazowym spełnieniu swego zadania.

Pojemnik paciorkowo-ramkowy na 42 cegły lub 8 bloków betonowych. Pojedyncze ramki na 7 cegieł lub 2 bloki betonowe wykonuje się z odpowiednio wygiętych i zespawanych okrągłych prętów stalowych. Ciężar ramki wynosi ok. 1,6 kG. Pojemnik zrobiony jest z prętów okrągłych 0 16 mm, zespawanych 4 poprzeczkami. Na pojemnik ten nanizuje się na podobieństwo paciorków 6 ramek z cegłami lub 4 ramki z blokami betonowymi. Ciężar samego pojemnika wynosi ok. 8,5 kG, a z cegłami ok. 170 kG. Trzy takie pojemniki podwieszone do poziomej ramy mogą być podnoszone przez żuraw o nośności 0,5 T.
Dzięki zastosowaniu ramek cegły lub bloki mogą być dostarczane na ramkach bezpośrednio pod rękę murarzowi (program egzamin ustny).

Pojemnik chwytakowo-ramkowy

Pojemnik chwytakowo-ramkowy na 42 cegły składa się z 2 bocznych części 1 połączonych zawiasowo u góry z trzecią częścią poziomą 2. Części boczne zrobione są z prętów okrągłych 14-16 mm. Do nich przyspawane są usztywniające poprzeczki 3.
U spodu przyspawane są poprzeczki 4 z płaskowników z tulejkami 5 (z kawałków rury 0 16 mm o długości 45 mm), w których mieści się za ty czka 6 (0 12 mm, długość 115 mm), dająca się łatwo przesuwać w kierunku pionowym. Ramki poprzednio opisane naładowane cegłami ustawia się jedna nad drugą w ilości 6 sztuk.

Pojemnik nakłada się z góry, podnosząc zatyczkę, która, po obchwyceniu ramek przez pojemnik, spada zamykając całość (opinie o programie). Pojemnik może być podwieszony do haków urządzeń podnoszących. Gdy pojemnik jest zawieszony w powietrzu, ciężar dolnych warstw cegieł przekazywany jest na jego pręty pionowe przez poprzeczkę 4, a ciężar górnych warstw przez poprzeczkę 3. Po dostarczeniu cegieł na miejsce podnosi się zatyczki i pojemnik łatwo się Rozkłada i zdejmuje.

Pojemnik chwytakowy stanowi znaczny postęp w porównaniu z poprzednio opisanym, ponieważ nie wymaga nanizywania ramek od góry i może być bardzo łatwo zakładany oraz zdejmowany, skoro tylko ładunek
zostanie dostarczony. Dzięki temu można znacznie zmniejszyć ilość potrzebnych do transportu pojemników (segregator aktów prawnych).

Taczka do pojemników ramkowych. Transport pojemników w płaszczyźnie poziomej jak również ładowanie i wyładowywanie samochodów i wagonów może się odbywać przy pomocy specjalnej
taczki na 2 kółkach z łożyskami kulkowymi. Taczkę doprowadza się w położeniu pionowym do pojemnika, zaczepia się pazury uchwytowe taczki za pojemnik, a następnie przechyla ją do normalnego położenia i przewozi po torach z desek bądź blachy lub po jednolitym pomoście. Trójkątna rama, przyspawana od spodu, pozwala na zupełne zachowanie równowagi taczki po jej postawieniu.

Taczka może mieć zastosowanie zarówno do pojemników paciorkowo-ramkowych, jak i do chwytakowo-ramkowych (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

25.03.2024
Egzaminy dla osób ukaranych

Osoby ukarane z tytułu odpowiedzialności zawodowej zgodnie z artykułem 96 Ustawy Prawo Budowlane, które zostały zobowiązane do ponownego zdania egzaminu,…

22.03.2024
Wniosek o ponowny egzamin na uprawnienia budowlane

Wniosek o ponowne wyznaczenie terminu egzaminu na uprawnienia budowlane należy złożyć w przypadkach, kiedy nie możesz uczestniczyć w wyznaczonym terminie…

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami