Blog

Wady drewna zdjęcie nr 2
03.03.2020

Żuraw samojezdny K-51

W artykule znajdziesz:

Żuraw samojezdny K-51

Wady drewna zdjęcie nr 3
Żuraw samojezdny K-51

Żuraw samojezdny K-51 zmontowany jest na podwoziu samochodu ciężarowego. Wysięgnik o długości 7,5 m może być wydłużony do 12 m przez domontowanie pośrednich odcinków. W celu zwiększenia udźwigu podnosi się ramę tylnej części podwozia na 4 dźwignikach śrubowych i pozostawia ją na nich jako podporach w czasie pracy żurawia (program uprawnienia budowlane na komputer).

Jak wynika z powyższej tablicy, zastosowanie podpór dźwignikowych dzięki zwiększeniu stateczności i odciążeniu resorów i kół ogumionych pozwala na znaczne zwiększenie udźwigu.
Wszystkie mechanizmy żurawia uzyskują napęd od silnika samochodu.

Szybkość przejazdu wynosi do 30 km/godz (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Żuraw z wysięgnikiem 12 m nadaje się dobrze do robót budowlanych i montażowych przy budynkach parterowych i jednopiętrowych oraz do różnych robót pomocniczych przy budynkach wyższych.

Żuraw K-51 bywa dodatkowo wyposażony w chwytak o pojemności 0,5 m3, z którym może pracować jako koparka chwytakowa lub też może być użyty do przeładunku materiałów sypkich.
Istnieje wiele odmian żurawi wieżowych (uprawnienia budowlane). Typ Wolffa znany był w Polsce od kilkudziesięciu lat. Zasadnicze części składowe żurawia wieżowego są następujące: podstawa, najczęściej w kształcie sztywnej ramownicy bramowej z kołami do jazdy na szynach, wieża kratowa, wysięgnik, wspornik z przeciwwagą (w najlżejszych typach przeciwwagi nie ma), wierzchołek wieży z obracającą się na nim głowicą, hak podwieszony na blokach wielokrążkowych do końca wysięgnika lub do wózka mającego ruch wzdłuż wysięgnika, kabina operatora, mechanizmy z linami i silnikami, urządzenia dodatkowe, jak sterowanie, oświetlenie, drabiny, poręcze itp (program egzamin ustny).

Oparcie wysięgnika i wspornika wykonane jest przeważnie w ten sposób, że na wierzchołku wieży, mającym kształt kratowego ostrosłupa, znajduje się łożysko kuliste kratowej głowicy (o wysokości ok. 3 m) nasadzonej z wierzchu, która swą podstawą okrągłą opiera się z boków za pośrednictwem wałków o obrzeże zmontowane na konstrukcji wieży; wspomniane łożysko przenosi obciążenia pionowe i poziome, a wałki - tylko obciążenia poziome; do głowicy umocowany jest na przegubie wysięgnik, a z drugiej strony wspornik z przeciwwagą.

Żurawie

Żurawie posuwają się na torze szynowym (opinie o programie). Ze względu na rodzaje ruchów żurawie wieżowe są następujących typów:
Typ I - ma 3 rodzaje ruchów:

a) podnoszenie i opuszczanie ciężarów,

b) obrót wysięgnika i wspornika z przeciwwagą naokoło osi żurawia (kąt pełny),

c) ruch żurawia po szynach.

Wysięgnik nie ma tu ruchu w płaszczyźnie pionowej.

Stosując ten typ żurawia można przy wystarczającej jego wysokości dostarczyć ładunek do dowolnego punktu w obszarze ograniczonym z każdej strony toru promieniem wysięgu. Żuraw w stanie roboczym ustawiony jest końcami belek 9 na murach ze związaniem kotwami 12 ze stropem lub belkami dolnej kondygnacji (w celu zapewnienia równowagi przy działaniu sił poziomych); obejma w tym czasie jest podniesiona o 2 piętra wyżej i umocowana na tej wysokości do wieży.

Po wymurowaniu dwóch następnych kondygnacji i wykonaniu konstrukcji stropów obejmę opuszcza się nieco na wielokrążkach 14 tak, aby jej belki podtrzymujące spoczęły na murze i zostały na nim umocowane.
Podnosić żuraw można tylko przy bardzo słabym wietrze o szybkości nie większej od 3 m/sek (segregator aktów prawnych).

Przystępując do podnoszenia żurawia ustawia się wózek na największym wysięgu i obciąża go ciężarem 0,9 T w celu zrównoważenia żurawia w czasie jego zawieszenia. Następnie naciąga się linę (wielokrążków podnoszących żuraw) do stanu roboczego, zwalnia się podpory żurawia odłączając kotwy i zsuwa się do środka końce belek. Żuraw zawisa na linie 15 zaczepionej do belki obejmy (promocja 3 w 1).

Następuje podnoszenie żurawia ruchem wciągarki za pośrednictwem wielokrążków z linami aż do nowego poziomu roboczego, zwykle o 2 piętra wyżej, gdzie żuraw zostaje ustawiony na murze za pośrednictwem wysuniętych końców belek i zakotwiony kotwami.

Najnowsze wpisy

23.07.2024
Wady drewna zdjęcie nr 4
Zmiany w projekcie technicznym

Zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, opracowanie projektu budowlanego należy do podstawowych obowiązków…

22.07.2024
Wady drewna zdjęcie nr 5
Historia uprawnień budowlanych w Polsce

Uprawnienia budowlane w Polsce mają długą i złożoną historię, sięgającą czasów przedwojennych (program TESTY UPRAWNIENIA BUDOWLANE - wersja na komputer). W…

Wady drewna zdjęcie nr 8 Wady drewna zdjęcie nr 9 Wady drewna zdjęcie nr 10
Wady drewna zdjęcie nr 11
Wady drewna zdjęcie nr 12 Wady drewna zdjęcie nr 13 Wady drewna zdjęcie nr 14
Wady drewna zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Wady drewna zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Wady drewna zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami