Blog

Montaż pionów z PCW zdjęcie nr 2
13.05.2022

Wydajność maszyny

W artykule znajdziesz:

Montaż pionów z PCW zdjęcie nr 3
Wydajność maszyny

Wydajność maszyny BRM-56A wynosi 100-^-200 t/h, skok podnośnika 4000 mm, moc silników elektrycznych 64,7 kW. Główną wadą wiertarko-frezarkowej maszyny spulchniającej jest szybkie zużycie frezo-wiertarek. Wibracyjne maszyny spulchniające różnej konstrukcji stosuje się z powodzeniem w okresie zimowym na składowiskach kruszyw. Składają się one z masywnej płyty, na której u góry zamocowano silnik elektryczny i wibrator, a na dole znajdują się sworznie o przekroju krzyżowym (program uprawnienia budowlane na komputer).

Maszynę spulchniającą opuszcza się za pomocą dowolnego mechanizmu podnośnikowego na zamarznięty materiał, znajdujący się w wagonie, i włącza wibrator. Pod wpływem wibracji i własnego ciężaru mechanizmu sworznie maszyny spulchniającej zagłębiają się w zamarznięty materiał w celu spulchnienia go. Następnie wyłącza się silnik elektryczny i ustawia maszynę w innym miejscu, po czym powtarza się cykl wibracyjnego spulchniania. Spulchnianie kruszyw w jednym wagonie trwa 10-P20 min. Spulchnione kruszywo wyładowuje się z wagonu sposobem grawitacyjnym lub za pomocą maszyn wyładowczych (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Wibracyjne maszyny spulchniające stosuje się nie tylko zimą, ale również latem, kiedy kruszywo przywozi się z daleka i przy transporcie zagęszcza się ono, co utrudnia jego wyładowywanie. Wibracja kruszywa w wagonie wywołuje szybkie zsypywanie się materiału i znacznie przyspiesza proces wyładunku. Składowiska kruszyw w wytwórniach wyrobów żelbetowych mogą być kilku typów w zależności od transportu zewnętrznego i wewnątrzzakładowego, sposobu odbioru, przechowywania i wydawania kruszyw, jak również od typu wyposażenia stosowanego do czynności wykonywanych na składowisku (uprawnienia budowlane).

Miejsce wzdłuż składowiska

W zależności od rodzaju transportu, jakim kruszywa dostarczane są do wytwórni, składowiska dzieli się na przyszynowe z dostawą materiałów transportem kolejowym, z dostawą materiałów samochodami samowyładowczymi, za pomocą napowietrznej kolei linowej lub przenośnikami taśmowymi o dużej rozciągłości oraz przybrzeżne z dostawą materiałów barkami (program egzamin ustny).

Składowiska mogą być odkryte i zamknięte; w zależności od sposobu składowania i przechowywania kruszyw dzieli się składowiska na hałdy, zasieki, bunkry i silosy; poza tym rozróżnia się składowiska według rodzaju stosowanego wyposażenia. Tak więc hałdy i zasieki mogą być wyposażone w estakady, korytarze podziemne i in (opinie o programie).

W przypadkach, kiedy hałdy z odbiorem korytarzem podziemnym i zasieki załadowuje się górą za pomocą przenośników taśmowych, umieszczonych na specjalnym pomoście i wyposażonych w specjalne wózki zrzutowe do podawania materiału w dowolne miejsce wzdłuż składowiska, nazywa się je hałdami lub zasiekami estakadowymi z odbiorem korytarzem podziemnym (segregator aktów prawnych).

Ustalono określone wymagania odnośnie do składowania i przechowywania kruszyw na składowiskach każdego rodzaju. Przede wszystkim rodzaj składowiska kruszyw i ich zapas, jak również stosowane urządzenia powinny zapewnić niezakłóconą całoroczną pracę wytwórni. Należy zapewnić odrębne przechowywanie kruszyw według rodzajów, frakcji i gatunków w osobnych składach (hałdach, bunkrach, silosach) lub budując na składowisku ścianki działowe. Rodzaj składowiska i jego pojemność, środki transportowe i systemy kierowania nimi oraz przyrządy kontrolno- -pomiarowe, rejestrujące obecność materiału w zasobnikach i na środkach transportowych, powinny zapewnić najmniejsze koszty eksploatacji i przerobu. Składowiska kruszyw różnej konstrukcji nie w jednakowym stopniu odpowiadają stawianym im wymaganiom. Składowiska odkryte mają istotne wady eksploatacyjne (promocja 3 w 1). Przechowywaniu kruszywa na otwartym placu (z obowiązkowym urządzeniem podłoża betonowego) w hałdach towarzyszy zawilgocenie i zanieczyszczenie kruszywa ubocznymi domieszkami, a w okresie zimowym przemieszanie ze śniegiem i zamarzanie.

Najnowsze wpisy

12.11.2025
Montaż pionów z PCW zdjęcie nr 4
Stal mostowa – rodzaje, zabezpieczenie antykorozyjne, trwałość

Stal jest jednym z najczęściej stosowanych materiałów konstrukcyjnych w budownictwie mostowym. Od ponad stu lat wykorzystuje się ją w konstrukcjach,…

12.11.2025
Montaż pionów z PCW zdjęcie nr 5
Jak wykonuje się płyty pomostowe – technologia, zbrojenie, pielęgnacja

Płyta pomostowa to kluczowy element konstrukcyjny każdego mostu. To ona przenosi bezpośrednio obciążenia od ruchu pojazdów i pieszych, rozkłada je…

Montaż pionów z PCW zdjęcie nr 8 Montaż pionów z PCW zdjęcie nr 9 Montaż pionów z PCW zdjęcie nr 10
Montaż pionów z PCW zdjęcie nr 11
Montaż pionów z PCW zdjęcie nr 12 Montaż pionów z PCW zdjęcie nr 13 Montaż pionów z PCW zdjęcie nr 14
Montaż pionów z PCW zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Montaż pionów z PCW zdjęcie nr 16

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Montaż pionów z PCW zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami