Blog

Technika rozładunkowo-przeładunkowa i wyładunkowa zdjęcie nr 2
03.03.2021

Zasady pokrycia skarp

W artykule znajdziesz:

Zasady pokrycia skarp

Technika rozładunkowo-przeładunkowa i wyładunkowa zdjęcie nr 3
Zasady pokrycia skarp

Zasady pokrycia skarp typowymi płytami kwadratowymi o wymiarach stosowanych do nawierzchni drogowych lub też specjalnymi płytami wielkowymiarowymi są analogiczne jak w budownictwie drogowym, z tym że grubość podsypki (żwir, piasek, pospólka) powinna wynosić minimum 20 cm (program uprawnienia budowlane na komputer).

W przypadku występowania zawilgoceń skarp konieczny jest dodatkowy ich drenaż podobny do stosowanego przy zabezpieczeniach od osuwisk. Kaszyca składa się z prefabrykowanych elementów belkowych o wymiarach 15X20X180 cm, wykonanych z betonu sprężonego, układanych bądź na styk, bądź z pozostawieniem szczelin. Każdy element waży 150 kG i jest zbrojony 9 strunami 0 1,5 mm, ze stali węglowej gat. II o Rr =22 000 kG/cm2 przy zastosowaniu betonu naparzanego marki 500. Kaszyce wypełnia się materiałem filtracyjnym i wpuszcza w skarpę ziemną, a następnie pokrywa stok skarpy prefabrykowanymi płytami betonowymi typu deskowego (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Do drobnych elementów prefabrykowanych stosowanych na kolejach należą:

1) elementy wszelkiego rodzaju ogrodzeń oraz ogrodzeń dojazdów do przejazdów w poziomie szyn,

2) elementy dla zabezpieczenia dojść do przejścia przez tory kolejowe w poziomie szyn,

3) słupy żelbetowe do tablic informacyjnych,

4) znaki drogowe.

Prefabrykowane ogrodzenia żelbetowe na kolejach mają wysokości: 1,25, 1,50, 1,75, 2,0 i 2,5 m (uprawnienia budowlane). Ogrodzenia o wysokości 1,25 i 1,75 m łatwe do przekraczania są stosowane na ogrodzenia „labiryntów” przy przejściach na perony w poziomie szyn (wysokość 1,25 m), albo dla oddzielenia od ulicy terenów mieszkalnych i stacyjnych, wydzielenia zaplecza gospodarczego itp. (ażurowe, wysokość 1,75 m). Trudne do przekraczania ogrodzenia o wysokości 2,0 m, szczelne i ażurowe, są stosowane do ogradzania zakładów przemysłowych, lokomotywowni oraz warsztatów wraz z całym ich zapleczem gospodarczym (program egzamin ustny).

Ogrodzenia o wysokości 2,5 m (szczelne, bardzo trudne do przekraczania) są stosowane do ogradzania obiektów specjalnie strzeżonych (magazyny, składnice).
W zależności od wysokości ogrodzeń prefabrykaty obejmują 4 rodzaje słupów z wrębami dla zasuwania dyli o długości 2,10, 2,80, 3,25 i 3,75 m dla wyżej wymienionych wysokości ogrodzeń oraz o długości 1,90 m dla ogrodzeń międzytorowych i długości 3,56 m z zakrzywioną głowicą dla ogrodzeń szczelnych (opinie o programie).

Prefabrykaty dylowe

Prefabrykaty dylowe w założeniu osiowego rozstawu słupów 2,0 m mają długość 193 cm i grubość 5 cm. Dyle pełne mają szerokość 25 cm i 50 cm, a dyle ażurowe - 50 cm, 100 cm, 125 cm i 150 cm.
Z powyższych elementów można zestawić ogrodzenia o różnym kombinowanym układzie.

Wszystkie elementy prefabrykowane ogrodzeń, a więc słupki oraz dyle pełne i ażurowe są wykonywane z betonu żwirowego, wibrowanego marki 200 i stali zbrojeniowej St3SX o Qr = 2500 kG/cm2. Ciężar zbrojenia waha się w granicach od 8,4 do 14 kG/m, objętość betonu zaś od 0,06 do 0,09 m*/m dla wysokości elementów w granicach od H - 1,25 m do H = 2,5 m. Ciężar zbrojenia dla dyli pełnych o szerokości 25 cm wynosi ogółem 1,48 kG, a dla dyla o szerokości 50 cm - 2,6 kG. Ciężar stali o Qr = 2500 kG/cm2 dla dyla ażurowego o szerokości 50 cm wynosi ogółem 3,10 kG, dla dyla zaś o szerokości 100 cm - 7,0 kG. Ciężar zbrojenia dla słupa o długości 3,25 m wynosi 14,6 kG, a dla słupa o długości 3,75 m - 26,6 kG (segregator aktów prawnych).

Ciężar zbrojenia dla najdłuższych stosowanych słupów o długości 3,25 m i 3,75 m wynosi odpowiednio 14,6 kG i 26,6 kG.
Zbrojenie może być spawane punktowo lub wiązane.

Przy produkcji należy przestrzegać, aby poszczególne elementy ogrodzeń do czasu osiągnięcia wytrzymałości betonu równej 0,9 R„, nie były poddawane żadnym wstrząsom ani transportowane. Elementy płytowe powinny być składowane i przewożone w pozycji pionowej na dłuższym boku, słupy zaś układane obok siebie z zabezpieczeniem od przesunięć podłużnych i poprzecznych (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Technika rozładunkowo-przeładunkowa i wyładunkowa zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Technika rozładunkowo-przeładunkowa i wyładunkowa zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Technika rozładunkowo-przeładunkowa i wyładunkowa zdjęcie nr 8 Technika rozładunkowo-przeładunkowa i wyładunkowa zdjęcie nr 9 Technika rozładunkowo-przeładunkowa i wyładunkowa zdjęcie nr 10
Technika rozładunkowo-przeładunkowa i wyładunkowa zdjęcie nr 11
Technika rozładunkowo-przeładunkowa i wyładunkowa zdjęcie nr 12 Technika rozładunkowo-przeładunkowa i wyładunkowa zdjęcie nr 13 Technika rozładunkowo-przeładunkowa i wyładunkowa zdjęcie nr 14
Technika rozładunkowo-przeładunkowa i wyładunkowa zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Technika rozładunkowo-przeładunkowa i wyładunkowa zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Technika rozładunkowo-przeładunkowa i wyładunkowa zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami