Blog
Wiejskie drogi – technologia wykonywania
W artykule znajdziesz:
Wiejskie drogi – technologia wykonywania
Polscy naukowcy opatentowali technologię budowy dróg lokalnych wykorzystującą m.in. popiołu odpadowe (program na komputer). Pół kilometra tego rodzaju drogi zbudowano już w w gminie Kamionka. W technologii tej wykorzystywane jest drogowe spoiwo hydrauliczne, które powstaje z popiołów opadowych powstających w efekcie spalania brunatnego węgla. Jest ona polecana przede wszystkim w budowie dróg gminnych oraz na terenach wiejskich, zwłaszcza w miejscu obecnych dróg żwirowych lub wysypanych kruszywem (program na telefon). Urządzenie wykorzystywane do tworzenia spoiwa zostało wynalezione przez naukowców Politechniki Częstochowskiej.
Zarówno strukturę, jak i właściwości spoiwa powstające z popiołów mogą być za projektowane oraz wytworzone w taki sposób, aby było ono doskonale dostosowane do wymagań gruntu oraz podłoża w konkretnej lokalizacji (program na egzamin ustny).
Pierwszy odcinek drogi
Z tego właśnie względu przy budowaniu drogi z zastosowaniem spoiwa nie trzeba wywozić ani dowozić różnego rodzaju materiałów, np. kruszyw, co jest konieczne podczas budowy tradycyjnych dróg asfaltowych i znacząco zwiększa ich koszt (promocja 3 w 1). Spoiwo perfekcyjnie miesza się z materiałem zalegającym na danej drodze, np. żwirem, materiałami ilastymi czy piaskiem, które podczas standardowej budowy zwykle muszą być wywożone. Dzięki zastosowaniu spoiwa każdy z tych materiałów może być wykorzystany oraz wbudowany w powstającą konstrukcję drogową.
Drogi budowane ze spoiwa z popiołów cechują się równą powierzchnią, która wyglądem przypomina drogę asfaltową (segregator). Co ważne, spoiwo nie pyli, jest odporne na mrozy i może wytrzymać bez remontów nawet przez pięć lat. Może być stosowane również tymczasowo w zastępstwie dróg asfaltowych i stanowić doskonałe podłoże pod nową drogę. Koszty budowy drogi ze spoiwa jest wyższy niż dróg szutrowych, ale efekt jest nie tylko lepszy, ale przede wszystkim trwalszy. W porównaniu do budowy tradycyjnych dróg asfaltowych koszty są natomiast aż o połowę niższe (opinie). Pierwszy odcinek drogi ze spoiwa został wykonanych w Kozłówce na Lubelszczyźnie i znakomicie spełnia swoją rolę.
Najnowsze wpisy
Zgodnie z polskim prawem budowlanym, obiekt budowlany to podstawowa jednostka konstrukcyjna. Definicja ta obejmuje trzy główne kategorie. Obiekty budowlane mają…
Prawo do kierowania budową w Polsce oznacza możliwość wykonania funkcji kierownika budowy na placu zabaw. Aby uzyskać prawo, należy podłączyć…
53 465
98%
32