Blog

Zasuwa zdjęcie nr 2
12.11.2021

Zakończenie izolacji pomostu

W artykule znajdziesz:

Zakończenie izolacji pomostu

Zasuwa zdjęcie nr 3
Zakończenie izolacji pomostu

Szczególną uwagę należy poświęcić wykonaniu i zaizolowaniu górnych powierzchni przyczółków, murów czołowych i bocznych w pomostach oraz attyk lub murów balustradowych na tarasach przykrytych płytami wieńczącymi. Górnej powierzchni płyt wieńczących należy nadać nachylenie nie mniejsze niż 1 : 20, a lepiej większe do 1 : 10. Spadek na płycie parapetowej wieńczącej powinien zaczynać się od poręczy (program uprawnienia budowlane na komputer).

Płyty wieńczące powinny mieć wyrobiony kapinos, aby woda nie spływała na ściany. Zakończenie izolacji płyt pomostowych mostów można wykonać w zależności od rodzaju konstrukcji i przeznaczenia mostów.
Jeżeli jako płyt wieńczących w mostach używa się płyt betonowych bądź Kamieni naturalnych lub sztucznych, to należy je zabezpieczyć przed bocznymi przesunięciami. Ponadto izolację należy przeprowadzić pod płytą wieńczącą prawie aż do jej krawędzi zewnętrznej (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Można też, zabetonować kotew z przyspawaną płytą. Ponad płytą kotew przebija powłokę izolacyjną i sięga do odpowiedniego gniazda w płycie betonowej lub z kamienia naturalnego. Jeżeli przy budowlach betonowych konstrukcja i płyta wieńcząca są równocześnie betonowane jako całość, to należy zwrócić uwagę na to, aby płyta wieńcząca była wykonana ze szczelnej mieszanki i później nie była tynkowana. W rozwiązaniu tym izolację przeprowadza się przez chodnik do płyty przykrywającej parapetowej i podwija ku górze bez względu na to, czy płyta jest z kamienia naturalnego, czy z betonu (uprawnienia budowlane).

Warstwę gruntującą i pierwszą warstwę lepiku izolacji ciężkiej z wkładkami rozpościera się pod samą dolną krawędź
Zakończenie izolacji pomostu mostu pod płytą wieńczącą luźno ułożoną pod płytą przymocowaną za pomocą kotew talerzowych przy płycie wieńczącej stanowiącej całość monolityczną z pozostałą konstrukcją pomostu płyty parapetowej, a izolację z wkładkami i górną powłoką z lepiku poniżej płyty parapetowej (program egzamin ustny).

Płyta parapetowa

Spoinę między płytą parapetową i izolacją z wkładkami wypełnia się kitem asfaltowym i następnie wykonuje się warstwę ochronną, która przykrywa izolację wraz ze spoiną wypełnioną kitem.
Rozwiązanie polegające na tym, że najpierw wykonuje się warstwę ochronną, a następnie wypełnia się spoinę masą zalewową przez pozostawioną szczelinę między płytą parapetową a warstwą ochronną, nie jest poprawne, zanim bowiem ułoży się warstwę ochronną i wypełni spoinę masą zalewową, woda może dostać się pod izolację.

Przy mostach drogowych można również izolację wspornikowej płyty chodnika (opinie o programie). Części dolne słupków poręczy mostów już w czasie betonowania powinny być należycie obetonowane, później bowiem wypełnione betonem gniazda, jak wykazały doświadczenia, mogą być przyczyną przesiąkania wody przez płytę.
Rozwiązanie polegające na tym, że płyta wspornikowa chodnikowa nie jest izolowana jest błędne (segregator aktów prawnych). Zakończenie izolacji jezdni wypada wówczas pod ściekiem przy krawężniku i woda dostaje się pod izolację. W tych miejscach powstają przecieki przez konstrukcję żelbetową. Stają się one przyczyną przyśpieszonej korozji, zarówno betonu jak i zbrojenia. Izolacja powinna przebiegać w sposób ciągły na całej powierzchni jezdni i chodników bez względu na konstrukcję mostu i nawierzchni chodników.

Zakończenie izolacji pionowej ciężkiej z wkładkami od dołu, jeśli część budowli (np. przyczółka mostowego) ma izolację lekką tworu gruntującego lub masy powłokowej różnego typu, wykonuje się w ten sposób, że po nałożeniu izolacji ciężkiej układa się warstwę ochronną z muru, klinkieru lub dobrze wypalonej cegły (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

22.09.2025
Zasuwa zdjęcie nr 4
Projektowanie budynków użyteczności publicznej – przepisy i standardy

Projektowanie budynków użyteczności publicznej to zagadnienie niezwykle złożone, łączące w sobie wiedzę z zakresu prawa, inżynierii, architektury, ergonomii i psychologii…

22.09.2025
Zasuwa zdjęcie nr 5
Bezpieczeństwo infrastruktury kolejowej – procedury i inspekcje

Bezpieczeństwo infrastruktury kolejowej od zawsze stanowiło fundament funkcjonowania transportu szynowego i jednocześnie jedno z największych wyzwań inżynierskich. Każdy pociąg przewożący…

Zasuwa zdjęcie nr 8 Zasuwa zdjęcie nr 9 Zasuwa zdjęcie nr 10
Zasuwa zdjęcie nr 11
Zasuwa zdjęcie nr 12 Zasuwa zdjęcie nr 13 Zasuwa zdjęcie nr 14
Zasuwa zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Zasuwa zdjęcie nr 16

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Zasuwa zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami