Blog

Zainstalowanie przenośnika łopatkowego zdjęcie nr 2
14.12.2020

Wywrotnica bębnowa

W artykule znajdziesz:

Wywrotnica bębnowa

Zainstalowanie przenośnika łopatkowego zdjęcie nr 3
Wywrotnica bębnowa

Wywrotnica bębnowa jest najbardziej uniwersalnym i najwydajniejszym urządzeniem wyładowczym. Za pomocą tej wywrotnicy można rozładowywać węglarki czteroosiowe o ciężarze brutto do 80 T lub równocześnie dwie węglarki dwuosiowe. Teoretyczny cykl wyładowczy trwa 3 min (program uprawnienia budowlane na komputer). Całkowity ciężar wywrotnicy (bez wagonów) wynosi 160 T. Moc silników zainstalowanych 38 kW. Kąt przechyłu pomostu do 180°.

Konstrukcja wsporcza wywrotnicy bębnowej jest w całości zagłębiona w terenie. Można w niej rozróżnić trzy zasadnicze części:
a) część górna, w której ustawione są łożyska wywrotnicy, urządzenia napędowe oraz przeciwwagi,
b) zasobnik,
c) pomieszczenia dla podajników i przenośników.

Całkowita długość konstrukcji wynosi ok. 22,00 m, szerokość zaś ok. 13,50 m. Zagłębietnie w odniesieniu do poziomu główki szyny wynosi ok. 11,00 m. Obciążenia od wywrotnicy działające na konstrukcję budowlaną przyjmuje się ze współczynnikiem dynamicznym. Część górna konstrukcji ma taki sam
kształt dla wszystkich typów wywrotnic bębnowych (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Ukształtowanie części dolnej zależy od przyjętego sposobu odbioru węgla spod wywrotnicy. Spotyka się następujące rozwiązania:
a) odbiór -węgla dwoma przenośnikami taśmowymi biegnącymi równolegle do osi podłużnej wywrotnicy; w tym przypadku dolna część konstrukcji ma największą szerokość,
b) odbiór węgla jednym przenośnikiem podłużnym,
c) odbiór węgla jednym przenośnikiem prostopadłym do osi podłużnej wywrotnicy; dolna część konstrukcji ma wówczas najmniejszą szerokość.

Głębokość fundamentu poza częścią z której wyprowadzony jest przenośnik może być mniejsza. W celu odwodnienia fundamentu instaluje się automatycznie działające pompy odwadniające.
Konstrukcje wsporcze wywrotnic bębnowych wykonuje się jako żelbetowe monolityczne (uprawnienia budowlane).
Minimalna pojemność zasobnika wynosi 80 m3. Ściany zasobnika powinny być wykończone podobnie jak dla wywrotnicy czołowej.
Nad wywrotnicą, na odpowiedniej konstrukcji (zwykle stalowej) instaluje się tor dla wciągarki elektrycznej (jednoszynowej).

Obciążenie użytkowe wciągarki

Obciążenie użytkowe wciągarki wynosi 5 T. Konstrukcję nośną toru wciągarki wykorzystuje się do podparcia kabiny sterowniczej, podestu do obsługi przeciwwagi oraz podestu do obsługi wciągarki.

Bunkry szczelinowe. Bunkier szczelinowy jest to budowla podziemna umieszczona poniżej poziomu szyn toru rozładowczego (program egzamin ustny). Długość bunkrów szczelinowych przekracza 100 m, szerokość ok. 9 m. Najistotniejszym elementem bunkra szczelinowego jest zasobnik ciągnący się przez całą długość budowli. Wylot z zasobnika jest ukształtowany w formie szczeliny, z której węgiel zostaje wygarniany za pomocą podajnika talerzowego na taśmę biegnącą pod podajnikiem. Podajnik jest zamontowany na wózku i może poruszać się wzdłuż zasobnika. Nad zasobnikiem biegną szyny toru’kolejowego, osadzone na podłużnych belkach podtorowych (opinie o programie).

Zasobnik w kierunku podłużnym podzielony jest ścianami poprzecznymi na szereg komór. Odstęp ścian poprzecznych wynosi zazwyczaj 6,00 m. Ściany poprzeczne są równocześnie podporami belek podtorowych. Bunkier szczelinowy o konstrukcji żelbetowej prefabrykowanej. Monolityczna jest tylko dolna część - pomieszczenie przenośnika taśmowego. Wlot do zasobnika jest pokryty kratą stalową o oczkach 10 x 10 do 15 x 15 cm (segregator aktów prawnych).

Bunkier szczelinowy na całej długości jest przykryty dachem. Istnieją też bunkry szczelinowe z nadbudową o pełnych ścianach bocznych (z oknami). Wówczas w nadbudowie urządza się odmrażalnię wagonów. Pełna nadbudowa jest jednak niepraktyczna z uwagi na to, że pył wzniecany podczas rozładunku wagonów przez długi okres utrzymuje się we wnętrzu nadbudowy.

Przy obliczaniu bunkrów przyjmuje się obciążenie całkowicie wypełnionym zasobnikiem i obciążenie naładowanym pociągiem. Belki podtorowe oblicza się na obciążenie parowozem. Ściany działowe zasobnika oblicza się ponadto na jednostronne parcie materiału (sąsiednia komora pusta) (promocja 3 w 1)..

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Zainstalowanie przenośnika łopatkowego zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Zainstalowanie przenośnika łopatkowego zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Zainstalowanie przenośnika łopatkowego zdjęcie nr 8 Zainstalowanie przenośnika łopatkowego zdjęcie nr 9 Zainstalowanie przenośnika łopatkowego zdjęcie nr 10
Zainstalowanie przenośnika łopatkowego zdjęcie nr 11
Zainstalowanie przenośnika łopatkowego zdjęcie nr 12 Zainstalowanie przenośnika łopatkowego zdjęcie nr 13 Zainstalowanie przenośnika łopatkowego zdjęcie nr 14
Zainstalowanie przenośnika łopatkowego zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Zainstalowanie przenośnika łopatkowego zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Zainstalowanie przenośnika łopatkowego zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami