Blog

Organizacja transportu zdjęcie nr 2
05.01.2021

Fundament pod młyn

W artykule znajdziesz:

Fundament pod młyn

Organizacja transportu zdjęcie nr 3
Fundament pod młyn

Na gruntach średnio ściśliwych (E„ = 600-4-150 kG/cm2, k., = 1,5-3,5 kG/ /cm2) należy:
- dla młynów z napędem centralnym łączyć blok fundamentowy od strony wlotu i blok pod silnik z reduktorem,
- przy kilku fundamentach (pod jednakowe młyny) ustawionych szeregowo, łączyć je belkami poprzecznymi (program uprawnienia budowlane na komputer).
Na gruntach ściśliwych i o niedużej wytrzymałości (En ^ 150 kG/cm2, k2 1.5 kG/cm2) należy konstruować jeden większy fundament pod cały agregat, a młyny szeregowo ustawione posadawiać na jednym wspólnym fundamencie. Wysokość poprzecznego przekroju belek łączących poszczególne bloki fundamentowe należy przyjmować równą szerokości części podziemnej fundamentu, lecz nie większą niż 1/3 długości belki, szerokość zaś równą 1/5 długości belki.

Fundament pod młyny należy zbroić siatkami z prętów o średnicy 12-16 mm, o oczkach 15-20 cm (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Jako materiał konstrukcyjny należy stosować beton o marce nie mniejszej niż 110. Płytę dolną oraz belki łączące poszczególne bloki należy zbroić zgodnie z wynikami obliczeń wytrzymałościowych.
Potrzeba rozbudowy czy przebudowy w zakładzie przemysłowym może być spowodowana przesłankami technologicznymi i budowlanymi. Przyczyny technologiczne są różnorodne, ale na ogół wynikają one z potrzeb modernizacji zakładu lub zwiększenia produkcji (uprawnienia budowlane).

Z reguły zmiany technologiczne bądź rozszerzenie procesu produkcyjnego wymagają mniejszej lub większej przebudowy istniejących obiektów, a często także rozbudowy w celu zwiększenia powierzchni użytkowej zakładu.
Niezależnie od przyczyn technologicznych, potrzebę przebudowy obiektów może spowodować ich stan techniczno-konstrukcyjny, gdy np. uszkodzona lub zniszczona konstrukcja obudowy wymaga naprawy, wzmocnienia lub częściowej wymiany.
Na ogół są to prace trudne, niejednokrotnie trudniejsze i bardziej odpowiedzialne od budowy nowego obiektu; wymagają one dużego doświadczenia, nieraz wyczucia, a zawsze ostrożności, rozwagi i znajomości potrzeb organizacji robót w trudnych warunkach (program egzamin ustny).

Przykłady rozwiązania i wykonania robót przy przebudowie obiektów przemysłowych są m.in. podane w pracach.
Rozbudowa może iść w dwóch kierunkach: poziomym i pionowym, w zależności od tego czy powiększamy wymiary budynków w planie, czy też podwyższamy je, natomiast przebudowa dotyczy prac remontowo-konstrukcyjnych, przy zachowaniu na ogół nie zmienionej kubatury budynków.

Analiza technologiczna

W każdym z wymienionych rodzajów robót występują inne zasadnicze warunki, potrzeby i trudności. Wymagają one właściwego ich uwzględnienia w projektowaniu i wykonawstwie tego rodzaju robót (opinie o programie).
W celu przygotowania możliwie dokładnych danych wyjściowych jako założeń projektowych, należy przeprowadzić szczegółową analizę technologiczno-budowlaną zamierzonej inwestycji, dotyczącej rozbudowy czy też przebudowy w zakładzie przemysłowym.
Pierwsze studia przygotowawcze oraz analizę możliwości i celowości rozbudowy czy przebudowy zakładu przemysłowego przeprowadza technolog.

Do kontrolno-przygotowawczych prac budowlanych można przystąpić wówczas, gdy technolog ustali potrzebny zakres przebudowy czy rozbudowy określonych obiektów zakładu.
Przede wszystkim należy sprawdzić zgodność zamierzonych prac budowlanych z przepisami budowlanymi, z bezpieczeństwem zakładu, z planami przestrzennego zabudowania zakładu, a czasem także rejonu (segregator aktów prawnych).
Następnie należy możliwie dokładnie zbadać stan techniczny obiektów, które mają być przebudowane, co ma szczególnie duże znaczenie w budynkach przewidzianych do nadbudowy. Główną przy tym uwagę należy zwrócić na stan nośnych elementów konstrukcji, ich wytrzymałość oraz dalszą przydatność do nowych zadań i obciążeń (np. zwiększonych obciążeń suwnicami).

Dotyczy to również stanu fundamentów i warunków gruntowych, które mogły ulec zmianie, np. wskutek nawodnienia od uszkodzonej kanalizacji i agresywnego oddziaływania wód gruntowych na fundamenty.
W przypadkach wątpliwych konieczne jest przeprowadzenie badania gruntu pod względem chemicznym i wytrzymałościowym (promocja 3 w 1).

Dopiero po przeprowadzeniu, w zakresie odpowiednim do potrzeb, inwentaryzacji technicznego stanu budynku (a czasem i budynków sąsiednich) oraz po określeniu aktualnych wytrzymałości elementów konstrukcyjnych można przystąpić do opracowania projektu przebudowy, uwzględniającej nowe potrzeby i warunki określone analizą technologiczną.

Najnowsze wpisy

10.12.2025
Organizacja transportu zdjęcie nr 4
Czy można budować bez hałasu, kurzu i zanieczyszczeń?

Współczesne budownictwo stoi dziś w obliczu ogromnego wyzwania: jak realizować inwestycje szybciej, taniej i bardziej ekologicznie, nie obciążając przy tym…

10.12.2025
Organizacja transportu zdjęcie nr 5
Czy standard energetyczny domu powinien być obowiązkowy?

Debata na temat obowiązkowych standardów energetycznych w budownictwie trwa od wielu lat, ale w ostatnim czasie nabrała szczególnego znaczenia. Z…

Organizacja transportu zdjęcie nr 8 Organizacja transportu zdjęcie nr 9 Organizacja transportu zdjęcie nr 10
Organizacja transportu zdjęcie nr 11
Organizacja transportu zdjęcie nr 12 Organizacja transportu zdjęcie nr 13 Organizacja transportu zdjęcie nr 14
Organizacja transportu zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Organizacja transportu zdjęcie nr 16

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Organizacja transportu zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami