Blog
Kąt kursowy
W artykule znajdziesz:
Kąt kursowy
Kąt kursowy - kąt zawarty między osią symetrii statku lub pojazdu i kierunkiem, w którym jest obserwowany jakiś przedmiot (np. cel, punkt orientacyjny).
Kąt linii śrubowej - kąt ostry między styczną do linii śrubowej i osią walca, na którym ta linia jest opisana.
Kąt liniowy dwuścianu - kąt (płaski) powstały z przecięcia dwuścianu płaszczyzną prostopadłą do jego krawędzi (jego ramiona są krawędziami przecięcia tej płaszczyzny ze ścianami dwuścianu); miara k.l.d. przyjmowana jest za miarę dwuścianu (program uprawnienia budowlane na komputer).
Kąt łamiący pryzmatu - kąt utworzony przez dwie płaszczyzny ograniczające pryzmat.
Kąt łupania - skraw, kąt określający położenie płaszczyzny łupania względem kierunku pracy ostrza.
Kąt Macha - kąt zawarty między linią Macha a linią prądu w dowolnym punkcie obszaru przepływu.
Kąt między prostymi (w przestrzeni) - mat. nie- większy z dwóch kątów płaskich, jakie powstaną gdy jedną z prostych przesunie się równolegle aż do przecięcia z drugą; miara łukowa tego kąta zawiera się zawsze między 0 a n/2 rad.
Kąt między wektorami - kąt wypukły między osiami, do których wektory są zgodnie równoległe; miara lukowa k.m.w. zawiera się zawsze między 0 a n.
Kąt nachylenia fali, kąt nadchodzenia fali - kąt między kierunkiem odbieranej wiązki fal a płaszczyzną poziomą w miejscu zainstalowania anteny.
Kąt nastawienia łopaty (śmigła) - kąt zawarty między płaszczyzną prostopadłą do osi obrotu śmigła a cięciwą geometryczną charakterystycznego profilu łopaty.
Kąt nastawienia płata - kąt zawarty między cięciwą odniesienia płata a osią kadłuba samolotu (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Kąt nastawienia statecznika - kąt zawarty między umownie przyjętą cięciwą odniesienia statecznika a cięciwą odniesienia płata.
Kąt natarcia1 (geometryczny) - kąt zawarty między cięciwą odniesienia profilu a kierunkiem przepływu niezakłóconego.
Kąt natarcia2 - skraw, kąt zawarty między prostą równoległą do płaszczyzny podstawowej a prostą styczną do powierzchni natarcia.
Kąt natarcia’ - kąt między płaszczyzną jezdni a płaszczyzną styczną do kół przednich oraz do obrysu przedniej dolnej części pojazdu obciążonego z uwzględnieniem haków holowniczych, tablicy rejestracyjnej itp.
Kąt natarcia aerodynamiczny - kąt między cięciwą zerowej siły nośnej a kierunkiem przepływu niezakłóconego (uprawnienia budowlane).
Kąt natarcia krytyczny - kąt natarcia odpowiadający maksymalnej wartości siły nośnej.
Kąt natarcia steru - kąt zawarty pomiędzy płaszczyzną steru oraz kierunkiem wypadkowej prędkości dopływającej do niej wody.
Kąt nurkowania -. kąt w płaszczyźnie pionowej zawarty między przedłużeniem podłużnej osi samolotu lub szybowca podczas nurkowania a płaszczyzną poziomą; k.n. zmienia się w granicach od 0° do 90°.
Kąt nutacji - kąt Eulera i), jaki oś z układu współrzędnych Oxyz, związanego z poruszającym się ciałem sztywnym, tworzy z osią Z\ nieruchomego układu współrzędnych Ox,ytz, (o tym samym początku O).
Kąt obrazu
Kąt obrazu - kąt o wierzchołku leżącym w punkcie głównym obrazowym obiektywu i obejmujący pole obrazu.
Kąt obrotu właściwego - mech kąt Eulera i), jaki oś x układu współrzędnych Oxyz, związanego z poruszającym się ciałem sztywnym, tworzy z linią węzłów.
Kąt odbicia - kąt zawarty między normalną do powierzchni odbijającej w punkcie padania a promieniem odbitym.
Kąt odchylania - elektron, w lampach elektronowych kąt zawarty między dwoma skrajnymi położeniami wiązki elektronowej (program egzamin ustny).
Kąt odchylenia1, kąt ślizgu - kąt zawarty między osią wzdłużną statku powietrznego a kierunkiem przepływu niezakłóconego.
Kąt odchylenia2, kąt elongacji (wahadła matematycznego) - kąt zawarty między chwilowym położeniem wahadła i pionem.
Kąt odchylenia przepływu - kąt, o jaki zmienia się kierunek przepływu po przejściu przez czoło skośne fali uderzeniowej.
Kąt odkształcenia postaciowego - kąt równy różnicy kątów utworzonych przez dwie proste związane z ciałem przed i po jego odkształceniu, które przed jego odkształceniem przecinały się pod kątem prostym.
Kąt opasania - kąt oparty na łuku tej części koła (pasowego, łańcuchowego), która styka się z cięgnem (opinie o programie).
Kąt opóźnienia - kąt obrotu wyznaczony przez wał korbowy od chwili, w której tłok osiągnął odpowiednie zwrotne położenie, do chwili rozpoczęcia działania danego urządzenia rozrządczego, zapłonowego łub wtryskowego.
Kąt ostry - kąt, którego miara łukowa zawarta jest między 0 a n/2 rad.
Kąt ostrza - kąt klucza.
Kąt owijania - kąt skręcania (linki).
Kąt padania - kąt zawarty między normalną do powierzchni odbijającej w punkcie padania a promieniem padającym (segregator aktów prawnych).
Kąt paniki - kąt takiego przechyłu statku, przy którym może powstać panika wśród pasażerów (8*- 12°).
Kąt panwiowy - kąt obwodu czopa łożyskowego, na którym styka się on z panwią (np. 180° w przypadku półpanwi).
Kąt paralaktyezny 1 - kąt trójkąta paralak- tycznego, którego wierzchołkiem jest ciało niebieskie.
Kąt paralaktyezny2 - kąt poziomy, pod którym widać bazę paralaktyczną z końca mierzonego odcinka.
Kąt pełny - kąt, którego ramiona pokrywają się i do którego należą wszystkie punkty płaszczyzny; miara łukowa k.p. równa się 2n rad.
Kąt pionowy - kąt między celową i jej prostokątnym rzutem na płaszczyznę poziomą (promocja 3 w 1)..
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32