Blog

Szczególne zagadnienia projektowania zdjęcie nr 2
23.07.2022

Szyny torów kolejowych

W artykule znajdziesz:

Szczególne zagadnienia projektowania zdjęcie nr 3
Szyny torów kolejowych

Projektowane urządzenie miało zapewnić nieprzerwany przebieg surowca aż do wysokowartościowego produktu końcowego, magazynowanego w budynkach, skąd był automatycznie ładowany na wagony kolejowe lub pojazdy drogowe (program uprawnienia budowlane na komputer).

Również uwzględniona miała być możliwość odkładu nadmiaru produkcji w hałdy. Rozporządzana powierzchnia placu wynosiła 43,45 m długości, przy szerokości 7,00 m. Schematycznie przedstawiony przebieg produkcji, z której dokładnie widać drogę, jaką przechodzi materiał podczas przeróbki. Wybór padł na łamacze okrągło-szczękowe, dwie jednakowej wielkości maszyny, ustawione obok siebie z uwagi tak na jakość kruszywa przez nie wytwarzanego (ostrokanciaste, sześcienne ziarna, wolne od rysek), jak też i na spokojny ruch maszyn, które umieszczono na wysokości 17,00 m nad główką, szyny torów kolejowych. Nad łamaczem mieszczą się żelazo- betonowe zasobniki dla surowca podwożonego z kamieniołomu kolejką linową. Wielkość ich jest tak obrana, aby mogły zmieścić niewielki zapas na wypadek krótkiej (koło godziny) . Podawanie surowca do gardzieli wlotowych łamaczy miarkuje specjalne przymknięcie, które zapobiega przeładowaniu lub też zatkaniu gardzieli łamacza (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Bezpośrednio pod wylotami łamaczy mieszczą się dwa przesiewacze walcowe o średnicy 1400 mm i długości przesiewu 9000 mm. Przekroje budynku z pokazaniem rozmieszczenia maszyn. Aby jednak odciążyć sita, oddziela się od razu z pierwszego pola przesiewa czy kruszywo o ziarnach 0-35 mm i usuwa przy pomocy krótkiego poziomego przenośnika taśmowego, do przesiewacza walcowego dla zwykłego grysu, umieszczonego za łamaczami i nieco niżej od przesiewacza głównego (uprawnienia budowlane).

Ładowanie kruszywa

Przez takie urządzenie otrzymano rzeczywiście bardzo wydatne odciążenie głównego przesiewacza a poza tym daleko lepsze wyniki sortowania. Poszczególne rozmiary kruszywa, otrzymywanego spod przesiewacza głównego, są 33-45 mm, 45-55 mm i powyżej 55 mm, te zaś przede wszystkim przeznaczone do dalszej przeróbki na grysy szlachetne. Spod wtórnego zaś przesiewacza otrzymują grys zwykły o wymiarach 0-5 mm, 5-S mm i 8-33 mm (program egzamin ustny).

Choć istniały również inne rozwiązania sprawy dostarczania do przesiewacza wtórnego kruszywa odsiewanego z pierwszego pola przesiewacza głównego, wybór padł na przenośnik taśmowy, głównie ze względów budowlanych. Urządzenie okazało się jednak w eksploatacji bezwzględnie dobre i przede wszystkim niezawodne w działaniu. Przeznaczony do dalszego przerobu tłuczeń o wymiarach powyżej 55 mm przechodzi następnie przez łamacz walcowy (opinie o programie). Ze szczeliny wylotowej łamacza walcowego dostaje się kruszywo nieprzesortowane do podnośnika kubełkowego, który je podnosi na poziom +11 m, gdzie mieści się wlot do przesiewacza walcowego dla grysów. Ten sortuje grys na 8 wielkości: 0-2, 2-5, 5-8, 8-12, 12-18, 18-25, 25-35 i powyżej 35 mm. Po stronie tłucznia grubego, mieści się poza tym pod wylotami zasobników, centralny przenośnik taśmowy, umożliwiający dostarczanie tłucznia z każdego z 6 sąsieków, do łamaczy dla dalszej przeróbki na grys.

Ładowanie kruszywa możliwe jest z jednej strony sąsieków wprost do wagonów kolejowych, z drugiej zaś strony mogą pod inne wyloty sąsieków zajeżdżać pojazdy drogowe. Z tej samej strony po ganku umieszczonym na wspornikach mogą być podstawione pod te same koryta wywrotki kolejki wąskotorowej dla odwożenia w razie potrzeby nadmiaru dziennej produkcji na hałdy (segregator aktów prawnych).

Siła elektryczna do maszyn pobierana jest z krajowej sieci •elektrycznej. Napęd maszyn podzielony został na grupy, przy czym na grupy maszyn po stronie wyrobu zwykłego tłucznia umieszczono silnik elektryczny o mocy 100 KM o 585 obrotach na minutę, zaś po stronie grysów szlachetnych silnik o mocy 80 KM na 9G0 obrotów na minutę. Szczególną uwagę zwrócono na łatwą i szybką wymianę zużytych części poszczególnych maszyn i w tym celu nad wszystkimi umieszczono suwnice z wciągami zawsze gotowymi do użytku (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Szczególne zagadnienia projektowania zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Szczególne zagadnienia projektowania zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Szczególne zagadnienia projektowania zdjęcie nr 8 Szczególne zagadnienia projektowania zdjęcie nr 9 Szczególne zagadnienia projektowania zdjęcie nr 10
Szczególne zagadnienia projektowania zdjęcie nr 11
Szczególne zagadnienia projektowania zdjęcie nr 12 Szczególne zagadnienia projektowania zdjęcie nr 13 Szczególne zagadnienia projektowania zdjęcie nr 14
Szczególne zagadnienia projektowania zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Szczególne zagadnienia projektowania zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Szczególne zagadnienia projektowania zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami