Blog

Podgrzewacz szlamu zdjęcie nr 2
09.03.2021

Sposoby fundamentowania obiektów

W artykule znajdziesz:

Sposoby fundamentowania obiektów

Podgrzewacz szlamu zdjęcie nr 3
Sposoby fundamentowania obiektów

Sposoby fundamentowania obiektów zajezdni samochodowych odbiegają od metod stosowanych w budownictwie przemysłowym. Zajezdnie lokalizowane są zwykle na gruntach o przeciętnych warunkach, pozwalających na stosowanie fundamentów płytkich betonowych i żelbetowych, wykonywanych na mokro lub rzadziej prefabrykowanych (program uprawnienia budowlane na komputer).
Parterowe na ogół pawilony zajezdni spoczywają na ławach betonowych, a wolnostojące słupy np. hali opierają się na fundamentach stopowych lub na ławach poszerzonych.

Wymiary elementów budynków zajezdni na ogół mieszczą się w granicach wymiarów odległości dylatacji. Spośród urządzeń specjalnych stosuje się podziemne ściągi przy dużych siłach poziomych (np. luki) oraz wieńce stężające i podobne zabezpieczenia w gruntach wyraźnie słabych (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Drogi i place. Drogi i place wewnątrz zajezdni są jej integralną całością. Wymiarowanie i zasady projektowania są takie same, jak w krytych częściach dostępnych dla pojazdu, z uwzględnieniem dodatkowych warunków, jak opady deszczowe, śniegowe i nasłonecznienie.

Stanowiska postojowe (parkingi) lub stanowiska oczekiwania w większości przypadków mają nawierzchnię z betonu. Odbojnice i krawędzie ograniczające wykonuje się z krawężników, znakowanie stanowisk zazwyczaj przez malowanie lub pasy kolorowej kostki (uprawnienia budowlane). Pasy jezdni poza asfaltem lanym oraz asfaltobetonem wykonuje się z betonu lub z prefabrykowanych sześciokątnych bloków - trylinek. Chodniki ciągów pieszych w zajezdni wykonuje się z płyt chodnikowych, podrzędne ciągi - jako żwirowe. Pozostałe powierzchnie terenu (poza drogami, placami i chodnikami) zagospodarowuje się jako zieleńce, kwietniki lub jako większe zwarte rezerwy zieleni średniej i wysokiej.

Słupy oświetleniowe, ogrodzenie. Względy funkcjonalno-ochronne zajezdni wymagają stałej instalacji równomiernego oświetlenia całego terenu zajezdni. Zarówno przy systemie pojedynczych punktów świetlnych jak i systemie wysokich masztów oświetleniowych potrzebne są słupy podtrzymujące (program egzamin ustny).

Układ przestrzenny

W pierwszym przypadku stosuje się typowe słupy żelbetowe, ustawione na zieleńcach oraz na pasach postojowych. W drugim przypadku stosuje się wieże żelbetowe, żelbetowo-stalowe lub stalowe. Z uwagi na małą ażurowość konstrukcji żelbetowej przewagę mają maszty kratownicowe stalowe. Niezależnie od tego do umieszczania punktów lub zespołów świetlnych wykorzystuje się ściany, dachy i gzymsy budynków zajezdni. Spośród wszystkich obiektów zaplecza samochodowego przede wszystkim zajezdnie wymagają ogrodzenia terenu. Stosowane jest zarówno ogrodzenie żelbetowe prefabrykowane, jak i stalowe, tj. siatka na słupkach (opinie o programie).

Możliwe jest również ogrodzenie mieszane (siatka na słupach żelbetowych), które jest ujęte jako ogrodzenie typowe. Najczęściej stosowane jest ciężkie ogrodzenie o charakterze przemysłowym z typowych dyli i słupków żelbetowych prefabrykowanych lub z dyli ażurowych betonowych. Proponuje się również ogrodzenie w formie rzędu utwierdzonych w fundamencie żeberek ustawionych w odstępach uniemożliwiających przejście. Definicja i uwagi ogólne. Układ przestrzenny dworca autobusowego jest funkcjonalnie związany z technologią jego pracy, tj. z organizacją ruchu autobusowego wewnątrz dworca oraz z organizacją ruchu podróżnych i bagażu. Elementy projektowe.

Ważną rolę w projektowaniu dworców autobusowych odgrywa sposób rozwiązania peronów. Najprostszym systemem jest szeregowe ustawienie stanowisk przelotowych, przedzielonych wysepkami-peronami, z kolizyjnym dojściem ludzi poprzez jezdnie od czoła lub z boku (segregator aktów prawnych).
Lepszym, bezpieczniejszym dla pasażerów rozwiązaniem jest urządzenie peronu czołowego. Peron czołowy posiada szereg wycięć w linii krawężnika, w które autobus wjeżdża przodem lub tyłem.

Do rozwiązań bezkolizyjnych można także zaliczyć peron przelotowy wielostanowiskowy, który posiada krawędź gładką z możliwością zatokowego podjazdu i wyjazdu autobusu, oraz wszystkie formy peronów skośnych, które łączą cechy dwóch poprzednich (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

23.06.2025
Podgrzewacz szlamu zdjęcie nr 4
Sylikat czyli materiał na dom

Bogactwo asortymentu silikatowego wykracza daleko poza standardowe kształtki o wymiarach dostosowanych do najpowszechniej stosowanych grubości ścian. W ofercie producentów znaleźć…

18.06.2025
Podgrzewacz szlamu zdjęcie nr 5
Jak wygląda proces ocieplenia poddasza?

Proces ocieplenia poddasza to wieloetapowe zadanie, które wymaga dokładnego przygotowania i precyzyjnego wykonania, aby zapewnić skuteczną izolację termiczną oraz ochronę…

Podgrzewacz szlamu zdjęcie nr 8 Podgrzewacz szlamu zdjęcie nr 9 Podgrzewacz szlamu zdjęcie nr 10
Podgrzewacz szlamu zdjęcie nr 11
Podgrzewacz szlamu zdjęcie nr 12 Podgrzewacz szlamu zdjęcie nr 13 Podgrzewacz szlamu zdjęcie nr 14
Podgrzewacz szlamu zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Podgrzewacz szlamu zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Podgrzewacz szlamu zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami