Blog

Zdarzenie losowe
W artykule znajdziesz:

Zdarzenie losowe zależy od zespołu zdarzeń elementarnych, jednak mimo to, że są one realizowane w analogicznych warunkach, wyników ich nie jesteśmy w stanie przewidzieć. Jeżeli jednak wszystkie zdarzenia losowe podzielimy na 2 kategorie wykluczające się wzajemnie, lecz wyczerpujące wszystkie możliwe zdarzenia, a mianowicie na sukces i niepowodzenie Drogą nazywamy odpowiednio wyprofilowany, umocniony i odwodniony pas gruntu przeznaczony dla ruchu pojazdów (program uprawnienia budowlane na komputer). Drogą samochodową nazywamy drogę przydatną dla ruchu pojazdów mechanicznych, dopuszczonych do ruchu.
Pojazdy konne mogą również korzystać z dróg samochodowych, jeżeli nie jest to wyraźnie zakazane (jak np. na autostradach). Drogi publiczne są to drogi dostępne dla ogółu obywateli bez żadnych opłat i ograniczeń, pod warunkiem przestrzegania obowiązujących przepisów ruchu na drogach (Ustawa z dnia 27.XI.1961 r. o bezpieczeństwie i porządku ruchu na drogach) (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Projektowanie, budowę i utrzymanie dróg publicznych regulują normatywy i przepisy wydane przez Ministerstwo Komunikacji. Normatyw M.K. nr NTP-DP-22 dzieli publiczne drogi samochodowe na 5 klas technicznych. Klasa techniczna drogi zależy od:
- znaczenia komunikacyjnego, ekonomicznego lub obronnego drogi,
- przewidywanego rodzaju ruchu,
- przewidywanego natężenia ruchu w okresie perspektywicznym 15 lat, wyrażonego w liczbie pojazdów umownych przejeżdżających na dobę w obydwu kierunkach (uprawnienia budowlane).
Drogi klasy I (autostrady przeznaczone wyłącznie dla ruchu samochodowego) oraz drogi klasy II (o zdecydowanej przewadze ruchu samochodowego) stanowią sieć dróg ruchu szybkiego. Przepisy obowiązujące przy projektowaniu dróg I i II klasy technicznej podaje normatyw NTP-DP-16 (program egzamin ustny).
Tereny zainwestowania miejskiego
Ulicą nazywamy drogę publiczną przebiegającą przez tereny zainwestowania miejskiego. Jest to pas przeznaczony dla wszystkich rodzajów ruchu kołowego i pieszego oraz dla zlokalizowania urządzeń ulicznych podziemnych i nadziemnych (wodociąg, kanalizacja, gaz, sieć energetyczna, ciepłownicza, oświetleniowa i telekomunikacyjna). Szerokość ulicy mierzy się między liniami rozgraniczającymi i oddzielającymi teren ulicy od terenów innego zagospodarowania (opinie o programie).
Projektowanie, budowa i utrzymanie ulic i placów miejskich podlega przepisom wydanym przez Ministerstwo Gospodarki Komunalnej. Normatyw techniczny projektowania ulic i placów miejskich zatwierdzony Zarządzeniem nr 5 Ministra Gospodarki Komunalnej z dnia 4.II.1965 r. (Dz. Budownictwa nr 8/65) rozróżnia 4 kategorie ulic w zależności od ich znaczenia komunikacyjnego:
Kategoria E ulice ruchu ekspresowego obsługują ruch tranzytowy między dzielnicowy, regionalny i krajowy; nie obsługują terenów, po których przebiegają, zatem powinny być całkowicie izolowane od ruchu tramwajowego, rowerowego i pieszego. Ulice ekspresowe są na terenie miasta przedłużeniem pozamiejskich dróg ruchu szybkiego (magistrali II kl.) i są włączone w ich sieć. W przypadkach wyjątkowych ulice kategorii E mogą stanowić przedłużenie autostrad (dróg I kl.) na terenach zainwestowania miejskiego (segregator aktów prawnych).
Normatywy techniczne projektowania dróg i ulic podają szereg wskaźników technicznych, na podstawie których ustalamy wymiary zasadniczych elementów drogi w planie, przekroju poprzecznym i profilu podłużnym.
Wskaźniki techniczne projektowania dróg zależą od klasy technicznej drogi oraz od kategorii terenu. Normatyw MK nr NTP-DP-22 rozróżnia 3 kategorie ukształtowania terenu: płaski, falisty i górzysty. Jako teren płaski określamy teren równinny, płaskie doliny rzek i szerokie wododziały o łagodnej pochyłości (promocja 3 w 1).
Do terenu falistego zaliczamy płaskie przedgórza i łagodne stoki gór oraz teren poprzecinany licznymi jarami i wąskimi wododziałami z gęsto rozsianymi pagórkami. Teren górzysty stanowią podgórza i stoki gór silnie wyrzeźbione, wąskie doliny górskich rzek oraz odcinki przełęczy grzbietów górskich.
Najnowsze wpisy
Docieplenie starego domu to proces mający na celu poprawę jego efektywności energetycznej, komfortu cieplnego oraz ochrony konstrukcji przed degradacją. W…
Membrana dachowa to specjalna warstwa ochronna stosowana pod pokryciem dachowym (np. dachówką, blachą) w celu zabezpieczenia konstrukcji dachu przed wodą,…







53 465

98%

32