Blog

Inwestycyjne plany budowlane zdjęcie nr 2
11.05.2020

Filary

W artykule znajdziesz:

Filary

Inwestycyjne plany budowlane zdjęcie nr 3
Filary

Filary wykonywano w rusztowaniu zmiennym odcinkami i w formach stalowych, podając materiały żurawiem Wolfa. Podczas budowy filarów, po jej zakończeniu i w czasie ustawienia przęseł stateczność filarów utrzymywano za pomocą lin.
Beton przęseł miał wytrzymałość Rgo = 385 kG/cm2.
Projekt wiaduktu był opracowany przez przedsiębiorstwo Boussiron (program uprawnienia budowlane na komputer).

Mała wysokość ustrojowa wynikła nie z warunków napotkanych na miejscu budowy, lecz z możności wykorzystania form drewnianych posiadanych przez przedsiębiorstwo i używanych jednocześnie do budowy paru mniejszych mostów w tej samej okolicy.
Położenie i warunki budowy mostu. Rzeka Świętego Wawrzyńca ma następujące cechy charakterystyczne:
- jest rzeką żeglowną dla statków morskich z Oceanu Atlantyckiego do wielkich jezior na pograniczu Kanady i Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej,
- szerokość jej koryta w Montrealu odległym o 1000 km od wybrzeża Atlantyku wynosi od 1 do 5 km; koryto dostosowane do żeglugi statków morskich biegnie wzdłuż lewego brzegu rzeki,
Wiadukt liczy 8 przęseł równej rozpiętości 31,20 m. swobodnie podpartych z belek prefabrykowanych na placu budowy, z betonu uzbrojonego niesprężonego, nasuwanych za pomocą stalowego przęsła pomocniczego (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Całkowita długość pomostu wynosi 249,60 m.
Wiadukt niesie jezdnię o szerokości użytkowej 5,50 m i 2 chodniki o szerokości po 0,75 m. Całkowita szerokość między krawędziami zewnętrznymi wynosi 7,74 m. Płyta pomostu ma dolną powierzchnię płaską, a górną o pochyleniu 2u/o ku ściekom. Grubość płyty na osi jezdni wynosi 22.5 m. a na osi środników belek głównych 18 cm. Krawędzie płyty są wygięte na 0.42 m dla wytworzenia oparcia prefabrykowanych płyt chodnika. Krawężniki są wykonane z prefabrykatów szerokości 15 cm i wysokości 25 cm. Górna powierzchnia płyty jest pokryta izolacją asfaltową grubości 1,0 cm, nawierzchnię stanowi warstwa asfaltu grubości 5,0 cm. Pod chodnikiem wytworzono kanały na 2 przewody o średnicy 100 mm (uprawnienia budowlane).

Przekrój przęsła

Na chodnikach ułożono warstwę asfaltu grubości 1,5 cm. Poręcze mają słupki stalowe z I NP 10, pochwyt i 4 wzdłużniki z rur (program egzamin ustny).
Płyta pomostu stanowi półkę górną dwóch belek dwuteowych o rozstawieniu osi środników 4,5 m. Belki te naprowadzono na podpory jako dwa oddzielne prefabrykaty o prostokątnych półkach i środnikach bez skosów, półce górnej 0.12 X 1,40, półce dolnej 0,28 X 0,73, środniku 0,14 X 1,54, stężonym w połowie rozpiętości i na podporach występami obustronnymi 0,11 X 0.20 m.
Po ustawieniu prefabrykatów na podporach betonowano płytę pomostu i poprzecznicę na rusztowaniach drewnianych opartych na odsadzkach półek dolnych.
Przekrój przęsła jest niezmienny wzdłuż mostu (opinie o programie).

Uzbrojenie główne przęsła jest umieszczone wyłącznie w pólkach dolnych i składa się z prętów 0 24 mm ze stali TOR o naprężeniu dozwolonym 2100 kG/cm2 ułożonych wzdłuż prostych bez haków i odgięć. Pręty te rozmieszczono parami pionowo w dotyk, odstęp}7 między parami prętów utrzymywano za pomocą przekładek betonowych prefabrykowanych o grubości 3,5 cm rozstawionych co 1,5 m. Strzemiona półki dolnej i górnej mają średnicę 10 mm i są rozstawione co 20 cm. Strzemiona środnika i pręty rozdzielcze mają średnicę 10 mm. Rozstawienie strzemion jest zmienne wzdłuż przęseł. W górne półki belek głównych wbetonowano strzemiona z prętów średnicy 6 mm w odstępach 0,5 m w przęśle i 0,2 m na podporach, pochylone pod kątem półprostym i wystające z prefabrykatu dla powiązania półki górnej z płytą pomostu. Główne uzbrojenie płyty pomostu biegnie w poprzek jezdni składa się z prętów
- 15 mm stali TOR (segregator aktów prawnych).

W dolnej warstwie odległość między prętami wynosi 9.5 cm, a w górnej jest 3 razy większa. Wzdłuż mostu uzbrojenie płyty w dolnej warstwie składa się z prętów 0 12 mm ułożonych w odstępach 10 cm, a w górnej warstwie - z prętów 0 8 cm w odstępach 20 cm. Wszystkie pręty uzbrojenia płyty są proste z wyjątkiem prętów poprzecznych górnej warstwy odgiętych na krawędziach płyty. Krawędzie te są uzbrojone prętami wzdłużnymi 0 8 mm
- strzemionami 0 6 mm co 20 m.

Dno przeszkody jest skaliste. Lustro strumienia o szerokości wielkiej wody około 30 m leży na 56,25 m pod nawierzchnią drogi biegnącej poziomo.
Przyczółki wykonano w postaci skrzyń z betonu uzbrojonego, zakończonych skrzydłami trójkątnymi, dostosowanymi do pochylenia skarp 1 : 1.5 (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Inwestycyjne plany budowlane zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Inwestycyjne plany budowlane zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Inwestycyjne plany budowlane zdjęcie nr 8 Inwestycyjne plany budowlane zdjęcie nr 9 Inwestycyjne plany budowlane zdjęcie nr 10
Inwestycyjne plany budowlane zdjęcie nr 11
Inwestycyjne plany budowlane zdjęcie nr 12 Inwestycyjne plany budowlane zdjęcie nr 13 Inwestycyjne plany budowlane zdjęcie nr 14
Inwestycyjne plany budowlane zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Inwestycyjne plany budowlane zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Inwestycyjne plany budowlane zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami