Blog

13.05.2020

Ustrój mostu

W artykule znajdziesz:

Ustrój mostu

Ustrój mostu

W filarach rzecznych wyodrębniono konstrukcję niosącą od konstrukcji osłaniającej. Pierwszej dano kształt identyczny z kształtem filaru brzegowego przyczółków, a drugiej - kształt opływowy ostro zakończony z tyłu. Kształty przekrojów poziomych filarów zaczerpnięto ze Sprawozdań Instytutu Aerodynamicznego (program uprawnienia budowlane na komputer).

Nadanie tych kształtów filarom mostowym zapewnia łagodny opływ wody dokoła filara, zabezpiecza koryto rzeki od rozmywania przez wiry tworzące się za filarami zakończonymi przez zwykłe półkoliste zaokrąglenia oraz chroni od powstawania ławic z piasku wymytego spod filarów, nawet w przypadkach, gdy kierunek biegu rzeki tworzy z poziomą osią filarów kąt zawarty w przedziale około 10 stopni. Ostre zakończenie filarów wypuszczono wspornikowo z muru nad kesonem do głębokości 5 m pod dnem, tj. do głębokości największego rozmycia dna.
Wszystkie filary projektowano ustawić prostopadle do osi mostu.

Filary miały być posadowione na kesonach, opartych na warstwie twardej gliny. Głębokości założenia kesonów miały wynosić od 14 do 31 m.
Most przez Sekwanę w Choisy-le-Roi’) (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Położenie i zadanie komunikacyjne mostu. Choisy-le-Roi jest przedmieściem położonym na południe od Paryża i w rzeczywistości stanowiącym całość z tym miastem oddzieloną od niego tylko administracyjnie.
W miejscu, w którym w latach 1963-1964 zbudowano obecny most, stal w latach 1820-1872 most drewniany, dębowy, o pięciu lukach rozpiętości po 20 m w świetle, zbudowany według projektu Klaudiusza-Ludwika-Marii Navier matematyka i jednego z twórców teorii sprężystości.

W roku 1873, po rozebraniu mostu drewnianego, zbudowano w tym miejscu most o pięciu przęsłach rozpiętości po 23 m na podporach kamiennych. Każde przęsło miało 6 belek ułożonych pod pomostem, stalowych, o środnikach z płaskowników tworzących kratownicę wielokrotną. Most ten był poszerzony w 1897 roku (uprawnienia budowlane).
Potrzeba budowy nowego mostu wynikła z rozwoju podmiejskich południowych dzielnic Paryża i z budowy autostrady obwodowej oraz miejscowej drogi ruchu szybkiego przechodzącej przez ten most i doprowadzającej ruch z miasta na obwodnicę.

Płyta pomostu

Oprócz właściwego mostu przez Sekwanę zbudowano jednocześnie na lewym brzegu wiadukt nad drogą państwową i wiadukt o trzech przęsłach po 10 m nad torami linii kolejowej biegnącej wzdłuż rzeki, a na prawym brzegu pięcio- przęsłowy wiadukt miejski o długości 130 m (program egzamin ustny).
Most ma trzy przęsła składające się czterech belek skrzynkowych ciągłych o wysokości niezmiennej wzdłuż mostu, połączonych bczprzegubowo z dwoma filarami i opartych przegubowo-przęsuwnie na ścianach przyczółków.
Most niesie dwie jezdnie jednokierunkowe szerokości po 7,00 m rozdzielone pasem bezpieczeństwa szerokości 4,00 m, oraz dwa chodniki o szerokości po 4.00 m. Na krawędziach jezdni ułożone są odbojnice zabezpieczające od wtoczenia się kół ogumionych na pasy bezpieczeństwa i chodniki (opinie o programie).

Płyta pomostu jest pokryta warstwą izolacyjną asfaltu o grubości 2 cm. Nawierzchnię jezdni stanowi warstwa asfaltobetonu grubości 7 cm. Płyty chodników są pokryte warstwą izolacyjną asfaltu o grubości 0,25 cm i nawierzchnią o grubości 3 cm z betonu asfaltowego na drobnym grysie.
Przęsła
Pochylenia poprzeczne są wyrobione w powierzchniach górnych płyt prefabrykatów.
Gzymsy podporęczowe i odbojnice wykonano z prefabrykatów układanych po zakończeniu sprężania i zwierania przęseł i umocowanych do płyty pomostu za pomocą śrub ze stali nierdzewnej, umożliwiających wyrównywanie położenia prefabrykatów (segregator aktów prawnych).

Poręcze wykonano ze stali nierdzewnej i umocowano do płyty pomostu również za pomocą śrub nierdzewnych.
Belki skrzynkowe są tak sztywne na zginanie poziome i na skręcanie, że łączenie ich między sobą W przęsłach jest zbędne. Wystarcza dać im wspólne linie oparcia na filarach i przyczółkach. Duża sztywność belek skrzynkowych na skręcanie i sztywność płyty pomostu łączącej dwie belki pod każdą jezdnią powoduje wspólne ugięcie obu belek, bez względu na położenie obciążenia w poprzek jezdni (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

25.03.2024
Egzaminy dla osób ukaranych

Osoby ukarane z tytułu odpowiedzialności zawodowej zgodnie z artykułem 96 Ustawy Prawo Budowlane, które zostały zobowiązane do ponownego zdania egzaminu,…

22.03.2024
Wniosek o ponowny egzamin na uprawnienia budowlane

Wniosek o ponowne wyznaczenie terminu egzaminu na uprawnienia budowlane należy złożyć w przypadkach, kiedy nie możesz uczestniczyć w wyznaczonym terminie…

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami