Blog

Zgoda na budowę – co dalej? zdjęcie nr 2
23.04.2020

Żuraw samochodowy

W artykule znajdziesz:

Żuraw samochodowy

 

Zgoda na budowę – co dalej? zdjęcie nr 3
Żuraw samochodowy

Żuraw samochodowy typu HP3 z powodu niedużego udźwigu nie zaspokaja w pełni potrzeb budownictwa przemysłowego. Przy przeładunkach z platform kolejowych lub samochodowych maksymalny udźwig żurawia samochodowego może być wykorzystany tylko przy bezpośrednim zbliżeniu go do platformy transportowej i tylko przy przeładunkach elementów umieszczonych na brzegach środka transportowego. Przy wysięgu natomiast sięgającym do środka platformy kolejowej lub samochodowej wynoszącym w przybliżeniu 3,5 m udźwig żurawia samochodowego wynosi zaledwie 1,65 T (program uprawnienia budowlane na komputer).

Z tego wynika, że żuraw samochodowy typu HP3 nadaje się w zasadzie do przeładunków prefabrykatów lekkich typu masowego, jak płyty kasetonowe, okna żelbetowe, płatwie itp. Dostosowanie natomiast wielkości elementów głównych konstrukcji do możliwości przeładunkowych żurawia samochodowego wyżej wymienionego typu prowadziłoby do podziału konstrukcji na zbyt drobne elementy, co nie jest zgodne z wymaganiami prefabrykacji.
Potrzeba produkcji żurawi samochodowych o większym udźwigu występuje w największym stopniu przy wyładunkach prefabrykatów po ich przybyciu na plac budowy lub na pobliskie bocznice kolejowe. Załadunki bowiem w zakładach stałych mogą być dokonywane również innymi dźwigami, w które zakłady te są zwykle zaopatrzone (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Wyżej wskazane zadania przeładunkowe przy cięższych prefabrykatach mogą dobrze spełniać znajdujące się u nas w użyciu żurawie samochodowe produkcji radzieckiej typu K-51. O przydatności ich do celów budownictwa przemysłowego świadczy ich największy udźwig wynoszący 5,0 T przy wysięgu 3,8 m.

Przy zastosowaniu dłuższego wysięgnika żuraw może być używany również i do robót montażowych.
Żurawie K-51 budowane są na podwoziu samochodu ciężarowego typu JAZ-200 wyposażonego w benzynowy silnik wysokoprężny. Napęd mechanizmów żurawia dokonywany jest bezpośrednio od silnika samochodowego (uprawnienia budowlane).
Żurawie te mogą pracować zarówno bez podparcia dźwignikami i wtedy mają znacznie mniejszy udźwig, jak również i z podparciem za pomocą czterech dźwigników śrubowych, zwiększającym wielkość udźwigu z górą dwukrotnie.

Normalny wysięgnik

Normalny wysięgnik o długości 7,5 m przez dodanie wstawki środkowej może być przedłużony do wielkości 12,0 m (program egzamin ustny).
Żurawie K-51 mogą przewozić na dalsze odległości ciężary o wielkości do 2,0 T zawieszone na najmniejszym wysięgu z wysięgnikiem zwróconym do przodu w kierunku jazdy przy szybkości poruszenia się samochodu 5 km/godz. Suwnice bramowe należą do dźwigów, które w uprzemysłowionym budownictwie znajdują bardzo szerokie zastosowanie.

Mogą one być zastosowane w zakładach stałych lub polowych jako dźwigi manipulacyjne wykonujące rozliczne czynności przy formowaniu i magazynowaniu prefabrykatów, mogą też być użyte jako dźwigi przeładunkowe i wreszcie znajdują one, aczkolwiek znacznie rzadziej, zastosowanie jako dźwigi montażowe (opinie o programie).
Suwnica bramowa składa się z belki jezdnej, po której posuwa się wózek z urządzeniem do podnoszenia, słupów spoczywających na wózkach jedno-lub dwuszynowych poruszających się po torach i z ustawionych na pomostach wózków mechanizmów suwnicy. Belkę jezdną tworzy jedna lub dwie belki stalowe o profilu dwuteowym lub ceowym, przy większych zaś udźwigach - o konstrukcji kratowej. Słupy są przeważnie konstrukcji kratowej. Jeden lub obydwa słupy mają usztywnienia poprzeczne podejmujące siły poprzeczne od parcia wiatru i oddziaływania dynamicznego wózków poruszających się po belce jezdnej (segregator aktów prawnych).

Konstrukcja suwnicy bramowej znajdującej szerokie zastosowanie na Węgrzech. Suwnica oparta jest na wózkach dwuszynowych, które są zaopatrzone w dodatkowe koła biegowe ustawione w kierunku poprzecznym do normalnego kierunku jazdy. Koła te mogą być podnoszone i opuszczane za pomocą prostego ręcznego mechanizmu napędowego. Po opuszczeniu kół dodatkowych na szyny ustawione prostopadle do normalnego kierunku ruchu suwnica może być z łatwością przesunięta na nowe stanowisko równoległe do poprzedniego (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Zgoda na budowę – co dalej? zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Zgoda na budowę – co dalej? zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Zgoda na budowę – co dalej? zdjęcie nr 8 Zgoda na budowę – co dalej? zdjęcie nr 9 Zgoda na budowę – co dalej? zdjęcie nr 10
Zgoda na budowę – co dalej? zdjęcie nr 11
Zgoda na budowę – co dalej? zdjęcie nr 12 Zgoda na budowę – co dalej? zdjęcie nr 13 Zgoda na budowę – co dalej? zdjęcie nr 14
Zgoda na budowę – co dalej? zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Zgoda na budowę – co dalej? zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Zgoda na budowę – co dalej? zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami