Blog
Wyładowarka pneumatyczna
W artykule znajdziesz:
Wyładowarka pneumatyczna pracuje w sposób następujący. Samobieżne urządzenie ssące 1 wjeżdża do wagonu kolejowego 9 i za pomocą pręta zrusza zbrylony cement. Następnie cement przez tarcze podgarniające dostarczany jest do leja zasysającego. Pod wpływem próżni wytwarzanej przez pompę próżniową 5 cement jest zasysany do przewodu 8 i dalej do komory osadczej 3. W komorze tej, wskutek gwałtownego spadku szybkości strumiena cząsteczek cementu, cement osadza się w leju stożkowym, a powietrze przechodzące przez filtry z tkaniny jest wyrzucane na zewnątrz. Komora osadcza ma specjalne urządzenie do cyklicznego wstrząsania rękawów tkaninowych w celu oczyszczenia ich z cementu, który za pośrednictwem przenośnika ślimakowego zostaje skierowany do bunkra odbiorczego lub bezpośrednio do układu mechanizmów podających cement do silosów (program uprawnienia budowlane na komputer).
Wydajność wyładowarki S-577 może osiągnąć 50 t/h. Do przewozu cementu na odległość do 100 km stosuje się specjalne ce- mentowozy na podwoziach samochodowych, o ładowności 7, 12 i 24 t. Cysterna cementowozu zamontowana na półprzyczepie (rys. 14-3) ma korpus cylindryczny i dno kuliste. Oś cysterny jest nieco pochylona w stronę wyładunku. Cement załadowuje się do cysterny przez hermetycznie zamykające się otwory zasypowe, a wyładowuje się za pomocą sprężonego powietrza, doprowadzanego ze sprężarki do króćca wyładowczego i do dna. Sprężarka ustawiona na cementowozie uruchamiana jest przez silnik samochodowy (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Cementowóz S-570 na podwoziu samochodowym o ładowności do 12 t może zapewnić dostawę cementu w linii poziomej na odległość 40 m i na wysokość do 20 m; czas jego rozładunku 12-15 min. W transporcie wodnym cementu stosuje się powszechnie barki z ładowniami ogólnego przeznaczenia, w których przewozi się cement opakowany w worki. Przewóz cementu luzem odbywa się na specjalnych barkach z ładowniami, które mają dna i ściany nie przepuszczające wody. Rozładunek barek odbywa się zwykle za pomocą wyładowarek pneumatycznych typu ssawnego. Cement można przewozić w pojemnikach i zbiornikach (uprawnienia budowlane).
Magazyny cementu
Poza przewozem cementu luzem można go transportować w opakowaniu (w workach papierowych). W ostatnich latach przewozy cementu w opakowaniu zmniejszyły się jednak znacznie wobec stosunkowo wysokiego kosztu worków papierowych oraz konieczności zastosowania pracy ręcznej przy wyładunku i rozpakowaniu. Taki sposób przewozu można zalecić tylko przy dostawach cementów specjalnych: białego, glinowego i in., stosowanych w nieznacznych ilościach (program egzamin ustny).
Magazyny cementu stanowią nieodłączną część wytwórni wyrobów żelbetowych. Biorąc pod uwagę właściwości cementu, stawia się określone wymagania odnośnie do jego magazynowania (opinie o programie). Należy przede wszystkim zapewnić oddzielne przechowywanie cementu według rodzajów i marek, umieszczając także osobno partie ponownie nadesłanego cementu, aż do czasu uzyskania wyników jego laboratoryjnego badania. Wymaganie to powinno być ściśle przestrzegane, gdyż w przypadku zmieszania cementów różnych marek mieszankę wykorzystuje się jako cement najniższej marki z tych, które weszły do ogólnej objętości. W celu zapobieżenia zbrylaniu się cementu i zmniejszaniu jego aktywności w czasie przechowywania należy przewidzieć możliwość jego przepompowywania. Pod względem konstrukcji rozróżnia się magazyny cementu wyposażone w bunkry lub silosy (segregator aktów prawnych).
Magazyny wyposażone w bunkry, o łącznej pojemności 250-M000 ton, buduje się w wytwórniach wyrobów żelbetowych o niewielkiej zdolności produkcyjnej. Magazyny te składają się z szeregu pojemników o kształcie okrągłym, kwadratowym lub prostokątnym w rzucie poziomym. Każdy pojemnik ma dno stożkowe. Bunkry napełnia się cementem za pomocą ładowarek mechanicznych i pneumatycznych, a do rozładunku stosuje się przenośniki ślimakowe i rynny powietrzne (promocja 3 w 1). Magazyny wyposażone w bunkry mają szereg wad, przede wszystkim niski współczynnik wykorzystania ich powierzchni (mała pojemność na 1 m2), jak również niedostateczny stopień mechanizacji i automatyzacji procesów produkcyjnych.
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32