Blog

Piec retortowy zdjęcie nr 2
24.04.2020

Zastąpienie przekroju skrzynkowego

W artykule znajdziesz:

Zastąpienie przekroju skrzynkowego

Piec retortowy zdjęcie nr 3
Zastąpienie przekroju skrzynkowego

Zastąpienie przekroju skrzynkowego o dwóch środnikach przez przekrój o trzech środnikach ma na celu włączenie większej szerokości płyty do współdziałania ze środnikami Ustrój ten może więc być stosowany przy większych szerokościach jezdni (program uprawnienia budowlane na komputer).
Przekroje przęseł sprężonych o dwóch skrzynkach niezależnych.

Płyta jezdni składa się w tym przypadku z półek górnych obu skrzynek i z prefabrykatu opartego między nimi. Ustrój ten może być stosowany w budowie mostów miejskich o większych szerokościach. Zbliżony kształt mają przekroje poprzeczne przęsła mostu przez Brdę w Bydgoszczy.
Przekrój przęsła sprężonego o płycie pomostu nie rozdzielonej prefabrykatem, lecz betonowanej na całej szerokości.
Przekroje mostu drogowego, zbudowanego we Francji w roku 1948 (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Jest to przęsło sprężane systemem Freyssineta. Rozpiętość mostu wynosi około 40,00 m, szerokość jezdni 11,02 m, konstrukcyjna szerokość każdego z chodników 1,49 m, całkowita szerokość pomostu 14,00 m. Przęsło składa się z sześciu belek dwuteowych prefabrykowanych na miejscu robót i nasuwanych na podpory. Wysokość belek jest stała na całej długości i wynosi 2,87 m, szerokość górnych półek 1,20 m, szerokość dolnych półek 0,70 m. Grubości środków wynoszą w przęśle 16 cm, a na podporach 35 cm (uprawnienia budowlane).

Przęsła po ustawieniu mają strzałkę odwrotną 25 cm. Każda z belek jest sprężona dziewięcioma wiązkami kabli, z których dwie idą poziomo w dolnej półce, a siedem ma trasę krzywoliniową; kotwy leżą na ścianach czołowych belek.
Prefabrykaty są złączone w całość przez sprężenie poprzeczne i odkształcają się wspólnie pod obciążeniami przęsła (program egzamin ustny). Sprężenie to jest dwojakie- po pierwsze - kable poprzeczne są ułożone w poprzek górnych półek belek głównych na całej długości przęsła: po drugie - kable poprzeczne są ułożone w przeponach rozstawionych co 7,00 m wzdłuż przęsła i wytworzonych przez segmenty betonowane wraz z belkami głównymi. W każdej przeponie przebiega 5 kabli.

Chodniki są niesprężone

Zabetonowano je po zamontowaniu belek głównych zbrojąc zwykłą stalą konstrukcyjną i łącząc z belkami głównymi za pomocą strzemion wypuszczonych z górnych półek belek skrajnych. Pod krawężnikami chodników pozostawiono kanał na kable (opinie o programie). Płyty chodników są poprzecinane wzdłuż mostu dylatacjami poprzecznymi, aby nie współdziałały przy zginaniu belek głównych i mogły się swobodnie odkształcać przy zmianach temperatury.
Przekrój poprzeczny mostu drogowego w departamencie Pas de Calais, zbudowanego w roku 1950/51.

Konstrukcja ta jest zbliżona do konstrukcji mostu poprzednio omówionego. Rozpiętość podporowa przęsła wynosi 63,82 m, szerokość jezdni 11,02 m, szerokość każdego z chodników 1,49 m, całkowita szerokość pomostu 14,00 m. Przęsło składa się z 10 belek głównych dwuteowych o wysokości 2,87 m, stałej wzdłuż długości belek. Płytę pomostu stanowią półki górne belek dwuteowych.
Przekrój poprzeczny mostu drogowego, zbudowanego w Dieppe we Francji w latach 1950/51. Rozpiętość przęseł wynosi 26,00 m (segregator aktów prawnych). szerokości jezdni 10,34 m, szerokość konstrukcyjna każdego z chodników 2,09 m. Przekrój poprzeczny przęsła składa się z ośmiu belek dwuteowych o wysokości 1,20 m stałej wzdłuż przęsła. Szerokości górnych półek wynoszą 1,62 m, grubości tych półek 0,24 m. Szerokości dolnych półek belek wewnętrznych są równe szerokości półek górnych, a grubości dolnych półek wynoszą 0,12 m.

Belki skrajne mają dolne półki niesymetryczne, zewnętrzne skrzydła tych półek są krótsze i mają grubość 0,16 m dla umożliwienia ustawienia kotew. Między prefabrykatami, na pionowych ścianach półek, pozostawiono szczeliny o szerokości 3 cm, umożliwiające dokładne wypełnienie betonem i uzyskanie równomiernego docisku przy sprężaniu poprzecznym (promocja 3 w 1). Belki główne złączono w jedną całość, współdziałającą przy przenoszeniu obciążeń ruchomych, za pomocą kabli poprzecznych przechodzących przez dolne i górne półki. Końcowe odcinki górnych kabli poprzecznych są odgięte ku dołowi.

Najnowsze wpisy

22.09.2025
Piec retortowy zdjęcie nr 4
Projektowanie budynków użyteczności publicznej – przepisy i standardy

Projektowanie budynków użyteczności publicznej to zagadnienie niezwykle złożone, łączące w sobie wiedzę z zakresu prawa, inżynierii, architektury, ergonomii i psychologii…

22.09.2025
Piec retortowy zdjęcie nr 5
Bezpieczeństwo infrastruktury kolejowej – procedury i inspekcje

Bezpieczeństwo infrastruktury kolejowej od zawsze stanowiło fundament funkcjonowania transportu szynowego i jednocześnie jedno z największych wyzwań inżynierskich. Każdy pociąg przewożący…

Piec retortowy zdjęcie nr 8 Piec retortowy zdjęcie nr 9 Piec retortowy zdjęcie nr 10
Piec retortowy zdjęcie nr 11
Piec retortowy zdjęcie nr 12 Piec retortowy zdjęcie nr 13 Piec retortowy zdjęcie nr 14
Piec retortowy zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Piec retortowy zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Piec retortowy zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami