Blog

20.04.2020

Zwiększenie odległości przewozów

W artykule znajdziesz:

Zwiększenie odległości przewozów

Zwiększenie odległości przewozów

Zwiększenie odległości przewozów materiałów budowlanych przy wykonaniu w wytwórniach polowych w stosunku do odległości przewozów przy wykonawstwie tradycyjnym jest tak nieznaczne, że praktycznie może nie być ono brane pod uwagę. Dodatkowe przeładunki na środki dalekiego transportu również nie mają tu miejsca, natomiast mamy tu do czynienia, podobnie jak przy prefabrykacji w zakładach stałych, z wydatkiem energii mechanicznej na wielokrotne podnoszenie i opuszczanie prefabrykatów w czasie ich produkcji i transportu z wytwórni pod dźwig montażowy (program uprawnienia budowlane na komputer).

Koszty związane z opakowaniem prefabrykatów w wytwórniach polowych nie mają miejsca/ponieważ transport z wytwórni pod dźwig montażowy odbywa się przy zastosowaniu urządzeń bliskiego transportu poruszających się z małą, nie wywołującą wstrząsów szybkością.
Zmniejszenie zużycia materiałów i robocizny przy prefabrykacji w wytwórniach polowych, niewiele, z wyjątkiem konstrukcji sprężonych, ustępuje prefabrykacji w zakładach stałych. Wiele natomiast stron ujemnych, mających wielkie znaczenie ekonomiczne, jak daleki transport i związane z nim przeładunki oraz konieczność opakowania prefabrykatów, odpada w wytwórniach polowych całkowicie.

Z analizy porównawczej wynika, że produkcja elementów nietypowych i nieseryjnych przy obecnym stanie techniki przemysłu prefabrykacji w większości przypadków jest ekonomiczniejsza w wytwórniach polowych niż w zakładach stałych (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Zwłaszcza dotyczy to przypadków, gdy z powodu nieopłacalności daleko idącej mechanizacji, stosowane są w zakładach stałych prymitywne metody produkcji.
W warunkach polskich istotne różnice w kosztach prefabrykacji w wytwórniach stałych i polowych nie znajdują jeszcze odbicia w cenach prefabrykatów, które zgodnie z obowiązującymi zarządzeniami są niezależne od miejsca wykonywania prefabrykatów (uprawnienia budowlane).

Korzyści wykonania elementów

Według danych Ministerstwa Budownictwa Węgierskiej Republiki Ludowej koszty konstrukcji prefabrykowanych produkowanych na Węgrzech z reguły w wytwórniach polowych lub obok miejsca wbudowania elementów w konstrukcję są w budownictwie przemysłowym średnio o 10-P12% niższe od kosztów konstrukcji tradycyjnych (program egzamin ustny). W poszczególnych przypadkach, przy udanych projektach i dobrej organizacji budowy, różnice na korzyść konstrukcji prefabrykowanych dochodzą do 30%.
W wyniku dążenia do zmniejszenia ilości połączeń mamy w budownictwie przemysłowym często do czynienia z prefabrykatami o specjalnie dużych wymiarach i ciężarach, jak dźwigary dużych rozpiętości, wysokie słupy, ramy, silosy itp. Prefabrykaty tego rodzaju wykonywane są z reguły też obok miejsca ich wbudowania w konstrukcję, ponieważ wykonanie ich w wytwórni polowej, usytuowanej nawet w bezpośrednim pobliżu od montowanego obiektu, związane jest z wielkimi trudnościami przy załadunku i transporcie ich z wytwórni pod dźwig montażowy (opinie o programie). Wytwórnie połowę dysponują zazwyczaj tylko lekkimi dźwigami typu manipulacyjnego, nie nadającymi się do podnoszenia wielkich i ciężkich prefabrykatów, zaś bliski transport odbywa się za pomocą lekkich wózków, nie przystosowanych do przewożenia wielkich elementów o skomplikowanych nieraz kształtach.

Korzyści wykonania elementów wielkich obok miejsca wbudowania w konstrukcję rozważone zostaną w kolejności co pozwoli na jednoczesne porównanie tej metody wykonania nie tylko z wykonawstwem tradycyjnym, lecz i z prefabrykacją w zakładach stałych i polowych (segregator aktów prawnych).
Poprawa warunków pracy i bytu robotników przy wykonaniu elementów obok miejsca wbudowania w konstrukcję nie ma miejsca. Wykonanie elementów odbywa się tu, ze względu na rozległość terenu, pod gołym niebem, a więc w warunkach analogicznych, jak w wykonawstwie tradycyjnym.

Wykorzystanie osiągnięć nowoczesnej technologii materiałów i formowania prefabrykatów jest w porównaniu z prefabrykacją w wytwórni polowej nieco mniejsze. Szczególnie dotyczy to tych metod, których zastosowanie, z powodu rozrzucenia miejsc wykonania prefabrykatów na dużym terenie, staje się niecelowe, jak np. naparzanie, produkcja w matrycach betonowych itp. Należy tu jednak podkreślić, że przy stosowaniu cementów szybkosprawnych wszelkie metody sztucznego przyśpieszania’ twardnienia betonu tracą swe znaczenie (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

25.03.2024
Egzaminy dla osób ukaranych

Osoby ukarane z tytułu odpowiedzialności zawodowej zgodnie z artykułem 96 Ustawy Prawo Budowlane, które zostały zobowiązane do ponownego zdania egzaminu,…

22.03.2024
Wniosek o ponowny egzamin na uprawnienia budowlane

Wniosek o ponowne wyznaczenie terminu egzaminu na uprawnienia budowlane należy złożyć w przypadkach, kiedy nie możesz uczestniczyć w wyznaczonym terminie…

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami