Blog
Zwiększenie odległości przewozów
W artykule znajdziesz:
Zwiększenie odległości przewozów
Zwiększenie odległości przewozów materiałów budowlanych przy wykonaniu w wytwórniach polowych w stosunku do odległości przewozów przy wykonawstwie tradycyjnym jest tak nieznaczne, że praktycznie może nie być ono brane pod uwagę. Dodatkowe przeładunki na środki dalekiego transportu również nie mają tu miejsca, natomiast mamy tu do czynienia, podobnie jak przy prefabrykacji w zakładach stałych, z wydatkiem energii mechanicznej na wielokrotne podnoszenie i opuszczanie prefabrykatów w czasie ich produkcji i transportu z wytwórni pod dźwig montażowy (program uprawnienia budowlane na komputer).
Koszty związane z opakowaniem prefabrykatów w wytwórniach polowych nie mają miejsca/ponieważ transport z wytwórni pod dźwig montażowy odbywa się przy zastosowaniu urządzeń bliskiego transportu poruszających się z małą, nie wywołującą wstrząsów szybkością.
Zmniejszenie zużycia materiałów i robocizny przy prefabrykacji w wytwórniach polowych, niewiele, z wyjątkiem konstrukcji sprężonych, ustępuje prefabrykacji w zakładach stałych. Wiele natomiast stron ujemnych, mających wielkie znaczenie ekonomiczne, jak daleki transport i związane z nim przeładunki oraz konieczność opakowania prefabrykatów, odpada w wytwórniach polowych całkowicie.
Z analizy porównawczej wynika, że produkcja elementów nietypowych i nieseryjnych przy obecnym stanie techniki przemysłu prefabrykacji w większości przypadków jest ekonomiczniejsza w wytwórniach polowych niż w zakładach stałych (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Zwłaszcza dotyczy to przypadków, gdy z powodu nieopłacalności daleko idącej mechanizacji, stosowane są w zakładach stałych prymitywne metody produkcji.
W warunkach polskich istotne różnice w kosztach prefabrykacji w wytwórniach stałych i polowych nie znajdują jeszcze odbicia w cenach prefabrykatów, które zgodnie z obowiązującymi zarządzeniami są niezależne od miejsca wykonywania prefabrykatów (uprawnienia budowlane).
Korzyści wykonania elementów
Według danych Ministerstwa Budownictwa Węgierskiej Republiki Ludowej koszty konstrukcji prefabrykowanych produkowanych na Węgrzech z reguły w wytwórniach polowych lub obok miejsca wbudowania elementów w konstrukcję są w budownictwie przemysłowym średnio o 10-P12% niższe od kosztów konstrukcji tradycyjnych (program egzamin ustny). W poszczególnych przypadkach, przy udanych projektach i dobrej organizacji budowy, różnice na korzyść konstrukcji prefabrykowanych dochodzą do 30%.
W wyniku dążenia do zmniejszenia ilości połączeń mamy w budownictwie przemysłowym często do czynienia z prefabrykatami o specjalnie dużych wymiarach i ciężarach, jak dźwigary dużych rozpiętości, wysokie słupy, ramy, silosy itp. Prefabrykaty tego rodzaju wykonywane są z reguły też obok miejsca ich wbudowania w konstrukcję, ponieważ wykonanie ich w wytwórni polowej, usytuowanej nawet w bezpośrednim pobliżu od montowanego obiektu, związane jest z wielkimi trudnościami przy załadunku i transporcie ich z wytwórni pod dźwig montażowy (opinie o programie). Wytwórnie połowę dysponują zazwyczaj tylko lekkimi dźwigami typu manipulacyjnego, nie nadającymi się do podnoszenia wielkich i ciężkich prefabrykatów, zaś bliski transport odbywa się za pomocą lekkich wózków, nie przystosowanych do przewożenia wielkich elementów o skomplikowanych nieraz kształtach.
Korzyści wykonania elementów wielkich obok miejsca wbudowania w konstrukcję rozważone zostaną w kolejności co pozwoli na jednoczesne porównanie tej metody wykonania nie tylko z wykonawstwem tradycyjnym, lecz i z prefabrykacją w zakładach stałych i polowych (segregator aktów prawnych).
Poprawa warunków pracy i bytu robotników przy wykonaniu elementów obok miejsca wbudowania w konstrukcję nie ma miejsca. Wykonanie elementów odbywa się tu, ze względu na rozległość terenu, pod gołym niebem, a więc w warunkach analogicznych, jak w wykonawstwie tradycyjnym.
Wykorzystanie osiągnięć nowoczesnej technologii materiałów i formowania prefabrykatów jest w porównaniu z prefabrykacją w wytwórni polowej nieco mniejsze. Szczególnie dotyczy to tych metod, których zastosowanie, z powodu rozrzucenia miejsc wykonania prefabrykatów na dużym terenie, staje się niecelowe, jak np. naparzanie, produkcja w matrycach betonowych itp. Należy tu jednak podkreślić, że przy stosowaniu cementów szybkosprawnych wszelkie metody sztucznego przyśpieszania’ twardnienia betonu tracą swe znaczenie (promocja 3 w 1).
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32