Blog

Kryzys infrastruktury miasta zdjęcie nr 2
29.07.2020

Zdemontowane deskowanie

W artykule znajdziesz:

Zdemontowane deskowanie

Kryzys infrastruktury miasta zdjęcie nr 3
Zdemontowane deskowanie

Zdemontowane deskowanie przesuwa się na następny odcinek kanału. Kanał może być wykonywany dwoma lub trzema zespołami deskowań przy zachowaniu odpowiednich wyprzedzeń (program uprawnienia budowlane na komputer). Wykonanie kanału może być również dwukierunkowe, tj. może być wykonywane od środka lub od początku i końca. Deskowanie składa się z tarcz deskowania wewnętrznego, umieszczonych na wózkach, na których odbywa się ich przewóz w kierunku osi tunelu na następne odcinki robocze oraz tarcz deskowania zewnętrznego sprzężonych ryglami dwóch trójkątnych ram (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

W zależności od rozpiętości tunelu można stosować kilka szeregów wózków jak również i dodatkowych podpór.
Rusztowanie przesuwne zostało zaprojektowane przez Biuro Studiów i Projektów Typowych Budownictwa Przemysłowego w Warszawie dla tunelu Zakładów Chemicznych. Rusztowanie to o długości 6,16 m, rozpiętości 3,40 i wysokości 2,20 m, zostało wykonane na sześciu platformach wózków wąskotorowych o prześwicie toru 600 mm. Na zespole wózków skonstruowano specjalną drewnianą ramę przymocowaną śrubami do ram wózków (uprawnienia budowlane).

Przy ramie tej przewidziane zostały uchwyty z nagwintowanymi sworzniami do nakrętek rzymskich połączonych z drugiej strony sworzniami umocowanymi do tarcz bocznych i górnych.
Nakrętki rzymskie pozwalają na odciąganie tarcz deskowania do wnętrza tunelu. Boczne tarcze tunelu, opierające się na podkładkach i klinach, połączone zostały z tarczami stropu w sposób przegubowy, pozwalający na obracanie się ich względem osi obrotu w przegubie (program egzamin ustny).

Deskowanie stropu (sklepienia) składa się z dwóch tarcz przegubowych, połączonych w środkowej swej części i w narożach tunelu. Przegub w środkowej tarczy sklepienia połączony jest z ramą wózków ściągami z nakrętkami rzymskimi.
Deskowanie zewnętrzne ścian wykonane zostało z dwóch pionowych tarcz.

Tarcze deskowań

Tarcze deskowań wykonane zostały z desek grubości 25 mm oraz rygli 50 x 160-50×180 mm. Rygle tarcz wewnętrznych w miejscach przegubowych zostały obite blachą grubości 2 mm, a przeguby wykonano ze śrub M 16 oraz blach węzłowych grubości 3 mm, przyspawanych do cięgien rusztowania (opinie o programie).
Cięgna poziome przymocowane do tarczy bocznej i ramy zmontowanej na wózkach. Tarcze zewnętrzne i wewnętrzne są dołem ściągane drutem do wykonywanego progu-odcinka ściany tunelu. Tarcze zewnętrzne są u góry usztywnione przez skręcanie śrubami ich poziomych rygli.

Zmontowane tarcze deskowania wewnętrznego są przed betonowaniem dodatkowo podpierane, tak aby obciążenia nie były przekazywane bezpośrednio na ściągi. Na tarczach zewnętrznych w poprzek osi tunelu przewidziano belkowanie w odstępach co 1,0 m, w celu ułożenia na nim pomostu montażowego dla betoniarzy wykonujących zagęszczenie betonu wibratorami wgłębnymi (segregator aktów prawnych).

Demontaż i przesunięcie rusztowania przewidziane zostały według następującej kolejności:

1) po stwardnieniu betonu usuwa się podparcia i kliny deskowania wewnętrznego,

2) za pomocą nakrętek rzymskich odciąga się dołem boczne tarcze po uprzednim usunięciu ściągów drucianych,

3) za pomocą ściągu środkowego nakrętkami rzymskimi opuszcza się tarcze deskowania stropu,

4) odspojone tarcze deskowania podpiera się montażowo zastrzałami i rozporami o ramę wózków, aby uniemożliwić jej odpadnięcie,

5) rusztowanie tak usztywnione przesuwa się na następne stanowisko,

6) na następnym odcinku robót montuje się rusztowania wewnętrzne, odpowiednio je podpierając,

7) wykonuje się zbrojenie ścian i stropu,

8) odspaja się tarczę deskowania zewnętrznego uprzednio wykonanego odcinka przez odkręcenie łączników górnego rygla (tak by przy pozostawionym jednym łączniku wytworzył się przegub),

9) całość rusztowania przesuwa się na wałkach na następne stanowisko, łącząc je z rusztowaniem wewnętrznym jak na poprzednim odcinku (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

13.11.2025
Kryzys infrastruktury miasta zdjęcie nr 4
Jakie będą budynki przyszłości – drukowane, modułowe, zeroemisyjne

Budynki przyszłości coraz mniej przypominają tradycyjne konstrukcje, które znamy z naszych miast i osiedli. Rozwój technologii, presja klimatyczna, rosnące koszty…

13.11.2025
Kryzys infrastruktury miasta zdjęcie nr 5
Zalety prefabrykacji w budownictwie – dlaczego technologia prefabrykowana zmienia współczesne budownictwo

Prefabrykacja w budownictwie od kilku lat przeżywa intensywny rozwój, stając się jednym z kluczowych kierunków modernizacji sektora konstrukcyjnego (segregator na…

Kryzys infrastruktury miasta zdjęcie nr 8 Kryzys infrastruktury miasta zdjęcie nr 9 Kryzys infrastruktury miasta zdjęcie nr 10
Kryzys infrastruktury miasta zdjęcie nr 11
Kryzys infrastruktury miasta zdjęcie nr 12 Kryzys infrastruktury miasta zdjęcie nr 13 Kryzys infrastruktury miasta zdjęcie nr 14
Kryzys infrastruktury miasta zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Kryzys infrastruktury miasta zdjęcie nr 16

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Kryzys infrastruktury miasta zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami