Blog

Oleje i smary zdjęcie nr 2
08.09.2021

Zastosowanie asfaltów

W artykule znajdziesz:

Zastosowanie asfaltów

Oleje i smary zdjęcie nr 3
Zastosowanie asfaltów

Zastosowania asfaltów w budownictwie morskim datują się od około 50 lat, ale dopiero od niespełna 10 wypracowano metody skutecznie dostosowane do jego wymogów (program uprawnienia budowlane na komputer).
Różne rodzaje asfaltów używanych do robót morskich, podając skład ich i wymagania, jakie stawiają warunki prowadzenia tych robót.

Asfalty używane są przede wszystkim do prac w dwu dziedzinach budownictwa morskiego, a mianowicie do:

1) umocnień brzegowych,

2) utrwalania brzegów kanałów morskich (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Ponadto jednak, asfalty znajdują zastosowanie także do falochronów, nabrzeży i innych obiektów, np. do utrwalania narzutów ochronnych, uzupełniania spoin dylatacyjnych itp. Używane też są do powłok izolacyjnych, przesłon w gruncie wykonywanych za pomocą asfaltu oraz do nawierzchni asfaltowych na wszelkich budowlach portowych (uprawnienia budowlane).

Podobnie jak w budownictwie drogowym, do wyrobu mas asfaltowych używane są:
- otaczarki, w których masę asfaltową produkuje się przez dobre zmieszanie ze sobą składników mineralnych i gorącego spoiwa bitumicznego;
- kotły do produkcji asfaltu lanego; ten rodzaj asfaltu po ułożeniu nie wymaga ani ubijania, ani wałowania, w stanie gorącym ma płynną konsystencję i można go rozlewać na nawierzchni. Kotły te zwykle są przewoźne, umieszczone na podwoziach. Do niektórych kotłów dołączone są przenośniki do ładowania składników;
- kotły do nagrzewania spoiwa bitumicznego, które służą do równomiernego polewania nawierzchni spoiwem bitumicznym w ściśle odmierzanych ilościach. Należą tu skrapiarki (ręczne lub samochodowe);
kotły do nagrzewania bitumu, pracujące jako zespoły otaczarek maszyny do układania nawierzchni, rozkładające masę bitumiczną równą warstwą sposobem zmechanizowanym. Należą tu rozkładarki oraz wyrównarki, które wstępnie ubijają rozłożoną masę i wyrównują jej nawierzchnię (program egzamin ustny).

Układanie asfaltobetonów

Częste są maszyny kombinowane: rozkładarki-wykańczarki zwykle samobieżne na gąsienicach, które wykonują oba podane zadania.
Szczegółowy opis tych maszyn można znaleźć w podręcznikach budowy dróg, ulic i placów, a także w pracy.
Do celów budownictwa morskiego używane są te same maszyny odpowiednio adaptowane, często montowane na pontonach lub barkach odpowiednio wyposażonych. Niektóre z nich opisane będą w dalszych podrozdziałach (opinie o programie).
Przygotowanie i układanie asfaltobetonów jak asfaltów piaskowych.

W dalszym ciągu omówione będzie bliżej układanie powłok z mas asfaltowych na skarpach na sucho oraz metody zalewania mastyksem asfaltowym narzutów kamiennych pod wodą jako mające szczególne znaczenie w budownictwie morskim.
Narzuty lub okładziny częściowo zanurzone. Dolne części narzutów można zalewać sposobami wyżej opisanymi, górne (nad wodą) zaś ręcznie. Większą wydajność może zapewnić urządzenie pokazane na rysunku 8.6, które nie wymaga dodatkowych objaśnień. Mastyks wylewa się postępując od góry, wypiera on wówczas wodę z porów narzutu, przez co unika się pozostawania w nich kieszeni wodnych.
Urządzenie nadaje się najlepiej, gdy okładzina nie sięga na dużą głębokość (maks. do 2 m), co zresztą często zachodzi (segregator aktów prawnych).

Nie ma się dokładnej kontroli co do zasięgu penetracji mastyksu w narzut, stwierdzić tylko można, że im mastyks jest gorętszy i im większym przekrojem (ale w sposób ciągły) wylewa się z rozkładarki, tym zasięg jego jest większy. Aby nie powstawały nieciągłości wylewanie powinno być szybkie, z drugiej strony mastyks nie powinien pozostawiać za sobą miejsc niewypełnionych. co zdarza się zwłaszcza w grubszych narzutach p> 50 cm) (promocja 3 w 1).

W zbyt cienkich narzutach (< 10 cm) zdarza się znów, że pory są zbyt małe i napięcie powierzchniowe żyły mastyksu lub wymiary jego kruszywa nie pozwalają na wniknięcie między poszczególne kamienie narzutu. Okoliczność ta może posłużyć do przegradzania narzutów warstwami kamienia drobnego (np. 40-70 mm), dla zatrzymania penetracji mastyksu na określonym poziomie (lub płaszczyźnie nachylonej).

Najnowsze wpisy

16.10.2024
Oleje i smary zdjęcie nr 4
Posiadanie certyfikatu SEP

Uprawnienia SEP (Stowarzyszenia Elektryków Polskich) do certyfikatów, które umożliwiają korzystanie z instalacji, instalacji i sieci elektroenergetycznych. Dzielą się na uprawnienia…

15.10.2024
Oleje i smary zdjęcie nr 5
Zdobycie uprawnień budowlanych w innych krajach

Zdobycie uprawnień budowlanych w innych krajach zależy od kontroli i wymagań w poszczególnych krajach. W różnych krajach mogą być stosowane…

Oleje i smary zdjęcie nr 8 Oleje i smary zdjęcie nr 9 Oleje i smary zdjęcie nr 10
Oleje i smary zdjęcie nr 11
Oleje i smary zdjęcie nr 12 Oleje i smary zdjęcie nr 13 Oleje i smary zdjęcie nr 14
Oleje i smary zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Oleje i smary zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Oleje i smary zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami