Blog
Wyposażenie terenowych wózków podnośnikowych
W artykule znajdziesz:
Wyposażenie terenowych wózków podnośnikowych w specjalne osprzęty (poza widłowymi), takie jak:
- ładowarkowy,
- chwytakowy zwykły i obrotowy,
- dźwigowy,
- pojemnik do podawania mieszanki betonowej i innych materiałów plastycznych,
- koparkowy (program uprawnienia budowlane na komputer).
Czyni je przydatnymi do przeważającej większości procesów transportowo-ładunkowych na placu budowy, a nawet do niektórych robót ziemnych, tak w cyklu technologicznym, jak i w pracach porządkowych. Przemysł krajowy produkuje wózki podnośnikowe z napędem spalinowym i elektrycznym (akumulatorowym), przeznaczone do poruszania się po terenie płaskim, równym i utwardzonym, a więc w warunkach magazynów lub placów przeładunkowych (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Procesy przeładunkowe stanowią integralną część procesów transportowych, tj. ich początkową i końcową fazę. Procesy przewozowe w transporcie budowlanym już zmechanizowano, natomiast procesy ładunkowe wymagają w wielu przypadkach usprawnień mechanizacyjnych lub zmechanizowania operacji dotychczas wykonywanych ręcznie (uprawnienia budowlane).
Do procesów przeładunkowych w budownictwie służą następujące rodzaje maszyn:
- suwnice bramowe,
- żurawie jezdniowe - samochodowe i samojezdne,
- koparki chwytakowe,
- ładowarki,
- żurawiki samochodowe,
- wózki podnośnikowe,
- wózki unoszące,
- przenośniki taśmowe,
- wywrotnice wagonów,
- wyładowarki wagonów (program egzamin ustny).
Analizy zaspokojenia potrzeb budownictwa dostawami maszyn wskazują, że szczególny deficyt odczuwany jest w zakresie:
- żurawików samochodowych,
- żurawi samochodowych,
- wózków podnośnikowych.
Niedobór tych urządzeń bardzo ogranicza rozwój specjalizowanych i zunifikowanych technologii transportu. Maszyny i urządzenia ładunkowe omówiono w większości, dotyczących poszczególnych rodzajów transportu (opinie o programie).
Podstawowe kierunki rozwoju mechanizacji
Podstawowe kierunki rozwoju mechanizacji procesów ładunkowych dotyczą:
- konteneryzacji przewozów w transporcie szynowo-samochodowym kruszywa, cementu i wapna palonego oraz naczep kontenerowych, w tym kontenerów specjalistycznych zamkniętych do wapna, kontenerów połówkowych otwartych do kruszyw,
- wprowadzenia kontenerów płytowych do stolarki, ceramiki budowlanej, materiałów instalacyjnych i wyposażeniowych,
- uruchomienia produkcji i wprowadzenia do transportu samochodowego żurawików hydraulicznych 5 t-m,
- znacznego zwiększenia dostaw maszyn i urządzeń do tzw. „małej mechanizacji”, tj. terenowych wózków podnośnych, ręcznych wózków jezdniowych, przenośników, podstawek, zasobników itp.,
- uruchomienia produkcji suwnic dwubramowych na kołach gumowych do prac ładunkowych,
- uruchomienia produkcji i wprowadzenia do eksploatacji na kolejowych stacjach przeładunkowych chwytakowych wyładowarek do materiałów sypkich i zbrylonych, przewożonych luzem w wagonach odkrytych, oraz wieloczynnościowych manipulatorów do załadunku i wyładunku materiałów spaletyzowanych i sztukowych (segregator aktów prawnych).
Niezależnie od przyjętego rodzaju technologii, metody lub systemu transportu, we wszystkich przypadkach w skład uogólnionego procesu technologicznego poziomego transportu budowlanego wchodzą:
- załadowanie pojazdów,
- przewóz ładunków,
- wyładowanie pojazdów,
- składowanie (zmagazynowanie) dostarczonych ładunków.
Zestawy maszyn do procesów transportowych składają się z maszyn do wskazanych procesów składowych lub operacji, uzupełnionych urządzeniami pomocniczymi takimi, jak osprzęty do przewozu elementów, osprzęty ładunkowe, stojaki do składowania prefabrykatów itp.
Dobór maszyn oraz łączenie ich w zestawy zależą ściśle od rodzaju przewożonego ładunku. Istotną rolę odgrywa właściwy dobór maszyn załadunkowych do określonego rodzaju ładunku oraz pojazdu, a także dobór liczby pojazdów, zapewniających w danych warunkach ciągłość transportu oraz najbardziej efektywne wykorzystanie maszyn zorganizowanych w zestawy(promocja 3 w 1). Szczegółowe zasady doboru liczby pojazdów oraz warunki współpracy maszyn budowlanych z pojazdami przedstawiono na przykładzie transportu materiałów sypkich. Przykładowe zestawy mechanizacji ograniczono do wybranych rodzajów specjalistycznego transportu budowlanego.
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32