Blog
Budowa trasy ruchu szybkiego
W artykule znajdziesz:
Szansą otwarcia nowego kierunku tranzytowego jest potencjalny tranzyt białoruski i ukraiński. Skala tranzytu białoruskiego (2-6 min ton) nie uprawnia do racjonalnego myślenia o projektowaniu nowej linii kolejowej łączącej Białoruś z zespołem portowym Gdańsk-Gdynia. Tranzyt ten powinien zostać wkomponowany w istniejącą sieć kolejową Polski mającą znaczne rezerwy przewozowe (program uprawnienia budowlane na komputer).
Budowa trasy ruchu szybkiego Kaliningrad-Elbląg-Gdańsk-Szczecin (Nadmorska Droga Ekspresowa - NDE) ma ogromne znaczenie dla aktywizacji gospodarczej regionu Pomorza. Zapewni ona dogodne połączenie komunikacyjne wymianie handlowej i turystycznej. Przebiegać będzie przez obszary największego w kraju bezrobocia, które powinno ulec w znacznym stopniu zredukowaniu w związku z aktywizacją całego otoczenia trasy (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Planowana trasa w powiązaniu funkcjonalnym z gminami i miasteczkami morskimi powinna przebiegać nie dalej niż 100 km od brzegu morskiego. Taka trasa pozwoli na dogodny i szybki dostęp komunikacyjny do rejonów turystycznych Pomorza, a w konsekwencji przyczyni się do rozwoju turystyki i gospodarki w tych rejonach. Istnieją trzy propozycje przebiegu NDE dotyczące:
- przebiegu tej trasy w obecnym biegu drogi nr 6 (uprawnienia budowlane),
- częściowego wykorzystania dawnej autostrady królewiecko-berlińskiej,
- całkowicie nowej drogi ruchu szybkiego lub autostrady sygnowanej w opracowaniach europejskich jako Via Hanseatica.
W Polskim Regionie Bałtyckim nakładają się na siebie dwa podstawowe problemy ochrony środowiska:
- zahamowanie i poprawa stanu czystości Bałtyku, restauracja jego ekosystemów przywracająca mu funkcje żywicielskie,
- poprawa stanu środowiska w obszarach zdegradowanych (głównie jakości wód), przywracająca dostępność do walorów i zasobów oraz kształtowanie ekologicznego standardu jakości życia mieszkańców (program egzamin ustny).
Inwestycje ochrony środowiska
Aktualnie ma miejsce proces rekonstrukcji systemu ekonomicznego kraju, powodujący konieczność dostosowania struktury prawnej i organizacyjnej dopełniania roli ochronnej w zmienionych warunkach funkcjonowania gospodarki. Okres ten charakteryzuje się nieskutecznością prawnych barier ochronnych, niską sprawnością rozwiązań organizacyjnych i permanentnym deficytem środków na inwestycje ochrony środowiska, początki kreowania rynkowych ochrony środowiska (instrumenty ekonomiczne, partycypacyjno system inwestycji komunalnych) (opinie o programie).
Ekologiczną wizją i pożądanym stanem PRB staje się rozwój zrównoważony, realizujący cele ekorozwoju. Oznacza to przyjęcie następujących zasad:
- równoprawność a czasem priorytet celów ekologicznych w kształtowaniu przyszłego rozwoju PRB oraz respektowanie wszelkich decyzji społeczno- -gospodarczych i działań ich przestrzennych uwarunkowań przyrodniczych (ocena oddziaływania na środowisko);
- rozwiązywanie konfliktów przestrzennych zawsze na korzyść środowiska, zwłaszcza konfliktów wynikających z wkraczania urbanizacji i gospodarki morskiej oraz przemysłu na obszary o wysokich wartościach ekologicznych, rolniczych i rekreacyjnych;
- szybkie przeciwstawianie się zaistniałym zakłóceniom i ograniczenie uciążliwości zanieczyszczeń (zasada „eliminacji zanieczyszczeń w miejscu powstawania") (segregator aktów prawnych);
- konsekwentne egzekwowanie zasady „zanieczyszczający płaci", stałe prowadzenie monitoringowych badań kontrolno-pomiarowych zmian zanieczyszczeń i wykrywanie awaryjnych zanieczyszczeń morskich wód przybrzeżnych i ujściowych odcinków rzek wpadających do morza, powietrza atmosferycznego oraz natychmiastowe informowanie o zagrożeniu zdrowia i życia mieszkańców;
- unikanie tworzenia nowych oraz rozwijania istniejących źródeł zanieczyszczeń przez utrzymanie zakazu lokalizacji obiektów uciążliwych dla środowiska w obszarach najwyższego zagrożenia ekologicznego i niskiej odporności ekosystemów;
- rozwijanie nowych, proekologicznych technologii oraz sposobów gospodarowania, np. rolnictwa ekologicznego w zlewniach rzek przymorza oraz biologicznych systemów utylizujących odpady komunalne, przemysłowe i portowe;
- poprawa funkcjonowania ukształtowanych już struktur przestrzennych pod kątem zachowania lub przywrócenia równowagi w systemach ekologicznych i rozwoju przyrodniczej struktury obszaru oraz systemów utylizujących zanieczyszczenia (promocja 3 w 1).
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32