Blog

02.09.2021

Zapełnianie wykopu wodą

W artykule znajdziesz:

Zapełnianie wykopu wodą

Zapełnianie wykopu wodą

Zwykle skrzynie te wykonuje się w taki sposób, aby można było spuścić je na wodę i transportować na miejsce przeznaczenia drogą wodną. Z tego względu skrzynie pływające mogą być wykonywane jak statki w dokach suchych lub pływających, na pochylniach lub na wyciągach. Na ogół jednak nie opłaca się budować dla skrzyń osobnych doków, a doki dla statków są zwykle zajęte do innych celów, dlatego też ten sposób używany jest stosunkowo najrzadziej (program uprawnienia budowlane na komputer).

Czasami wykonuje się tymczasowe doki suche w postaci wykopów, oddzielonych od basenu grodzą i osuszanych na czas budowy skrzyń za pomocą zespołów pomp. Po wykonaniu skrzyń zatrzymuje się pompy, rozbiera częściowo grodzę lub wrota w grodzy, zapełnia wykop wodą i skrzynie wyprowadza (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
W tymczasowym doku suchym wykonywano również skrzynie dla Portu Północnego w Gdańsku. Dok wykonano w bocznym kanale portowym (zwężając nieco jego światło), z wykorzystaniem ściany nabrzeża, jako jednej ze wzdłużnych ścian doku. Skrzynie w doku budowano w położeniu pionowym i wykonywano je tylko do takiej wysokości, aby je można było wyprowadzić z doku i przeholować na plac budowy, na którym nadbudowywano skrzynie do wysokości ostatecznej na specjalnym stanowisku, skąd po stwardnieniu betonu przeholowywano na miejsce przeznaczenia i zatapiano.

Stosuje się również budowę tymczasowych pochylni lub wyciągów dla skrzyń, co jest jednak równie kosztowne jak budowa doku (uprawnienia budowlane).
Najchętniej, jeżeli istnieją po temu warunki naturalne, stosowany jest sposób, który wprowadziło po raz pierwszy w czasie budowy portu w Gdyni przedsiębiorstwo „Hojgaard i Schultz” z Kopenhagi. Mianowicie skrzynie wykonuje się szeregiem na nie obudowanym brzegu, który następnie, po stwardnieniu skrzyń, podmywa się. Skrzynie zsuwają się do
wody po utworzonej w czasie podmywania gruntu skarpie. Do wodowania skrzyń można przystąpić dopiero po ich całkowitym stwardnieniu (najlepiej w 6 tygodni po ukończeniu betonowania) (program egzamin ustny).

Deskowania skrzyń

Zależnie od okoliczności, skrzynie te budowane są bądź w swej pozycji „naturalnej”, tj. stojąc na swym dnie, bądź też w pozycji leżącej, na ścianie bocznej (przy skrzyniach nabrzeżowych na ścianie odbojowej), dnem ku wodzie. Podmywanie gruntu może nastąpić bądź przez pogłębiarki, zwykle ssące, bądź też za pomocą hydromonitorów. Ten ostatni sposób stosowany był w Związku Radzieckim.
Deskowania skrzyń są bardziej skomplikowane niż deskowania bloków (opinie o programie). Rozwiązuje się je w rozmaity sposób, zależnie od położenia skrzyń w czasie ich wykonywania.

Rlementy deskowań wielokomorowej skrzyni typu gdyńskiego, wykonywanej w położeniu leżącym. Deskowania takie dzielą się na zewnętrzne i wewnętrzne. Wewnętrzne składają się z tylu elementów, ile jest komór, zewnętrzne z płyt, odpowiadających ścianom bocznym i dnu. Całość deskowań ustawia się na starannie wyrównanej podłodze, zastępującej deskowanie ściany, na której skrzynia leży. Podłogę wykonuje się najczęściej z desek (1″), ułożonych na legarach (18/20-20/20 cm), które wpuszczone są w starannie wyrównany piasek podłoża. Deskowania wewnętrzne ustawia się na klockach betonowych, które pozostają jako część składowa skrzyni (segregator aktów prawnych).

W celu umożliwienia uzbrojenia ścianek wewnętrznych skrzyni elementy deskowań wewnętrznych ustawia się początkowo co drugi i dopiero po wstawieniu uzbrojenia ścianek wewnętrznych zasuwa się brakujące. Przy rozwiązaniu tym deskowania można przewozić i ustawiać na miejscu za pomocą wózków, poruszających się na torach kolejki roboczej. Zwykle stosowane są dwa piętra wózków, umożliwiające ruchy deskowań w dwu prostopadłych do siebie kierunkach równolegle do szeregu sKrzyń i prostopadle do niego.

Deskowania skrzyń wykonywanych w pozycji normalnej składają się również z zewnętrznych, odpowiadających bocznym ścianom skrzyń i wewnętrznych, wpuszczanych w obręb deskowań zewnętrznych w miejscach, w których przewidziane są komory. W tym wypadku do zakładania i przewożenia deskowań wewnętrznych potrzebny jest dźwig budowlany. Inne szczegóły i tok postępowania jest podobny jak przy położeniu poziomym skrzyni (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

30.04.2024
Porady przed egzaminem ustnym na uprawnienia budowlane

Przygotowanie się do egzaminu ustnego na uprawnienia budowlane wymaga - poza koniecznością gruntownego przejrzenia wiadomości i ich przyswojenia - nabycia…

25.03.2024
Egzaminy dla osób ukaranych

Osoby ukarane z tytułu odpowiedzialności zawodowej zgodnie z artykułem 96 Ustawy Prawo Budowlane, które zostały zobowiązane do ponownego zdania egzaminu,…

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami