Blog

Uzyskanie szczelnego betonu zdjęcie nr 2
16.02.2022

Wyposażenie terenowych wózków podnośnikowych

W artykule znajdziesz:

Uzyskanie szczelnego betonu zdjęcie nr 3
Wyposażenie terenowych wózków podnośnikowych

Wyposażenie terenowych wózków podnośnikowych w specjalne osprzęty (poza widłowymi), takie jak:

Czyni je przydatnymi do przeważającej większości procesów transportowo-ładunkowych na placu budowy, a nawet do niektórych robót ziemnych, tak w cyklu technologicznym, jak i w pracach porządkowych. Przemysł krajowy produkuje wózki podnośnikowe z napędem spalinowym i elektrycznym (akumulatorowym), przeznaczone do poruszania się po terenie płaskim, równym i utwardzonym, a więc w warunkach magazynów lub placów przeładunkowych (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Procesy przeładunkowe stanowią integralną część procesów transportowych, tj. ich początkową i końcową fazę. Procesy przewozowe w transporcie budowlanym już zmechanizowano, natomiast procesy ładunkowe wymagają w wielu przypadkach usprawnień mechanizacyjnych lub zmechanizowania operacji dotychczas wykonywanych ręcznie (uprawnienia budowlane).

Do procesów przeładunkowych w budownictwie służą następujące rodzaje maszyn:

  • suwnice bramowe,
  • żurawie jezdniowe - samochodowe i samojezdne,
  • koparki chwytakowe,
  • ładowarki,
  • żurawiki samochodowe,
  • wózki podnośnikowe,
  • wózki unoszące,
  • przenośniki taśmowe,
  • wywrotnice wagonów,
  • wyładowarki wagonów (program egzamin ustny).

Analizy zaspokojenia potrzeb budownictwa dostawami maszyn wskazują, że szczególny deficyt odczuwany jest w zakresie:

  • żurawików samochodowych,
  • żurawi samochodowych,
  • wózków podnośnikowych.

Niedobór tych urządzeń bardzo ogranicza rozwój specjalizowanych i zunifikowanych technologii transportu. Maszyny i urządzenia ładunkowe omówiono w większości, dotyczących poszczególnych rodzajów transportu (opinie o programie).

Podstawowe kierunki rozwoju mechanizacji

Podstawowe kierunki rozwoju mechanizacji procesów ładunkowych dotyczą:

  • konteneryzacji przewozów w transporcie szynowo-samochodowym kruszywa, cementu i wapna palonego oraz naczep kontenerowych, w tym kontenerów specjalistycznych zamkniętych do wapna, kontenerów połówkowych otwartych do kruszyw,
  • wprowadzenia kontenerów płytowych do stolarki, ceramiki budowlanej, materiałów instalacyjnych i wyposażeniowych,
  • uruchomienia produkcji i wprowadzenia do transportu samochodowego żurawików hydraulicznych 5 t-m,
  • znacznego zwiększenia dostaw maszyn i urządzeń do tzw. „małej mechanizacji”, tj. terenowych wózków podnośnych, ręcznych wózków jezdniowych, przenośników, podstawek, zasobników itp.,
  • uruchomienia produkcji suwnic dwubramowych na kołach gumowych do prac ładunkowych,
  • uruchomienia produkcji i wprowadzenia do eksploatacji na kolejowych stacjach przeładunkowych chwytakowych wyładowarek do materiałów sypkich i zbrylonych, przewożonych luzem w wagonach odkrytych, oraz wieloczynnościowych manipulatorów do załadunku i wyładunku materiałów spaletyzowanych i sztukowych (segregator aktów prawnych).

Niezależnie od przyjętego rodzaju technologii, metody lub systemu transportu, we wszystkich przypadkach w skład uogólnionego procesu technologicznego poziomego transportu budowlanego wchodzą:

  1. załadowanie pojazdów,
  2. przewóz ładunków,
  3. wyładowanie pojazdów,
  4. składowanie (zmagazynowanie) dostarczonych ładunków.

Zestawy maszyn do procesów transportowych składają się z maszyn do wskazanych procesów składowych lub operacji, uzupełnionych urządzeniami pomocniczymi takimi, jak osprzęty do przewozu elementów, osprzęty ładunkowe, stojaki do składowania prefabrykatów itp.

Dobór maszyn oraz łączenie ich w zestawy zależą ściśle od rodzaju przewożonego ładunku. Istotną rolę odgrywa właściwy dobór maszyn załadunkowych do określonego rodzaju ładunku oraz pojazdu, a także dobór liczby pojazdów, zapewniających w danych warunkach ciągłość transportu oraz najbardziej efektywne wykorzystanie maszyn zorganizowanych w zestawy(promocja 3 w 1). Szczegółowe zasady doboru liczby pojazdów oraz warunki współpracy maszyn budowlanych z pojazdami przedstawiono na przykładzie transportu materiałów sypkich. Przykładowe zestawy mechanizacji ograniczono do wybranych rodzajów specjalistycznego transportu budowlanego.

Najnowsze wpisy

22.09.2025
Uzyskanie szczelnego betonu zdjęcie nr 4
Projektowanie budynków użyteczności publicznej – przepisy i standardy

Projektowanie budynków użyteczności publicznej to zagadnienie niezwykle złożone, łączące w sobie wiedzę z zakresu prawa, inżynierii, architektury, ergonomii i psychologii…

22.09.2025
Uzyskanie szczelnego betonu zdjęcie nr 5
Bezpieczeństwo infrastruktury kolejowej – procedury i inspekcje

Bezpieczeństwo infrastruktury kolejowej od zawsze stanowiło fundament funkcjonowania transportu szynowego i jednocześnie jedno z największych wyzwań inżynierskich. Każdy pociąg przewożący…

Uzyskanie szczelnego betonu zdjęcie nr 8 Uzyskanie szczelnego betonu zdjęcie nr 9 Uzyskanie szczelnego betonu zdjęcie nr 10
Uzyskanie szczelnego betonu zdjęcie nr 11
Uzyskanie szczelnego betonu zdjęcie nr 12 Uzyskanie szczelnego betonu zdjęcie nr 13 Uzyskanie szczelnego betonu zdjęcie nr 14
Uzyskanie szczelnego betonu zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Uzyskanie szczelnego betonu zdjęcie nr 16

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Uzyskanie szczelnego betonu zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami