Blog

Zasady nadawania specjalizacji techniczno-budowlanych zdjęcie nr 2
30.05.2018

Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego

W artykule znajdziesz:

Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego


Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego

 

Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego powinna zostać przeprowadzona zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami prawa. Taką zamianę, jeśli chodzi o obiekt budowlany można załatwić na dwa sposoby. Osobiście lub wysyłając odpowiednie dokumenty listownie (warto jednak mieć świadomość tego, że ta druga możliwość wymaga znacznie więcej czasu, szczególnie jeśli zajdzie konieczność naniesienia poprawek w danych z dokumentów). Zmianę sposobu użytkowania budowlanego obiektu załatwić można w dowolnym momencie. Jeśli nie listownie to osobiście, poprzez udanie się do siedziby Starostwa Powiatowego lub Urzędu Wojewódzkiego.

 

Niezależnie od sytuacji, dokumentacja jaka wymagana jest w trakcie zmiany sposobu użytkowania nieruchomości jest niemal identyczna. Z całą pewnością należy przygotować następującą dokumentację:


- zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego przedstawione w formie pisemnej,
- konieczny będzie także rysunek oraz w miarę szczegółowy opis usytuowania budynku, którego dotyczy składany wniosek,
- opis techniczny, w którym obowiązkowo zawarty zostać powinien rodzaj a także przynajmniej podstawowa charakterystyka konstrukcji obiektu, z uwzględnieniem jego danych techniczno-użytkowych,
- zaświadczenie potwierdzające zgodność zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami, jakie zawarte zostały w planie zagospodarowania przestrzennego,
- decyzję odnoszącą się do warunków zabudowy,
- decyzję obwieszczającą ustalenie lokalizacji inwestycji ( jeżeli przeznaczona jest lub w przyszłości przeznaczona ma być do użytku publicznego),
- konieczne będzie także uzyskanie ekspertyzy technicznej, którą wykona osoba posiadająca stosowne do tego celu uprawnienia budowlane,
- jeśli jest taka potrzeba, w całej dokumentacji należy zamieścić stosowne pełnomocnictwa ( np. w razie braku możliwości samodzielnego załatwienia sprawy).

Najnowsze wpisy

23.06.2025
Zasady nadawania specjalizacji techniczno-budowlanych zdjęcie nr 3
Sylikat czyli materiał na dom

Bogactwo asortymentu silikatowego wykracza daleko poza standardowe kształtki o wymiarach dostosowanych do najpowszechniej stosowanych grubości ścian. W ofercie producentów znaleźć…

18.06.2025
Zasady nadawania specjalizacji techniczno-budowlanych zdjęcie nr 4
Jak wygląda proces ocieplenia poddasza?

Proces ocieplenia poddasza to wieloetapowe zadanie, które wymaga dokładnego przygotowania i precyzyjnego wykonania, aby zapewnić skuteczną izolację termiczną oraz ochronę…

Zasady nadawania specjalizacji techniczno-budowlanych zdjęcie nr 7 Zasady nadawania specjalizacji techniczno-budowlanych zdjęcie nr 8 Zasady nadawania specjalizacji techniczno-budowlanych zdjęcie nr 9
Zasady nadawania specjalizacji techniczno-budowlanych zdjęcie nr 10
Zasady nadawania specjalizacji techniczno-budowlanych zdjęcie nr 11 Zasady nadawania specjalizacji techniczno-budowlanych zdjęcie nr 12 Zasady nadawania specjalizacji techniczno-budowlanych zdjęcie nr 13
Zasady nadawania specjalizacji techniczno-budowlanych zdjęcie nr 14

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Zasady nadawania specjalizacji techniczno-budowlanych zdjęcie nr 15

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Zasady nadawania specjalizacji techniczno-budowlanych zdjęcie nr 16

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami