Blog

Zapory wodne zdjęcie nr 2
20.04.2020

Samochody lub wagony kolejowe

W artykule znajdziesz:

Samochody lub wagony kolejowe

Zapory wodne zdjęcie nr 3
Samochody lub wagony kolejowe

Wózki zostają wprowadzone do komór (nawy IV lub V), gdzie beton zostaje poddany procesowi naparzania wysokoprężnego. Po zakończeniu procesu naparzania wózki wraz z formami zostają wyprowadzone z autoklawów i przesunięte do części magazynowych (nawy II i III).

Suwnice naw II i III wyjmują płyty z form i magazynują je na przeznaczonej do tego celu powierzchni magazynu. Te same suwnice naładowują następnie płyty na środki transportowe, samochody lub wagony kolejowe (program uprawnienia budowlane na komputer).
Całkowity cykl produkcyjny wynosi 24 godziny. W tym 4 godziny trwa zwiększenie ciśnienia i temperatury w autoklawie, 14 godzin trwa proces naparzania w ustabilizowanej już temperaturze i ciśnieniu, 4 godziny trwa ochładzanie i zmniejszanie ciśnienia, oraz około 4 godziny przeznaczone są na czynności pomocnicze, jak odtransportowanie form do nawy produkcyjnej, czyszczenie ich, układanie zbrojenia, napełnianie gazobetonem itp.

Dla przykładu można podać, że przy długości płyt 2,50 m z jednej formy otrzymuje się na dobę 14 X 2 = 28 płyt; przy załadowaniu na każdy wózek 3 form i przy jednoczesnym umieszczeniu w jednej komorze 5 wózków otrzymuje się na dobę z jednej komory 28 X 3 X 5 = 420 płyt, tj. 420 X 2,50 X 0,50 - 525 nr przekrycia dachowego (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Konieczność stosowania na płycie gazobetonowej o grub. 10 cm i ciężarze objętościowym 950 kG nr dodatkowego ocieplenia dla uzyskania współczynnika przenikania ciepła k = 1 jest dużym mankamentem tego przekrycia. Drugą jego wadą jest duża nasiąkliwość (uprawnienia budowlane). Jest więc rzeczą konieczną ulepszenie technologii gazobetonu konstrukcyjnego przez obniżenie jego ciężaru objętościowego bez istotnego zmniejszenia wytrzymałości oraz zmniejszenie nasiąkliwości, czy to drogą zasklepiania porów, czy też powlekania gotowej już powierzchni płyt środkami izolującymi. Przez zmniejszenie ciężaru objętościowego i pogrubienie płyt do 12-14 cm uzyska się jedno z korzystniejszych pod względem ekonomicznym przekryć dachowych (program egzamin ustny).
Jak wynika z opisu procesu technologicznego, zwiększenie grubości płyt pociągnęłoby za sobą jedynie zmianę form stalowych bez potrzeby zmiany pozostałego wyposażenia zakładu.

Żelbetowe płyty dachowe

Żelbetowe płyty dachowe z dwoma żebrami bocznymi (bez żeber czołowych) znajdują w konstrukcjach dachowych częste zastosowanie (opinie o programie). Dla uzyskania możliwie małych przekrojów betonu, a tym samym lżejszego przekrycia dachowego, wskazane jest stosowanie betonu o marce nie mniejszej niż 170. Beton powinien być zagęszczany przez wibrowanie lub innymi równorzędnymi metodami. Jako zbrojenie wskazane jest stosowanie gotowych siatek ze stali węglowej pospolitej jakości o gwarantowanej spawalności (znak StOS) o obliczeniowej umownej granicy plastyczności 2500 kGcnr.
Dla otrzymania współczynnika przenikania ciepła k = 1 płyty powinny być dodatkowo ocieplane.

Przekrój poprzeczny i podłużny płyty, przekrój gotowego stropu oraz widok płyt z góry uwidocznione. Cechą charakterystyczną tych płyt jest brak żeber poprzecznych i czołowych, co w wysokim stopniu ułatwia ich wykonanie. W stropie płyty są zsunięte do siebie w dotyk z wyrównaniem styków gładzią z zaprawy cementowej o średniej grubości około 10 mm (segregator aktów prawnych).
Ze względu na małą grubość płyty (25 mm) wskazane jest, aby wymiary w planie oczek zbrojenia podłużnego i poprzecznego nie były duże i ażeby były zgodne z wymiarami ustalonymi na rysunkach. Może to być zapewnione przez stosowanie zbrojenia spawanego punktowo, co wymaga użycia stali o gwarantowanej spawalności.

Jak wykazują wyrywkowe badania, grubości płyt przyjętych teoretycznie w wysokości 25 mm w rzeczywistości wahają się przy stosowanych obecnie metodach wykonania od 20 do 30 mm. Ze względu na te wahania i możliwość otrzymywania płyt o grubościach mniejszych od przewidywanych teoretycznie wskazane jest stosowanie zbrojenia w postaci siatek o ustabilizowanych dzięki spawaniu wymiarach oczek zabezpieczających przed przebiciem betonu płyty przy pracach montażowych (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

06.08.2025
Zapory wodne zdjęcie nr 4
Jak sztuczna inteligencja wspiera projektowanie i nadzór budowalny?

W ostatnich latach rozwój sztucznej inteligencji (SI) gwałtownie przyspieszył, wkraczając niemal w każdą dziedzinę naszej codzienności. Nie inaczej jest w…

06.08.2025
Zapory wodne zdjęcie nr 5
Druk 3D w budownictwie – czy to realna alternatywa dla tradycyjnych metod?

Rosnąca potrzeba przyspieszenia procesów budowlanych, ograniczenia kosztów i minimalizacji negatywnego wpływu branży na środowisko sprawia, że innowacyjne technologie przyciągają coraz…

Zapory wodne zdjęcie nr 8 Zapory wodne zdjęcie nr 9 Zapory wodne zdjęcie nr 10
Zapory wodne zdjęcie nr 11
Zapory wodne zdjęcie nr 12 Zapory wodne zdjęcie nr 13 Zapory wodne zdjęcie nr 14
Zapory wodne zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Zapory wodne zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Zapory wodne zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami