Blog

Porzucenie badanego zagadnienia zdjęcie nr 2
18.01.2023

Poziom integracji

W artykule znajdziesz:

Porzucenie badanego zagadnienia zdjęcie nr 3
Poziom integracji

Czwartym problemem dotyczącym europejskiej integracji przestrzennej jest północne odgałęzienie szlaku wodnego Ren-Elba-Warta-Wisła-Bug-Morze Czarne. Spina ono dwa duże europejskie porty rzeczne: Duisburg o przeładunku 600 min ton i Brześć (po stronie białoruskiej) o przeładunku 6-7 min ton. Szlak ten, jako perspektywiczne powiązanie europejskie porównywalne z wielką drogą żeglugową Ren-Men-Dunaj, można rozpatrywać w dwóch aspektach bałtyckich (program uprawnienia budowlane na komputer).

Po pierwsze - jako powiązanie portów morskich Gdańska i Gdyni oraz Elbląga z europejskim systemem dróg wodnych poprzez Wisłę, Noteć i dalej na wschód. Po drugie - jako powiązanie portów bałtyckich z portami Morza Czarnego poprzez Wisłę, Bug i dalej na południowy wschód. Jest to zamierzenie równoważne przestrzenie z autostradami A2 (Berlin - - Warszawa-Terespol) i Al (Gdańsk-Łódź-Katowice) (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Realizacja tego wielkiego przedsięwzięcia szacowanego na 100-120 mld doi. stwarzałaby wraz z siecią autostrad układ równoważny z europejską siecią infrastruktury technicznej o zdecydowanych powiązaniach z Bałtykiem, jako miejscem morskich szlaków transportowych wraz z dużymi portami (uprawnienia budowlane).

Istotnym dla tworzenia między innymi infrastruktury biznesu są połączenia lotnicze. Mamy tutaj do czynienia z dwoma poziomami integracji:

  1. powiązanie połączeniami lotnicznymi głównych ośrodków południowego Bałtyku: Wilna, Rygi, Tallina, St. Petersburga, Gdańska, Szczecina;
  2. powiązania ośrodków osadniczych południowego Bałtyku z miastami Szwecji, Finlandii, Danii, Norwegii (program egzamin ustny).

Wymiary przestrzeni geograficznej

Pierwszy system ma charakter powiązań europejsko-transkontynentalnych, drugi zaś (choć także ważny) - powiązań regionalnych, wiążących Gdańsk, Szczecin, Słupsk z rozwiniętą siecią ośrodków skandynawskich, wyposażonych w lotniska lokalne o wysokim poziomie technicznym. Europejski Region Bałtycki in statu nascendi jest częścią przestrzeni przyrodniczej, społeczno-ekonomicznej i politycznej Europy, położonej wokół Morza Bałtyckiego (opinie o programie).

Oznacza to, że:

  • strukturę przestrzeni przyrodniczej określa zlewisko Bałtyku oraz sąsiadujące z nim regiony fizyczno-geograficzne;
  • strukturę przestrzeni społeczno-ekonomicznej kształtują procesy rozwoju, generowane przez wykorzystywanie walorów położenia nadmorskiego i zasobów morza; tworzą one układy funkcjonalno-przestrzenne o zasięgu lokalnym, regionalnym, krajowym i europejskim oraz zróżnicowanym poziomic intensywności zagospodarowania w zależności od siły oddziaływania na przestrzeń przyrodniczą i rodzaju działalności społeczno-gospodarczej, której czynnikiem generującym jest morze;
  • strukturę polityczną wyznaczają zarówno historycznie ukształtowane uwarunkowania, jak i współczesne transformacje polityczno-ustrojowe, a jej delimitację określają granice państw położonych wokół Bałtyku lub tylko ich nadbałtyckich regionów (segregator aktów prawnych).

Te trzy wymiary przestrzeni geograficznej tworzą wszechstronnie złożone struktury funkcjonalno-przestrzenne o zróżnicowanych zasięgach terytorialnych, wobec których jednoznaczna (liniowa) delimitacja Europejskiego Regionu Bałtyckiego jest bezprzedmiotowa. Region ten, zgodnie z przyjętym założeniem, można więc identyfikować ze strukturą funkcjonalno-przestrzenną, kształtującą się spontanicznie i kształtowaną świadomie wokół Morza Bałtyckiego. Struktura już ukształtowana może być przedmiotem poznania, struktura kształtująca się i kształtowana - przedmiotem przewidywania przyszłości prognozowania i planowania. Współzależność tych obu ujęć wyznacza pole kształtowania strategii rozwoju (promocja 3 w 1).

Polski Region Bałtycki (PRB), jako integralna część Europejskiego Regionu Bałtyckiego (ERB), jest złożoną i otwartą strukturą funkcjonalno-przestrzenną, współtworzącą system ekologiczny, społeczno-ekonomiczny i polityczno-instytucjonalny państw położonych wokół Morza Północnego.

Najnowsze wpisy

23.07.2024
Porzucenie badanego zagadnienia zdjęcie nr 4
Zmiany w projekcie technicznym

Zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, opracowanie projektu budowlanego należy do podstawowych obowiązków…

22.07.2024
Porzucenie badanego zagadnienia zdjęcie nr 5
Historia uprawnień budowlanych w Polsce

Uprawnienia budowlane w Polsce mają długą i złożoną historię, sięgającą czasów przedwojennych (program TESTY UPRAWNIENIA BUDOWLANE - wersja na komputer). W…

Porzucenie badanego zagadnienia zdjęcie nr 8 Porzucenie badanego zagadnienia zdjęcie nr 9 Porzucenie badanego zagadnienia zdjęcie nr 10
Porzucenie badanego zagadnienia zdjęcie nr 11
Porzucenie badanego zagadnienia zdjęcie nr 12 Porzucenie badanego zagadnienia zdjęcie nr 13 Porzucenie badanego zagadnienia zdjęcie nr 14
Porzucenie badanego zagadnienia zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Porzucenie badanego zagadnienia zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Porzucenie badanego zagadnienia zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami