Blog

Obsługa bagażu zdjęcie nr 2
16.09.2022

Oceny cząstkowe

W artykule znajdziesz:

Obsługa bagażu zdjęcie nr 3
Oceny cząstkowe

Ze szczegółowej, zrealizowanej metodą oceny kompleksowej rozwiązań konstrukcyjnych, analizy podstawowych systemów budownictwa mieszkaniowego (W-70, Wk-70, OWT-75 i szczecińskiego) oraz rozwiązań zunifikowanych - wynika potwierdzenie uprzednio omówionych wniosków. W wielu przypadkach oceny cząstkowe są niezadowalające, a niektóre oceniane rozwiązania wymagają zastąpienia innymi lub wymagają poważnych zmian (program uprawnienia budowlane na komputer).

Ocena rozwiązań systemowych w identycznych działach i obszarach, przeprowadzona na podstawie tych samych kryteriów, jest znacznie zróżnicowana, co świadczy również o potrzebie dokonania zmian w kierunku wyboru rozwiązania najkorzystniejszego i wprowadzenia go do dokumentacji systemów (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Działania dotyczące doskonalenia systemów w zakresie technologiczności pozwalają na obniżenie pracochłonności procesów roboczych nawet o 10%, nie licząc dodatkowych efektów wymiernych i niewymiernych. W przypadku nowych rozwiązań technicznych, gdy od pierwszych działań będą brane pod uwagę wymagania technologiczności, korzyści mogą być znacznie większe (uprawnienia budowlane).

Podniesienie poziomu jakości technologicznej prefabrykatów może odbywać się również w przemyśle, to jest w wytwórniach i fabrykach elementów. Osiąga się to zwykle dwiema drogami:

  1. przez adaptację cech elementów do konkretnych warunków produkcji,
  2. przez ulepszenie warunków produkcji, prowadzące do ułatwienia wykonania elementów o żądanych cechach (program egzamin ustny).

Problem technologiczności prefabrykowanych elementów konstrukcji betonowych i żelbetowych rozpatruje się i ocenia w dwóch różnych aspektach:

  • w aspekcie przedmiotu technologiczności (pojedynczy prefabrykat, zestaw prefabrykatów, zbiór prefabrykatów zespołu budynków, zbiór prefabrykatów w systemie budowania),
  • w aspekcie faz przygotowania i wznoszenia obiektu (produkcja, transport, montaż prefabrykatów) (opinie o programie).

Ściśle określony prefabrykat

W obecnych warunkach budownictwa i przemysłu budowlanego zainteresowanie pojedynczym prefabrykatem nie bywa duże. Z reguły, dzięki kompleksowemu uprzemysłowieniu konstrukcji obiektów budowlanych, występuje pełny zestaw elementów prefabrykowanych niezbędny do realizowania nawet różniących się budynków. Rozpatrując i analizując technologiczność pojedynczego prefabrykatu zwykle czyni się to w połączeniu z całą grupą lub zestawem prefabrykatów produkowanych w wytwórniach i tworzących pełny ustrój budowlany. Z uwagi na preferowanie tzw. otwartych systemów budowania, szczególnego znaczenia nabiera zagadnienie technologiczności całego zbioru prefabrykatów określonego systemu. Z systemowego zbioru prefabrykatów mogą być bowiem kompletowane w produkcji, transporcie i montażu różne zestawy elementów. Ściśle określony prefabrykat może występować we wszystkich fazach przygotowania i realizacji budynków w różnych układach i powiązaniach z innymi prefabrykatami (segregator aktów prawnych).

Jeżeli chodzi o drugi aspekt oceny technologiczności prefabrykatów, to trzeba stwierdzić, że kryteria tej oceny mogą być niejednokrotnie przeciwstawne. Z uwagi na technologiczność produkcji i transportu z reguły występują dążenia do maksymalnego uproszczenia prefabrykatu, jego kształtu, wyposażenia, liczby odmian itd. Technologiczność wznoszenia budynku i chęć minimalizacji robót wykończeniowych narzucają natomiast tendencje nadania prefabrykatom cech, które pozwalają na maksymalne uproszczenie i skrócenie cyklu robót. Nie uiega wątpliwości, że rozwiązanie optymalne w zakresie technologiczności wymaga kompromisu między wymaganiami wynikającymi ze sposobu produkcji prefabrykatów a wymaganiami wynikającymi z racjonalnego wznoszenia i realizacji obiektów na placu budowy. Optymalne rozwiązania elementów czy budowli wymagają również kompromisu między wymaganiami technologiczności a wymaganiami wynikającymi z wielu innych czynników techniczno-ekonomicznych produkcji, użytkowania budowli itd.

Podstawowe znaczenie dla podniesienia poziomu technologiczności rozwiązań konstrukcyjnych ma prawidłowo ukierunkowana działalność jednostek przygotowujących dokumentację systemów i dokumentację projektową budynków. Wymienione prace powinny być realizowane, oceniane i porównywane oraz doskonalone na podstawie odpowiednich wytycznych metodycznych i merytorycznych, których przedstawienie jest podstawowym celem niniejszej pracy (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

12.11.2025
Obsługa bagażu zdjęcie nr 4
Stal mostowa – rodzaje, zabezpieczenie antykorozyjne, trwałość

Stal jest jednym z najczęściej stosowanych materiałów konstrukcyjnych w budownictwie mostowym. Od ponad stu lat wykorzystuje się ją w konstrukcjach,…

12.11.2025
Obsługa bagażu zdjęcie nr 5
Jak wykonuje się płyty pomostowe – technologia, zbrojenie, pielęgnacja

Płyta pomostowa to kluczowy element konstrukcyjny każdego mostu. To ona przenosi bezpośrednio obciążenia od ruchu pojazdów i pieszych, rozkłada je…

Obsługa bagażu zdjęcie nr 8 Obsługa bagażu zdjęcie nr 9 Obsługa bagażu zdjęcie nr 10
Obsługa bagażu zdjęcie nr 11
Obsługa bagażu zdjęcie nr 12 Obsługa bagażu zdjęcie nr 13 Obsługa bagażu zdjęcie nr 14
Obsługa bagażu zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Obsługa bagażu zdjęcie nr 16

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Obsługa bagażu zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami