Blog
Konstrukcja zatok - specjalność drogowa
W artykule znajdziesz:
Konstrukcja zatok - specjalność drogowa
Poprawne zagęszczenie:
Kierunek zagęszczenie: Walce ustawione tyłem do kierunku układania nawierzchni – jako pierwsze idzie koło napędowe. Wyjątek stanowi podjazd, duże wzniesienie gdzie kierunek jest odwrotny.
Pierwsze zagęszczenie jest po starej warstwie z zakładem na nową warstwę ok. 10 cm.
Zagęszczenie od zewnętrznej krawędzi, w kierunku osi.
Konstrukcja zatok - rodzaj konstrukcji, rodzaje krawężników.
• 18 cm - kostka kamienna, kolor czarny,
• 5 cm - podsypka cementowo – piaskowa 1:4
• 22 cm – beton cem. C 16/20 B20
• 20 cm – pisaek średni w-a odcinająca
Spoiny wypełnione zaprawą fugującą Rompox V2 2-składnikowa żywica epoksydowa
Krawężniki od strony chodnika
Krawężnik betonowy wykonany na ławie z oporem
• Krawężnik 20x30x100 betonowy
• 5 cm - podsypka cementowo – piaskowa 1:4 (zagęszczenie)
• 15 cm Ława betonowa z betonu C 12/15 B15
Krawężnik na połączeniu z jednią Krawężnik betonowy wykonany na ławie z oporem
• Krawężnik 15x20x100 betonowy
• 15 cm Ława betonowa z betonu C 12/15 B15
• Ułożony ściek z kostki betonowej szarej
Zatoka autobusowa KR 4
• Kostka kamienna układana rzędowo gr 16 cm - regularna, klasa I, gatunek 1, wielkość 16-18 cm
• Podsypka c-p 1:4 gr. 5cm
• Podbudowa beton cementowy B 20 (C16/20) gr. 22cm
• W-a odcinająca- piasek średni 20cm
Wypełnienie spoin zaprawa fugująca na bazie żywic syntetycznych bądź masa zalewowa na gorąco.
KRAWĘŻNIKI
Krawężniki betonowe lub kamienne uliczne i drogowe
Cement
Cement stosowany do podsypki i wypełnienia spoin powinien być cementem portlandzkim klasy 32,5, odpowiadający wymaganiom PN-B-19701
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32