Blog
Drewno dębowe
W artykule znajdziesz:
Często zapomina się o kolorystycznych walorach surowego drewna. Pokryte bezbarwnym lakierem uwypukla bowiem jeszcze bardziej piękno własnego usłojenia. Przy malowaniu urządzeń składających się m.in. z elementów z drewna jasnego (jawor, brzoza) należy brać pod uwagę, że drewno w naturalnym kolorze wymaga dopełnienia kolorystycznego barwą jasnozieloną, szaroniebieską lub niebieską. Barwy zbyt jasne nie dają pożądanego kontrastu. Drewno dębowe na przykład komponuje się z barwą zieloną lub ochrą w odcieniach od zielonkawej do czerwonobrunatnej. Drewno ciemniejsze powinno być uzupełniane elementami o stonowanych barwach żółtej i ciepłej zieleni (program uprawnienia budowlane na komputer).
Wychowanie dzieci i młodzieży dokonuje się min. w trakcie zabaw, gier i prostych ćwiczeń fizycznych, realizowanych na odpowiednio przygotowanych i wyposażonych placach zabaw. Bogaty program rekreacyjny ma wyrabiać wrażliwość, inwencję twórczą i wyobraźnię, sprzyjać kształtowaniu postaw społecznych oraz rozwojowi psychofizycznemu (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Działalność społeczno-wychowawcza w osiedlach spółdzielczych ma wieloletnie tradycje i niemałe osiągnięcia. Działalność tę prowadzą w zasadzie wszystkie spółdzielnie mieszkaniowe, a zwłaszcza te największe, mające zwarte osiedla odpowiednio wyposażone w niezbędne urządzenia rekreacyjne (uprawnienia budowlane).
Chociaż dobrze wyposażonych placów zabaw i gier dla dzieci nie ma jeszcze wiele, to jednak należy podkreślić, że zależy to wyłącznie od sprawnie funkcjonującej administracji i od samorządów osiedlowych, pełniących rolę inicjatora i koordynatora poczynań wychowawczych i kulturalno-oświatowych. Różnie jednak przedstawia się wyposażenie poszczególnych o- siedli w urządzenia rekreacyjne dla dzieci. W niektórych osiedlach, zwłaszcza w nowo budowanych, odkłada się, niestety, na później realizowanie omawianych urządzeń (program egzamin ustny).
Koncentracje przestrzenne
Jednocześnie należy padać, że współdziałanie spółdzielczości mieszkaniowej z resortem oświaty i wychowania ma długotrwałe tradycje i znaczne osiągnięcia w zakresie właściwej organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży oraz pomocy rodzinie w pełnieniu funkcji opiekuńczych i wychowawczych (opinie o programie).
Do stworzenia materialnej podstawy działalności oświatowej oraz społeczno-wychowawczej i kulturalnej w spółdzielczych jednostkach mieszkaniowych (programowanej, projektowanej i realizowanej w zakresie określonym obowiązującymi normatywami) optymalne będzie tworzenie zespołów oświatowo-kulturalnych, rozwiązywanych jako koncentracje przestrzenne, normatywnie programowanych i projektowanych szkół oraz urządzeń dla spółdzielczych świetlic, klubów itp.
Nie wyklucza to przyjmowania innych rozwiązań. Przy tworzeniu zespołów oświatowo-kulturalnych w spółdzielczych jednostkach mieszkaniowych należałoby kierować się zasadą możliwie maksymalnego wykorzystania pomieszczeń obiektów szkolnych. Działalność, która nie może być prowadzona w pomieszczeniach szkolnych, należy prowadzić w obiektach budowanych przez spółdzielczość mieszkaniową (segregator aktów prawnych).
Zasady organizacji i program obiektów przewidzianych do prowadzenia działalności oświatowej oraz społeczno-wychowawczej i kulturalnej trzeba by każdorazowo ustalać w koncepcji programowo-przestrzennej i technicznej oraz w założeniach techniczno-ekonomicznych inwestycji spółdzielczych jednostek mieszkaniowych w części „Technologia życia społecznego jednostki mieszkaniowej".
Organizacja i program powinny być ustalane przez władze oświatowe i spółdzielczość mieszkaniową oraz uzgadniane z zainteresowanymi organami administracji państwowej i organizacjami społecznymi jak TPD, ZHP, TKKF itp. Korzystne jest również dążenie do funkcjonalnego łączenia terenów rekreacji czynnej przypisanych szkole i przewidzianych dla mieszkańców jednostki mieszkaniowej (promocja 3 w 1).
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32