Blog
Dyskretna interwencja osoby dorosłej
W artykule znajdziesz:
W czasie tych zabaw dziecko jest tak zaabsorbowane własnymi problemami, że wspólna zabawa z innymi staje się praktycznie niemożliwa. Warto podkreślić egocentryzm małego dziecka i charakterystyczne dla tego wieku upodobanie do samotnej zabawy. Dzieci oczywiście mogą bawić się w grupie, lecz są to właściwie zabawy indywidualne „obok siebie”. Brak wspólności poczynań i współdziałania wiąże się nie tyle z zaabsorbowaniem własnymi problemami, co z trudnością porozumiewania się z rówieśnikami (program uprawnienia budowlane na komputer). Dlatego bardzo pomocna w tych zabawach jest taktowna i dyskretna interwencja osoby dorosłej. Mimo trudności i przejawów „sprzeczności interesów”, towarzystwo rówieśników i w ogóle dzieci, młodszych lub starszych, jest dla tych bawiących się samotnie dzieci niezwykle atrakcyjne i wychowawczo pożądane.
W tej fazie rozwoju dziecka pojawiają się, choć bardzo rzadko, tendencje do wspólnej zabawy. Cechy te są bardzo ważne, ponieważ stanowią zapowiedź procesów socjalizacyjnych, a jednocześnie są zwiastunem fazy następnej, tzw. psychicznej, czyli intuicyjnej (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Częściowo przydatne są te same urządzenia, co w fazie sensomotorycznej, przy czym placyki powinny być nieco większe i bogaciej wyposażone. Teren zabaw powinien być usytuowany na skarpach i powinny znajdować się na nim min.: górki, przełazy, przyrządy do wspinania się (przeplotnie, kraty, drabinki, liny, płotiki) (uprawnienia budowlane).
Ponadto na terenie przeznaczonym dla tej grupy dzieci powinny znaleźć się piaskownice, zjeżdżalnie (na pochyłościach terenowych lub sprzężone z przeplotniami) o różnych spadkach i długościach ślizgów (nawet z zakrętami), huśtawki, ważki itp. W rejonie placu zabaw powinien znaleźć się placyk wodny ze spływem wody do kanalizacji. Tak utworzone koryto posłuży dzieciom do puszczania modeli pływających, mycia rąk, kąpania lalek, prania strojów lalek itp.
Na przełomie wieku poniemowlęcego i przedszkolnego (3-7 lat) można obserwować u dzieci wyraźnie zaznaczoną aktywność umysłową. Jednakże przez cały okres przedszkolny myślenie pojęciowe nie jest jeszcze ukształtowane (program egzamin ustny).
Nauka czynności ruchowych
W fazie intuicyjnej, czyli we właściwym wieku przedszkolnym, następuje ewolucja świadomości w kierunku ujmowania działań w formy systemów logicznych, na razie opartych jedynie na intuicji. W tej fazie dokonuje się wielki i znaczący postęp rozwoju osobowości dziecka. Rozwija się ono fizycznie i uodpornia. Skok zaznacza się także w rozwoju psychicznym, umysłowym, moralno-społecznym i estetycznym (opinie o programie).
Zabawy z rówieśnikami, współdziałanie w małych grupkach, a następnie z coraz większym zespołem, jak również rywalizacja stają się niczym nie zastąpioną potrzebą, środkiem stymulującym wszechstronny rozwój osobowości. Warto też podkreślić ogromny postęp w rozwoju motorycznym, szczególnie jeśli chodzi o podstawowe formy ruchu, jak: bieganie, skakanie, wspinanie się, zwisy i wywijanie, rzucanie, toczenie i odbijanie piłki itp. Znamienne jest nie tylko coraz sprawniejsze wykonywanie przez dzieci tych różnorodnych czynności, lecz także opanowanie tzw. kombinacji ruchowych, na przykład rzutów z rozbiegu, przeskakiwania połączonego z rozpędzeniem się, wybiciem się przeskokiem (segregator aktów prawnych).
Dzieci przedszkolne są najsprawniejsze w bieganiu, gdyż mają upodobanie do wszelkich gonitw, pościgów i ucieczek. Chłopcy nabierają wprawy dynamiki w rzutach, a dziewczynki płynności w posługiwaniu się skakanką. Ponadto dzieci te lubią i wyżywają się w zabawach piłkami, łatwo przyswajają jazdę na wrotkach, rowerze, łyżwach, nartach i szybko opanowują pływanie. Istnieje przekonanie, że wiek przedszkolny jest decydujący, jeżeli chodzi o kształtowanie podstaw motoryki (promocja 3 w 1). Nauka czynności ruchowych przychodzi tym dzieciom łatwo, dostarcza wiele emocji, daje wiarę w siebie, przyczynia się do usamodzielnienia i stanowi ważny element zdrowia psychicznego. Jak to już powiedziano, zabawy dzieci w wieku przedszkolnym wymagają dość rozległego terenu urządzonego w sposób bardzo urozmaicony, pomysłowy i atrakcyjny.
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32